28 maart 2024, 11:01:11

:(

Gestart door (...), 27 maart 2005, 22:19:36

« vorige - volgende »

(...)

hallo valkparkiet.be

ik heb een vraag en het zit zo...
gisteren is mijn valkparkiet overleden en zij deed heel raar.
Ze begon opeens heel wild met haar vleugeltjes te fladderen en ze lag op de bodem van haar kooi met haar vleugeltjes wijd open gespreidt. Ze ademde nog maar ze had haar hoofdje ingetrokken .Kan ze een hartaanval gekregen hebben??????

alvast bedankt , Laurens

(...)

Kleine correctie , ze lag op haar buikje :-\ :-[

(...)

Als je dit bericht leest , geef dan alsjeblieft antwoord op mijn eerste bericht

vriendelijke groeten ,

Laurens

Tara

Allereerst,
het is de bedoeling dat je alles in één topic plaatst en niet in drie anders wordt dat allemaal onoverzichtelijk, en ten tweede, je geeft een beetje te weinig symptomen, wij kunnen onmogelijk zeggen wat jouw valkje heeft meegemaakt, je kan het beste (als je het lichaampje nog hebt) een autopsie laten uitvoeren door een dierenarts.

Groetjes, Tara

Peter

Hallo,

De berichten heb ik even samen gevoegd om zo een beter overzicht te krijgen.

Groeten,
Peter

Peter

Hallo,

Het kan veel oorzaken hebben gehad. Een epilepsie aanval kan heel goed mogelijk zijn. Lees hier meer over een aanval:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/epilepsie.htm

Op afstand oordelen is altijd moeilijk, je zou je valkparkiet ter sectie kunnen aanbieden bij een speciale vogel dierenarts. Dan weet je zeker wat er gebeurd.

Groeten,
Peter

Paul

Hoi Laurens,

Toen Kleintje hier stikte in de pap gedroeg ze zich precies zo want als de luchtpijp verstopt raakt slaan ze denk ik in paniek ook zo met de vleugels.
Met een hartaanval zullen ze denk ik niet zo wild fladderen.
Een epileptische aanval zal langer duren in elk geval een paar minuten maar met verstikking zal dat heel snel afgelopen zijn.
Hoe lang heeft je valkje zo lopen slaan met de vleugels misschien zegt dat wat meer.
In elk geval heel veel sterkte met het verlies van je valkje.

Groetjes, Paul

Laurens

Hallo Paul ,

alvast bedankt voor je bemoedigende steun ;)
ik heb er veel aan gehad ;)

maar mijn valkje heeft maar ongeveer 1 minuut gefladdert.
Toen stopte ze ongeveer en toen heb ik haar eruit gehaald.

bedankt voor de steun!

Laurens

Puma'tjeuh

Ik heb ook al een parkiet gehad en die ging ook op die manier dood. Mijn vroegere valkparkiet ging ook op die manier dood. Msh is dit de natuurlijke manier ?!  ::) Msh raken ze in paniek en proberen ze zich nog te redden ... ofzo ...  ;)

Grtz

Paul

Hoi Laurens,

In het algemeen kan je helaas weinig doen als zoiets gebeurd :(
Je had nog kunnen proberen met beademing dus mond op snevelbeademing maar dit helpt ook maar zelden helaas.
Het is best heel snel gegaan dus je valkje zal weinig pijn hebben geleden dat is altijd beter dan een lijdensweg.
Epilepsie is het denk ik niet geweest zeker de eerste aanvallen daar komen ze gewoon weer van bij.
Maar verder blijft het gokken wat het wel geweest is.
Pas is hier ook een valkje dood gegaan wat ruim 28 jaar geworden is en ik heb er altjd veel verdriet van als zoiets gebeurd.
Op dezelfde dag werd er een jong geboren uit een ei wat op mijn hand uitkwam.
Dus wat dat betreft staan dood en geboorte erg dicht bij elkaar.
Hopenlijk neem je weer een ander valkje en dat moet je niet als vervanging zien want elk valkje is totaal anders van karakter.
Maar gewoon een nieuw maatje dat kan het verdriet ook een beetje verzachten.

Groetjes, Paul

Laurens

Hallo Paul ,

dus mijn valkje zou niet aan een epilepsie-aanval gestorven zijn?????Weet iemand anders MISSCHIEN wat het zou geweest kunnen zijn????

ook bedank ik je voor al je steun!!!

Laurens

sky

Dag laurens,

Eerst en vooral veel sterkte toegewenst. :'(
Wat nu eigenlijk je vraag is, WAARAAN IS HIJ/ZIJ GESTORVEN ?
Op die vraag is al redelijk wat antwoord gekomen, namelijk: Laat het onderzoeken door een dierenarts.
Wij kunnen helaas niet de juiste oorzaak zeggen van op afstand, hoe graag we je ook zouden helpen.
Wij zijn nu eenmaal dierenliefhebbers en geen dierenartsen.

Groeten en sterkte, Sky