12 mei 2025, 12:40:55

Nestje(s) Marianne 2005

Gestart door Marianne, 29 maart 2005, 20:20:56

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Marianne,

Wat leuk dat Ruby uitgevlogen is  ;D. En fijn voor je dat je een baasje hebt gevonden voor de jongste!

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

25 mei 2005, 19:55:25 #166 Last Edit: 25 mei 2005, 20:08:19 by *Marianne*
Foto's van vandaag !

De eerste is Stitch, de kleine directeur......

Hij (denk ik) red zich al aardig en ik denk erover om hem komend weekend eens apart te zetten. Kijken of hij dan zijn zaadjes goed pelt, want nu weet ik dat niet zo goed. Hij doet wel pogingen maar hoe of wat dat is een ?. De drinkensbak heeft hij al wel door, dat was duidelijk te zien.
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

25 mei 2005, 19:56:29 #167 Last Edit: 25 mei 2005, 20:04:08 by *Marianne*
en dan komen er nu 3 van Ruby....

donkere achtergrond.

lichte achtergrond

en van dichtbij....
(gaaf he, die rode ogen)

Ruby stapt als enige op je vinger als je je hand in de kooi houdt. Hopelijk blijft dat ze zo goed op de vinger stappen want dat scheelt een hoop stress met knuffelen en foto's maken.
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Marianne

25 mei 2005, 19:59:59 #168 Last Edit: 25 mei 2005, 20:06:09 by *Marianne*
en dan komen er nu 3 van de jongste lutino (al zie je weinig verschil meer mer Ruby)

wandeling naar links...

wandeling naar rechts...

en van dichtbij.

Het lijkt op de foto's dat zij meer parels heeft dan Ruby maar dat komt door de donkerdere achtergrond. In werkelijkheid maakt het elkaar niet veel.

Vanmiddag had ik haar op de bodem van de kooi gezet om te kijken hoe ze dat vond. Ze zat lekker rustig samen met papa Bassie aan de trosgierst te knabbelen  :D

Groetjes Marianne

Marianne

Heey,

Ik heb net het blok eraf gehaald.
Kom ik thuis van mijn werk zitten ze allemaal in de kooi.
De jongste kan zelfs op een stokje zitten (en gisteren niet eens op mijn vinger) en zit zichzelf lekker te poetsen.
Stitch en Ruby waren lekker aan het eten van al het lekkers dat ik op de bodem heb gezet.
Gaat hard nu....

Groetjes Marianne

Lin

Hey,

een tijdje niet gereageerd, heb het erg druk. Wat een gave fotos heb je gemaakt kan je echt mooi die parels zien. Ja wat gaat het hard dan nog een paar weekjes en dan zijn ze helaas weer weg. dus nog even snel heel veel fotos maken  ;D

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Marianne

Weer even een up-date.

Stitch zit sinds zaterdag in zijn kooitje.
Hij is nog wat stil en schrikt makkelijk maar kan zichzelf al aardig redden. Eet nog niet zo heel veel maar poetst zichzelf en begint met de rest mee te fluiten.
Ruby en de andere lutino zitten nog bij paps en mams in de kooi. Ze komen beide op je vinger zitten als je die voor hen in de kooi houdt. Ze eten wat zaadjes en waren net aan het stoeien met de sla. Ook krijgen ze nog zo'n 3 keer eten van paps. Van zazou krijgen ze helemaal geen eten meer en van Bassie alleen als ze erg lang bedelen. Hij is dan het gezeur beu  ;D.
Misschien dat ik half deze week Zazou en Bassie terug ga zetten in de voliere en dan kijk of de dames zichzelf kunnen redden.
Dan mag Ruby naar Suzanne en de andere lutino naar Malva.

Groetjes Marianne

ClaudiaP

Hoi Marianne,

Wel spannend hoor, hoe Stitch het alleen in z'n kooi doet.
Hopelijk gaat het aan het eind van de week wat beter.
Wij wachten geduldig af!!
De andere twee zijn ook hele mooie vogeltjes geworden.

Groetjes Claudia.

Marianne

Heey,

Vandaag de dames gescheiden van paps en mams.
Bassie en Zazou zitten nu weer in de kamervoliere bij de andere 4 valkjes.
Nu kan ik in de gaten houden of Ruby en haar zusje zlef kunnen eten. Volgens mij zijn ze al een aardig eindje op weg maar bleven ze bedelen omdat ze af en toe nog iets van Bassie kregen.
Stitch zit al een tijdje alleen in zijn kooi. Hij is speels, schrikachtig en zit zichzelf te poetsen. Veel eten zie ik hem niet maar zo nu en dan zit hij toch met zijn hoofd in het bakje op de bodem.
Hij wilt gen pap van mij, ik nog even geprobeerd maar meneer (denk ik) kan het allemaal zelf wel. (hoezo eigenwijs karakter)
Ruby en haar zusje stappen beide op mijn vinger als ik die voor hem hou. Even lekker knuffelen en dan zet ik ze weer terug. Tot nu toe gaat dat prima, ben ook heel benieuwd hoe zij zich gedragen nu paps en mams echt weg zijn.......

Groetjes Marianne

Marianne

Hoihoi,

Stitch is gisterenavond naar mijn broer gegaan.
Ik ben heel benieuwd hoe het daar gaat maar dat hoor ik vanzelf wel.
In de auto vond hij erg spannend en zat naar buiten te kijken.

Met de lutino-dames gaat het ook goed. Ruby heeft gisteren nog even gebedeld bij haar zusje en die had zo iets van: bij mij moet je niet zijn hoor...
Vanmorgen zaten ze samen aan de trosgierst en appel te knabbelen.
Gaat voorspoedig dus.

Groetjes Marianne

Rianne

Als ze zo zonder ouders zitten moeten ze zelf wel wat pakken anders krijgen ze niks. Als ze dat eenmaal door hebben... ;)

Suzanne

Hoi,

Wat leuk voor je broer dat hij Stitch heeft. Voor jou wat minder vermoed ik?

Zal dan niet meer lang duren voordat ik Ruby op kan komen halen  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Marianne

Citaat van: Suzanne op  2 juni 2005, 13:31:06
Hoi,

Wat leuk voor je broer dat hij Stitch heeft. Voor jou wat minder vermoed ik?

Zal dan niet meer lang duren voordat ik Ruby op kan komen halen ;D.

Groetjes

Suzanne

Hoi Suzanne,

Het is even wennen maar ik weet dat Stitch in goede handen is en dat scheelt een hele hoop.
Bovendien zal ik hem nog regelmatig zien.

Als Ruby goed zelfstandig eet dan mag je haar komen halen, en dat zal niet zo heel lang meer duren verwacht ik.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoihoi,

Kleine valkjes worden groot.
Stitch is van de week dus al weggegaan.
Met Ruby en de andere lutino gaat alles voorspoedig.
Ik heb net Suzanne een mailtje gestuurd dat ze Ruby op mag komen halen.
Nog gauw een leuke foto van haar gemaakt.

Wat een plaatje he, al zeg ik het zelf.
De jongste (helaas nog naamloos) gaat misschien zaterdag weg, maar dat is nog niet helemaal zeker.
Ik zal de dames zeker missen, dat zijn me toch een stel knuffelkontjes.

Groetjes Marianne

Marianne

Hoihoi,

Vandaag wordt Ruby en de andere lutino opgehaald.
Vanavond zal het dus weer een stukje rustiger zijn in huis.
Geeft niets hoor, ben blij dat ze alle 3 een lief baasje krijgen en na onze vakantie ga ik weer een koppeltje apart zetten.
Kan niet wachten tot het zover is.....

Groetjes Marianne