28 maart 2024, 19:13:39

valk met 1 pootje, aanschaffen?

Gestart door bobbie, 28 maart 2005, 19:20:56

« vorige - volgende »

Rianne

Ik denk dat het helemaal goed gaat komen met Yuki!

carco

Hoi Nel

Wat een verhalen allemaal sinds je Yuki in huis hebt: je hebt jezelf een wonderlijke vogel op je hals gehaald.
Ben heel erg benieuwd hoe het allemaal verder gaat met haar.
En jij veel sterkte met je rug.
Wat heb je er trouwens mee gedaan?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




Paul

Hoi Nel,

Wat leuk dat je haar hebt kunnen halen :)
Op de foto zag ik dat de bovenkant van het kopje niet helemaal spierwit is toch ?
Het is inderdaad heel fijn dat ze al zo rustig in de kooi zit net of ze niet anders gewend is dus het kan best wel een binnenvogel zijn geweest bij de vorige baasjes.
Ik heb een keer een valkje met ook 1 pootje gezien die was ook zo handig je merte amper dat die een poot miste.
Ze houden de poot in het midden van het lijfje en zitten dan prima in evenwicht dat is heel knap hoe ze dat doen.
Ik ben er van overtuigd dat het straks ook goed zal gaan met de andere valkjes samen want ze lijkt ook heel rustig :)
In elk geval had ze geen beter huisje kunnen treffen :)

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Caroline,

Ouderdom meid, ouderdom.

Nee hoor, sinds een aantal jaren ga ik om de paar maanden door mijn onderrug. Met een bepaalde beweging voel ik al: o jee ik moet oppassen maar dan is het vaak al te laat. Ik doe niets bijzonders, niet zwaar tillen of zo. Ik denk zelf dat een factor stress ook mee speelt. Maar ja, je kan er 100 mee worden, toch? ;)

Hoi Paul,

Yuki heeft inderdaad een wit masker en achter is het wat gevlekt, meer grijs dan wit. Ik denk ook dat het allemaal goed gaat komen met de rest van de valken want vanavond zat ze al te bedelen richting andere valken. Hoelang moet ik eigenlijk wachten met samenvoegen?

De snavel kraakt al aardig, dus ze voelt zich goed. 8)

groetjes, Nel :)

tommy

Hoi nel,

Ik zou yuki toch een goede 5 weken apart houden van je andere vogels.
Ook niet in dezelfde kamer.
En als je bij yuki bent geweest even je handen wassen en een andere trui aan.
Dan heb je de grootste risico's buiten gesloten.

Sommige ziektes komen pas na 4 a 5 weken tot uiting.
Vandaar de lange periode van quarantaine.

grt Annemieke

bobbie

Goedemorgen allemaal,

Omdat Yuki nu is "aangeschaft"  en dus niet meer onder dit hoofdstuk valt, ga ik verder met de belevenissen en mededelingen bij:

VERHALEN -- >  DIPSY, BEPPIE, COBUS, PIPO EN YUKI.

Ik wil jullie allemaal nog wel even bedanken voor het meedenken, meningen geven en naamsuggesties.

-Groetjes, Nel :)