19 mei 2025, 19:05:17

Gehandicapt

Gestart door Daphne, 27 maart 2005, 19:44:39

« vorige - volgende »

Daphne

Hej hallo allemaal, toen ik 5 jaar geleden mijn valkparkiet Fifi kocht, was ze door andere vogels helemaal kaal gepikt op haar hoofd, ze had dus geen kuif meer, ook was een van haar teentjes helemaal omgedraaid, het was echt zo'n zielig gezicht, na een paar maanden was haar kuif weer aangegroeid, en haar teentje was weer iets beter geworden, nu 5 jaar later, is ze een *complete* valkparkiet ;), haar teentje is ook weer helemaal recht, toen we haar kochten kregen we haar mee als een gehandicapte valkparkiet, en nu is ze dat dus niet meer, het is dus niet echt een vraag, maar gewoon een kort verhaaltje, maar toch vind ik het nog steeds raar dat haar kuif weer helemaal is aangegroeid, en dat haar pootje, zonder een bezoek aan de dierenarts ook weer helemaal is goed gekomen, Hebben jullie misschien ook zoiets raars gehad?? ::)

Tara

Hoi,

wss was ze gewoon geplukt en is de kuif weer volledig aangegroeid.
Van dat teentje, kan zijn dat het gebroken was ofzoiets dergelijks en dat het valkje ontzettend veel geluk heeft gehad dat het juist is aangegroeid, volgens mij is dit valkje nooit echt gehandicapt geweest hoor, ikzelf heb twee gehandicapte valkjes en die raken echt nooit meer van die handicap af..

Groetjes, Tara

Riny

Hoy Daphne
Ik vind het een heel mooi verhaal
En dat hij/zij zo goed opgeknapt is zal zeker komen door de goede verzorging.
GOED ZO!!
Groetjes Riny :D :D :D

Daphne

Ja, het zou kunnen dat haar pootje eerst gebroken was. Bedankt voor jullie reacties! :D

Tara

Hoi Daphne,

ik vind het in elk geval super dat ze zo opgeknapt is hoor,
dat heeft ze zeker aan je goeie verzorging te danken zoals Riny zei :).

Groetjes, Tara

Daphne

ja, ik ben ook blij dat het weer goed gekomen is! :D

Tara

Hoi Daphne

Fifi is toch dat bonte valkje in je handtekening :).
Echt mooi hoor, ze ziet er super uit :).
Je mag er trots op zijn!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Daphne,

Ik heb pas een jong gehad die had spreidpootjes.
Ze kunnen dan alleen nog maar op hun buik liggen het zag er zo uit:

Gelukkig is hier ook wat aan te doen en 2 weker later was alles weer in orde.
Met jouw valkje heb je met het pootje gewoon geluk gehad dat is misschien gekneusd geweest dat kan soms ook lang duren.
In elk geval heel erg fijn dat hij weer helemaal een volwaarid valkje is nu :)

Groetjes, Paul

Daphne

Ja, Dat is Fifi, en nu weet ik ook weer wat nieuws: fifi is een bont valkje :) ( dat wist ik niet ( en ook niet of het een m/v is )
Weet jij dat misschien?...ze praat wel, en fluit ook na, betekent dat, dat ze een mannetje is? ( ik neem al 5 jaar lang aan dat het een vrouwtje is )

Gullukkig dat de speidpootjes weer goedkomen, want ze hebben hun pootjes egt nodig, mijn vogel vliegt alleen van de kooi naar de bank, en andersom, maar voorderest loopt ze alleen maar, over de bank, en in en op d'r kooi enzo :D

giovanni

Citaat van: Daphne op 28 maart 2005, 23:09:30
Ja, Dat is Fifi, en nu weet ik ook weer wat nieuws: fifi is een bont valkje :) ( dat wist ik niet ( en ook niet of het een m/v is )
Weet jij dat misschien?...ze praat wel, en fluit ook na, betekent dat, dat ze een mannetje is? ( ik neem al 5 jaar lang aan dat het een vrouwtje is )

Gullukkig dat de speidpootjes weer goedkomen, want ze hebben hun pootjes egt nodig, mijn vogel vliegt alleen van de kooi naar de bank, en andersom, maar voorderest loopt ze alleen maar, over de bank, en in en op d'r kooi enzo :D

hoi
als je zegt dat ze praat, fluit en nafluit, dan zal het
hoogstwaarschijnlijk een mannetje zijn. Dit is typisch gedrag
voor ze. Loopt je valkje soms met de vleugels iets van
het lijf?? dit is ook 'stoer' gedrag

grtz

Valerie

Wss een mannetje. Maar een heel mooi mannteje, heb je er nog een foto van, waar je hem volledig ziet? Ben nu al verliefd op hem. Ik droom echt van ooit nog een een bont valkje zoals Rocky te hebben. :)

Riny

Hoy Valerie
Maar daar is toch niet zo moeilijk aan te komen??
Of droom je er van en heb je er geen plaats voor.
Ben wel nieuwsgierig he?
Groetjes Riny :D :D :D

Valerie

Nou, een bont popje voor Peppie... ;D Moest Han nu niet zo gek (geirriteerd) worden van de vogels. Ik zou het wel weten. Maar het zal voorlopig toch nog bij dromen blijven. ;)

Daphne

ja, ze loopt vaak met haar vleugeltjes iets van haar lijfje ja, dat doet ze als ik tegen haar ga fluiten, en als ik tegen haar praat, ook als de hond komt, doet ze dat, maar dan gaat ze juist heel erg lief praten, en fluiten, ook geeft ze dan kusjes, maar soms kan ze ook heel erg chagrijnig zijn hoor ;D ( ik zeg elke keer ze, dat gaat automatisch )

Ja ik heb een foto van 'r helemaal, ik zal proberen dat als me handtekening te doen.

tommy

hoi Daphne,

Aan de uitleg over je kanjer te horen heb je een echte vent. Wel een hele lieve.
Wees er maar zuinig op.

Grt Annemieke