29 maart 2024, 08:10:40

wanneer is het nodig?

Gestart door Lin, 29 maart 2005, 20:25:28

« vorige - volgende »

Lin

Hoi,

Vandaag zijn 3 van de 4 kleintjes gevoerd maar de laatste en tevens de kleinste voeren ze nu niet. Het kropje is vrijwel leeg en het kopje hangt. Gisteren is de kleinste wel goed gevoerd. Het is wel de eerste dag maar goed. Ik heb de goede nutriburd in huis en een spuit.  Ik heb de andere eruit gehaald zodat de kleinste dan de aandacht krijgt dat helpt niet. En ik heb er een bij gezet, die wordt wel gevoerd, maar de kleinste dus niet. Maar mijn vraag is dus wanneer moet ik bijvoeren? De andere werden vanaf 18:45 tot 20:00 gevoerd.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

als het om negen u. nog niet gevoerd is, zou ik 'm een bijvoeding geven hoor, is echt het beste.

Groetjes, Tara

Lin

Dank je Tara voor je snelle reactie!

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Nog steeds niet gevoerd. Ik heb hem nu uit het blok gehaald. Maar moet eerst nog lezen hoe ik het moet doen! hij is trouwens 7 dagen oud.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Lin

Ik geef hem straks 2-3 cc en dan zet ik hem terug. Over 3 uur weer? of even aankijken?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

goed dat je'm gevoerd hebt, zeker blijven aankijken, je kan -als ie nog niet gevoerd is- de laatste voeding geven rond halftwaalf dan ongeveer, in de hoop dat ze'm dan wel weer gaan voeren...
Ik duim voor je, moet lukken hoor!

Groetjes, Tara

Lin

Ik geef dus 2 cc maar in de gebruiksaanwijzing staat  1 deel nutribird en 2-2.5 delen water. Dus hoe pak ik dat aan?


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Da's meestal in lepeltjes die delen, maar ik doe het nooit volgens dat, da's gewoon hoe het moet verfijnd worden enzo... Niet naar kijken, dit jonkie heeft iig nog tamelijk dunne pap nodig. Voer 'm gewoon tot ie een bolletje krijgt ;-).

Groetjes, Tara

Lin

Ik geef hem nu een afgestreken theelepel dat is 3 cc en 9 cc water. dat meng ik en dan geef ik 3 cc. Ik ben helemaal nerveus....


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

niet nerveus zijn, je doet het goed, echt niet nerveus zijn, voelen de valkjes aan, heb je meer kans dat het jonkie later ook niet meer wordt gevoerd.

Groetjes, Tara

Lin

nou de helft zit erin ik ga nu weer verder. De andere worden wel gevoerd nu


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

29 maart 2005, 21:48:43 #11 Last Edit: 29 maart 2005, 22:02:49 by Riny
Hoy Lin
Heb je mijn IM gekregen Internet viel hier net uit??
Groetjes Riny

Riny

Hoy Lin
Wat een gedoe dat wil ik je helpen en dan valt hier internet uit.
Je doet het heel goed je moet alleen opletten dat het jonkie ook warm gehouden wordt.
Zolang dit het geval is laat je het lekker bij de ouders liggen.
Als ik zo'n klein valkje heb wat ik moet voeren maak ik altijd een doekje warm in de magnetron zodat het kleintje niet teveel afkoeld.
Kijk voor je gaat slapen maar eens of het nog wat nodig heeft.
Als het kleintje nu niet warm gehouden wordt ,heb je dan een warmtelamp?
Anders kun je ook een warmwaterzak gebruiken met een doekje erover heen.
En als er wat is je hebt mijn tel nummer je mag me rustig uit bed bellen hoor.
Succes Riny :) :) :)

Lin

Hoi riny,

Ik heb je IM dank je. Nou het is weer voorbij. Ging wel goed. Mijn vriend hield het kleintje vast en zijn koppie en ik spoot. Het bekkie ging niet vanzelf open, of gebeurt dat nooit? Maar ik heb hem 3 cc gegeven. Ik hoop dat het uiteindelijk niet te koud is geworden. Maar het moest gewoon dit bijvoeren. Hij hing helemaal slap en kropje bijna leeg. Maar nu zat ie weer heelmaal rechtop en vleugels wijd. Koppie naar achteren en te piepen. Hij was weer helemaal weer opgeknapt.

Waarom denken jullie dat hij niet gevoerd werd. Zou hij toch een ziekte hebben die de ouders alleen aan voelen? en waarom dan pas na een week? Pfoe ..wat een gedoe. Over 3 uur maar weer kijken hoe het gaat. Denken jullie dat er dan alweer gevoerd wordt? Die anderen zijn net gevoerd.

Groeten een opgeluchte Lin, voor nu dan.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

het kan zijn dat ie wat zwakker is dan de andere jongen.. Het is doodnormaal, ik had het ook hoor met Pablo, de eerste dagen werd ie gevoerd en dan plots niet.
Is ook normaal dat ie niet gelijk wilde eten, hij is het niet gewend om met een spuitje gevoerd te worden, maar geloof me, na een paar keer lukt dat al zeer goed, ze gaan snel piepen ook..

Groetjes, Tara