25 april 2024, 12:15:55

nieuwe kooi van marktplaats

Gestart door zazoe, 23 maart 2005, 18:43:00

« vorige - volgende »

zazoe

Citaat van: Paul op 25 maart 2005, 03:38:06
Een valkje moet lekker kunnen graven in zijn voerbak en er goed bij kunnen :)


Daar was ik dus inderdaad bang voor, dat dat niet meer zou kunnen...Bailey gaat echt bijna ondersteboven in de voerbak staan en het leek me dan lastiger als die bakjes buiten de kooi hangen. Ik ga vandaag bij de dierenwinkel in Nieuwegein kijken of ze daar van die klepjes hebben.

tommy

hoi

Het probleem met valkjes is ook dat ze de kop veren en kuif kunnen beschadigen.
Het is ook voor een vogel niet natuurlijk om ergens ze kop in te steken om te eten.
grt Annemieke

zazoe

Nou ik heb in de dierenwinkel gekeken en ze hadden alleen plastice klepjes dus ik ga nog even verder zoeken naar klepjes met tralies...

Klopt het eigenlijk dat die dingen allemaal dezelfde maat hebben? Passen ze altijd?

Paul

Hoi Sanne,

Die maten zijn per kooi wel wat verschillend maar de klepjes die ze verkopen zijn vaak net iets groter en kunnen dan wel passen.
Meet in elk geval het gat even op of knip een papiertje op de maat van het gat als je de kooi hebt dan kan je er zo voor kijken.
en als het helemaal niet lukt met die klepjes is er altijd wat voor te bedenken hoor.
Ik heb wel eens met een paar tyraps om de paar centimeter een geat gedicht en dat ging ook goed en die dikke tyraps zijn best taai die krijgen ze niet snel stuk.

Groetjes, Paul

bobbie

Hallo,

Mooie kooi hoor.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over de klepjes. Ik heb ook een kooi gehad met van die klepjes. Die bleven goed dicht zitten. Ook kan je er eventueel de voederbakjes die je gaat gebruiken ervoor hangen, kunnen ze helemaal niet bij de klepjes.

Succes, Nel :)

zazoe

Ja ik ga de voerbakjes er inderdaad voor hangen.

Ik ga op zoek naar klepjes van tralies en die kan ik altijd met ijzerdraad nog wat steviger vastzetten, en als de maat niet klopt kan ik altijd nog creatief iets verzinnen om ze er toch voor te krijgen.

Ik zal volgende week wel een foto plaatsen van het eindresultaat  :)

gonnie

hallo

Morgen ga ik naar een nieuwe kooi kijken,ook via marktplaats, vind het best spannend, het is wel een eindje uit de richting, maar ja dat hoort er bij , het is wel de kooi die ik al langer op het oog heb een soot huismodel met een speeldak erop,yes reden om dus meer valkjes toe te laten in huis ,eerst maar een tweede valkje ,en na de vakantie mijn man even overtuigen hij heeft zelf ook een voilere in de tuin met kanaries dus ! nou jullie horen het wel als ik een nieuw valkje bij Essie gehaald heb zal ik ook maar eens beginnen met een dagboek denk ik ?

Groetjes Gonnie




zazoe

Jaaaa zeker doen hoor, een dagboek!! Met lekker veel foto's  :)

Ik heb net de kooi opgehaald en het ziet er allemaal prima uit, ik ga hem zo helemaal schoonmaken. Ik las ergens dat je dat het beste met dettol kan doen, is dat ook zo? Want er hebben wel meerdere vogels ingezeten al, dus ik neem liever geen risico met ziektes etc...

Paul

Hoi Sandra,

Ik gebrruik zelf Dettol voor het ontsmetten en verdun dat 1 op 30
Je kan ook Halimid of chloor gebruiken maar ik heb bij Dettol het idee dat het minder schadelijk is voor de vogels met chloor durf ik het zeker niet aan.
Laat het wel even inweken met dettol een paar minuten dan doden alle bacterien goed.
Alleen met doorzichtige plastic bakjes en plaatjes uitkijken dat kan nog wel eens mat worden als het daar te lang in trekt.
Ik zeep gewoon alles in laat het even staan en spoel het dan met flink heet water af en dan zijn de meeste bacterien er wel geweest :)
Pas op met je handen ik heb er de vellen wel eens bij hangen als ik er een tijdje mee bezig ben.

Groetjes, Paul

zazoe

Hoi Paul

Ok dan ga ik vandaag maar es met de dettol aan de slag.

Citaat van: Paul op  1 april 2005, 13:12:47
Pas op met je handen ik heb er de vellen wel eens bij hangen als ik er een tijdje mee bezig ben.


Goed dat je het er even bij zegt, dat was geen fijne verassing geweest  ::)  :-X