17 mei 2025, 21:10:20

Eitjes?.

Gestart door Tommygirl, 29 maart 2005, 18:27:44

« vorige - volgende »

Tommygirl

Ze verwacht toch duidelijk eitjes, niet?  :)
Zou het nog nlang duren, of is dat niet te zien?  :D

Tara

Hoi,

mijn Elmo heeft wel een week zo gezeten, het valt dus echt niet te vertellen hoelang het nog duurt. Tequila zit ook al een hele tijd zo, is echt vervelend, zit je vol spanning ;D
Vandaag heeft onze Elmo wel haar eerste ei gelegd.

Groetjes, Tara

Tommygirl

Coco zit ook al een poosje zo  :o
Kan haast niet meer wachten op eitjes  :D
Ben erdoor geobsedeerd  ;)

Ergens hier op het forum staat dat je zelf een schouwlamp kan maken,
iemand had het gedaan, ik heb gans de namiddag gezocht achter waar dat stond, en niet gevonden,
weet iemand dat soms?

Paul

Hoi Tommygirl,

Je kan een syukje plastic zitstok nemen van een cm of 5 en daar een lampje van een zaklamp in maken.
ALs je dan het plastic buisje tegen het ei houd kan je het prima van binnen bekijken.
Ik heb mijn eerste schouwlampje ook zo gemaakt en die werkte prima.
Ik gebruik nu ledlampjes die worden ook niet warm dat is altijd beter want als een lampje warm word moet je het niet te lang tegen het ei houden.

Groetjes, Paul

Tommygirl

Dat lampje dat je in dat stukje buis steekt, moet dat sterk schijnen? Of maakt dat ni uit  :)

Paul

Hoi Tommygirl,

Met een sterk schijnend lampje zie je vaak wel meer in een ei.
Zorg wel dat het ei niet te warm word dus voel even aan het lampje of het heet word.
Maar als je een gewone zaklamp neemt kan je ook vaak al aardig wat zien in het ei.
Met het buisje om het lampje heen zorg je wel dat het ligt alleen in het ei terecht komt en dan zie je vaak meer.
Op de foto zie je dat er een hoop ligt naast gaat maar mijn lampje is zo fel dat je alsnog goed in het ei kan kijken.

Groetjes, Paul

Tommygirl

Hoj allemaal..

Bedankt voor jullie reacties allemaal over dat schouwlampje  :)
Maar tot nu toe heb'k dat nog altijd niet nodig,
coco gaat geregeld in het broeihok maar er is nog steeds geen eitje..
Nog maar langer wachten dus :)