17 juni 2024, 07:26:19

advertentie hier bij te koop....

Gestart door mariannenl, 28 maart 2005, 15:52:52

« vorige - volgende »

mariannenl

1e poging voor het plaatsen van een foto, gisteren in de binnenkooi genomen, op de voorgrond duidelijk een witkop , man en pop, ertussen nog een bourke.
Maar dat bedoelde ik dus, dat zie je meteen ( alleen kan een jonge man er nog een tijdje uitzien als een popje tot de kop witkleurt)

MARIANNE


Paul

Hoi Marianne,

Dat klopt helemaal het is eigenlijk hetzelfde als bij wildkleur met de gele kop alleen word bij witmasker de kop bij de man wit.
Maar volgens de kweker had dat valkje met die witte kop eitjes gelegd dus zou het een popje moeten zijn volgens de kweker.
Maar zoals Inger omschreef zou best kunnen dat er iets met de eierstokken geweest is en dan wordn mannelijke hormonen aangemaakt en kan de kop wit worden.

Groetjes, Paul

boezempje

hai mariannenl

ik moet jou gelijk geven meisĀ  ;)
ik heb bij die man namelijk een valk gekocht een cinnamon witkop die werdt mijn verkocht als pop en toen ik daar bij hem aan kwam en ik zag de popĀ  ???dacht ik he dat is een man die kop is spier wit,dus ik zij sorry hoor maar dit is geen pop.waarop hij zij jawel een echte pop die eieren lecht,ik was nog niet zo thuis in de cinnamon valkjes en dacht nou meschien is het wel zo dan en ik vondt hem/haar zo mooi dat ik hem mee nam.die man woondt op een flat en heeft 1 kamer omgeboudt in een kweekkamer zeg maar de man op zich is heel aardig maar hij heeft er echt geen verstand van dat is over duidelijk.toen ik eenmaal thuis was en de valk in zijn kooi zetten begon hij meteen te fluiten en breed te lopen en ben op zoek gegaan naar foto en mutatie en kwam dus duidelijk uit dat het een man was,nu weet ik dat wel.maar toen niet.

zal er een foto bij doen van mijn baloo de man ;D


baloo

essie

Anita1

 ;D haha idd essie dit is wel echt een man valk witkop
en ja je kan het goed zien door de witte kop.want pop witmasker hebben wel echt een veeel grijzere kop.dat zag je wel bij mij boven bij dat popje.knuff anita

Gerda

3 april 2005, 09:44:57 #19 Last Edit: 3 april 2005, 09:51:53 by Gerda_T
Ik moet toch even reageren.
Nel heeft dit popje ondertussen aangeschaft, en het is echt geen mannetje. Het lijkt inderdaad een witmasker mannetje, maar dat is het niet. Dit popje heeft trouwens maar 1 pootje.
Dus de man die hem verkocht heeft dus gelijk.
Dat wilde ik maar even kwijt, omdat deze man (die ik totaal niet ken) om deze reden als dombo wordt uitgemaakt. Nou dat blijkt dus niet het geval.
Lees alles over Yuki bij: http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,9099.45.html

Groetjes Gerda

its-me

goedemorgen, woont deze meneer misschien in wateringen ?

groetjes its-me

Gerda

Volgens de advertentie wel
(zie bij: drie overjarige poppen te koop)

Groet Gerda

boezempje

3 april 2005, 12:18:14 #22 Last Edit: 3 april 2005, 12:22:44 by -essie-
hai

ja die meneer woondt in wateringen

en gerda wie heeft er hier het woordt dombo gezecht,
niemand maakt die man uit voor dombo ik kan die man heel goed en hij doet dit samen met zijn zoon en hij zecht ook zelf ik heb er geen weet van mijn zoon wel,
dus geen dombo.sorry hoor.


essie

boezempje

hai

dit is de advertentie

Ik heb 3 poppen over Het gaat om een wildkleur pop van 2002 een witkop geparelde van 2003 en een witkop pop van 2002. Het zijn alledrie gezonde vogels en zitten strak in de veren. De witkop is echter gehandicapt en niet geschikt voor de kweek . Dit komt omdat ze maar 1 pootje heeft.Ze heeft vorig seizoen wel onbevruchte eieren gelegd. Dit komt doordat ze onstabiel is met treden. Vaste prijs voor deze drie mooie vogels is 45 euro

essie

Gerda

Hoi Essie,

Ik bedoelde dombo overdrachtelijk. Als er steeds wordt gezegd: "de man zegt dat het een pop is, maar het is overduidelijk een man", dan is duidelijk dat de man niet geloofwaardig wordt gevonden. Nu blijkt achteraf dat de man toch gelijk had. Dat bedoelde ik te zeggen.
Je kan dan wel zeggen: het kan echt niet, een pop heeft nooit zo'n witte kop, maar de natuur haalt rare geintjes uit. Dat blijkt maar weer.

Groetjes Gerda

boezempje

3 april 2005, 17:49:09 #25 Last Edit: 3 april 2005, 17:55:12 by -essie-
hai gerda

ja klopt de natuur haalt gekken dingen uit maar geven een witkop pop geen spierwitten kop,
en ik denk dat somigen kwekers dit ook wel zullen zeggen en zoals ik al zijn toen ik mijn baloo bij die zelfden man kocht en dan hebben we het over de zelfden valk als wat hij nu te koop heeft was het ook 100% zeker een pop volgens hem en kijk nu maar eens hoe hij wipt en ook nog een wit koppie,
dus ik blijf erbij dat een cinnamon witkopmasker met een spier wit koppie een man is.maar maakt ook niks uit hoe en wat ik wil die man niet afkeuren daar gaat het mijn om en dat je beter met zijn zoon zaken kunt doen,

essie

bobbie

3 april 2005, 21:50:12 #26 Last Edit: 3 april 2005, 21:56:01 by bobbie
Goedenavond allemaal,

Ik lees dit voor het eerst. Ik was na mijn laatste stukje wat ik had geschreven hier niet meer terug geweest.

Ik weet het goed gemaakt: ik ga binnenkort met Yuki naar de dierenarts en laat een DNA-test doen. Ze ziet er inderdaad uit als een man, maar haar schaambeentjes zijn wijd en flexibel. Is door diverse mensen (kenners) afgetast en allen zeggen dat dit het bekken is van een pop.

Aangezien ik zelf ook behoorlijk nieuwsgierig ben wat het nu echt is, man of pop, laat ik het "wetenschappelijk" onderzoeken. Zodra ik de uitslag heb zal ik het als nieuw onderwerp bij DIVERS laten weten: YUKI IS EEN ..............

Op de uitslag moeten we wel enkele weken wachten.

(wat de uitslag ook is: Yuki is een poepie ;) en ook bont trouwens, ze/hij heeft wat witte vlekjes hier en daar)

groetjes, Nel :)

bobbie

Hallo allemaal,

Even ter informatie voor diegenen die mijn VERHALEN niet lezen:

YUKI (= VALKJE MET HET ENE POOTJE) ZAT KIPPETJE VOOR PIPO DEZE AVOND.

Nu weten we het in ieder geval zeker dat het een pop is, wel een heel bijzondere pop.

Groetjes, Nel :)

Paul

Hoi Nel,

Straks krijg je zelfs nog jongen van Yuki  ;D
Het zal misschien lastig gaan maar het kan toch altijd lukken als ze haar evenwicht goed kan houden met dat ene pootje.
Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat.

Groetjes, Paul