2 mei 2025, 19:42:54

magere valk

Gestart door wezzez, 29 maart 2005, 00:04:00

« vorige - volgende »

wezzez

hello

deze middag toen ik een kijkje kwam nemen in de volière zag ik dat er 1 valkje lag te slapen terwijl anderen zeer actief waren, daarom nam ik dat valkje bij mij, maar toen ik haar vast nam, voelde ik zo haar borstkas zitten. Dus ik veronderstel dat ze een paar dagen niet gegeten heeft en dat ze daardoor uitgeput is.

Ik heb ze direct binnen genomen, ze heeft dan een beetje gegeten.

Ik denk dat het komt omdat ze voor het eerst in de buitenvolière zit en dat ze haar eten niet vond, of het niet gewoon kon/kan worden om buiten te zitten.

heeft iemand dit nog meegemaakt ?

grtz wezzeke

wezzez

hello

verder zie ik totaal niets aan haar. geen waterige ogen,  haar poten zien er normaal uit, volgens mij heeft ze geen bloedluizen voor zover ik kan zien toch, haar ontlasting is normaal MAAr een beetje weinig volgens mij, ze is nog op 1 pootje om te slapen. Ze is ook futloos en naar niets nieuwsgierig, vroeger als je iets bewoog moest ze kijken wat het was en nu niets meer. wat echt opvalt is dat ze moe en mager is. het voelt echt vies aan om haar vast te nemen, vooral haar borstkas. ze is uitgeput. hopelijk is het morgen of overmorgen beter. Want dit is wel mijne lieverling. ik heb haar al van toen ze 7-8 weken oud was en is zeer tam. ze is nu ongeveer een maand of 8 oud.

Riny

Hoy Wezzeke
Weet je zeker dat je valkje geen wormpjes heeft?
Groetjes Riny

Rick

Hoi

Als ik je was zou ik naar een dierenarts gaan. Die zie misschien zo wat je valkjes mankeert.

Groeten,

Rick
Groetjes van Rick,Natasja en alle valkjes.

www.valkparkietenkwekerij.nl

R.I.P. Valko, Lyko, Binky, Lutie

Tara

Hoi Wesley,

waarom zou dat valkje een paar dagen niet gegeten hebben dan?
Hoe zit ze er nu bij? Ik hoop dat alles goed komt en je idd een dierenarts raadpleegt en zeker ontlasting laat onderzoeken.

Veel succes!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Wezzeke,

Eet je valkje nu wel weer nu het binnen zit?
Als het helemaal niet wil eten zou je kunnen proberen wat pap aan haar te voeren.
Ook kan je wat druivesuiker door het drinkwater doen dan krijgt ze even wat extra energie om wat beter op te knappen.
En inderdaad als je het niet vertrouwd naar een goeie vogelarts gaan.

Groetjes, Paul

tommy

hoi

Ik blijf het link vinden om mensen hier medische adviesen te geven.

Ga zo snel mogelijk naar een goede vogel arts.

Als je vogels zich ziek tonen dan zijn ze vaak al wat langer ziek.

Vogels zijn vlucht dieren en laten eigenlijk niet zien dat ze ziek zijn, omdat ze dan een makkelijke prooi zijn.
Pas als ze echt niet meer kunnen laten ze zien dat ze ziek zijn.

Ga daarom zo snel mogelijk naar een vogelarts. Geen gewone maar een die verstand van zaken heeft.

Grt Annemieke

wezzez

29 maart 2005, 18:21:21 #7 Last Edit: 29 maart 2005, 18:23:17 by wezzeke
hello

ik ben achter omni-vit geweest en poly aid, de poly aid moet ik met een spuit in de bek spuiten 2 x per dag. en de omni-vit mixen met het drinkwater

nu heb ik ook gezien dat ze overgegeven heeft, en ja ze eet nog, maar ze schrokt alles op. precies of ik zal het afnemen. ik ga strak proberen van de poly aid te geven, omdat ze daarjuist gekotst heeft is nu terug aan het eten. dus nog even wachten met de poly aid

grtz wezzeke