16 april 2024, 06:08:41

wanneer is het nodig?

Gestart door Lin, 29 maart 2005, 20:25:28

« vorige - volgende »

Lin

Net weer naar huis gebeld en het gaat niet zo goed. Het kropje is weer vrijwel leeg. Kan ik ook gaan voeren als er nog wat in zit van wat de ouders hebben gegeven? Of moet ook dan de krop leeg zijn, of geldt dat alleen voor als je de laatste voeding zelf hebt gegeven? Ik denk dat ik toch maar weer moet voeren...  :'(


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
Je mag rustig voeren als er nog wat in zit wat de ouders gegeven hebben.
Als maar een maal per dag het kropje helemaal geleegd wordt.
En dat gebeurd 's nachts als jij niet voerd.
Wat erg he dat jij moet gaan werken en het aan anderen over moet laten,zou niets voor mij zijn .
Maar je doet het prima!!!Petje af hoor!
Groetjes Riny :-* :-*

Lin

Mijn vader gaat nu voeren. Kropje was helemaal leeg. Als het niet lukt dan zal ik toch naar huis moeten om zelf te voeren. maar dat heb ik er natuurlijk voor over.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Lin
De kleintjes kunnen van geluk spreken dat ze bij jou geboren zijn.
Niet iedereen heeft er zo veel voor over.
Groetjes en succes Riny ;D ;D ;D

Lin

He,

Mijn vader heeft visite en dus nog even wachten binnen een half uur moet hij wel gevoerd worden anders vertrek ik hier.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Lin,

Op zicht is het wel heel erg goed dat de krop leegt alleen jammer dat de ouders niet genoeg voeren maar hopenlijk pakken ze dat wel weer op als het jong wat groter is.
De ouder voeren altijd door en de krop leegt dan normaal zelden maar de voeding van de ouders is anders en zal minder snel verzuren.
Hou in elk geval elke dag het gewicht in de gaten het jong moet zeker elke dag een paar gram aankomen als het stil staat is dat ook niet goed.
Een goed gevoerd jong van 8 dagen weegt normaal ongeveer 28 gram en dag 9 weegt ie 37 gram, dag 10 dan 43 gram en zo loopt het op.
Het kan per jong altijd afwijken maar de kleinste van mij werd wel gevoerd maar kwam minder snel aan daarom ben ik toen 1 keer per dag gaan bijvoeren omdat die op dag 8 ook maar 18 gram was.
En nu is het een grote Little geworden dus ze kunnen met een slechte start toch heel goed groot worden als je ze helpt.
Maar ik denk dat jouw kleintje toch elke dag wel een paar gram moet aankomen anders is het toch vaker voeren denk ik.

Groetjes, Paul

Lin

Hoi Paul,

Mijn vader heeft om 12:00 gevoerd en nu om 19:00 zat er nog wat in het kropje. Dus de ouders hebben wel wat gevoerd. Ik ga later weer kijken en misschien voeren en even wegen. Jullie horen het nog wel.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Linda,

Dat gaat dan toch wel goed gelukkig en ook heel fijn dat je vader hem even heeft kunnen voeren dan kan die je overdag mooi aanvullen als het nodig is :)
Ik ben heel benieuwd naar het gewicht vanavond en ik zal duimen dat hij lekker is aangekomen :)

Groetjes, Paul

Lin

He Paul,

Dank je, ik hoop dat ie wat zwaarder is geworden. Ik snap trouwens niet dat de albino maar een half kropje telkens gevoerd krijgt en niet helemaal vol zoals bij de andere. Nou Paul ik hoop dat jij straks geen problemen met de ev. albinos krijgt (nog 11 dagen ong. toch?) Ik post in mijn dagboek later op de avond nog even het gewicht.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)