18 april 2024, 19:02:58

Rocky, Binky en Croky

Gestart door Nes, 13 september 2003, 00:19:46

« vorige - volgende »

Nes

10 maart 2005, 11:36:47 #165 Last Edit: 11 maart 2005, 01:14:55 by Paul
He hallo!

ik ben meteen even een foto gaan maken. Ik ben ook gek op foto's  :) Je ziet jammergenoeg niet zo veel, maar als je goed kijkt zie je net een eitje onder Rocky's buikje uitkomen  :)

He Mandy, wat een geweldige foto weer van Chicco :)
Het zit trouwens idd in de lucht, want Binky zit ook steeds kippetje hoor! Het zal me niet verbazen als zij eerdaags ook een ei legt  :)

Ik zal eens proberen wat mooiere foto's te maken.

Groetjes Nes.

Nes

ik weet niet meer hoe je foto's moet plaatsen help  :-\

Lin

Eerst op reageren drukken en dan upload. Die staat bovenin als linkje. rest spreekt voor zich.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Nes

bedankt Lin. Hier is dan de foto :)


Lin

Wat lief. Ik had ook eerst beukensnippers maar ik kreeg te horen dat hennepvezel (zaagsel) toch beter is voor de eitjes. En ik zie het eitje liggen!


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Vanessa,

Wat een leuke foto van Rocky ze zit er echt heel trots bij zo echt een schoonheid :)
Ik gebruik ook hennepvezel dat is erg zacht en de eitjes beschadigen minder snel dan bij beukensnippers.
Ik ben benieuwd of de eitjes bevrucht zijn dat zou wel erg leuk zijn kleintjes in de kooi erbij :)

Groetjes, Paul

Nes

Hoi Lin en Paul,

ja lief he? Ze ziet er idd als een trotse moeder in spe uit  ;)
Ik zal binnenkort eens kijken naar hennepvezel, maar dan zit ik eigenlijk met nog een vraag... Hoe moet ik de kooi schoonmaken als er eitjes inliggen zonder de ouders te stessen?

Groetjes...

Nes

Ik zat vanmiddag naast de kooi op de bank rustig te studeren
tot ik ineens een harde plop hoorde... Het derde eitje   :) is er gekomen!! En de ouders broeden erop los! Het gaat echt goed zeg! Croky stond er mooi bij te kijken hoe Rocky het eitje er uit perste en toen hij zag dat ze zo ontzettend uitgeput was raaptte hij de eitjes meteen bij elkaar en ging erop zitten  :) het was zo lief en zorgzaam. Het is hun eerste nestje en ik heb het idee dat ze het goed doen voor een eerste keer.
Ik heb meteen vanmiddag een foto van Croky op de eitjes gemaakt...




Nes

Goeiemiddag!

Binky heeft ook al een eitje gelegd!!! En ze broedt er heel trouw op en er mag niemand maar dan ook niemand in de buurt komen  :( ze is een echte killervalk geworden en ik heb ook noodgedwongen een scheiding op de bodem van de kooi moeten maken zodat Rocky nog rustig kan broeden  :(
Ik heb inmiddels al 7  :o eitjes! Jeetje zeg, dadelijk heb ik er nog 12 als Binky er ook 6 legt....

Groetjes Nes.

Mandy

23 maart 2005, 05:55:13 #174 Last Edit: 11 april 2006, 07:43:45 by *Marianne*
Hahahha dat is ook wat zeg, 2 vrouwtjes op eieren! ;D
En wisselt Croky de dames een beetje af?
Denk je dat er een bevrucht eitje bij kan zitten?
Ben benieuwd hoe het allemaal bij jouw soap afloopt. ;)


Dit verhaal is gesloten.
Weer open, neem dan contact op.
Groetjes Marianne
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl