7 mei 2025, 17:14:14

donny heeft een vriendinnentje

Gestart door moon_midushi, 27 maart 2005, 16:37:19

« vorige - volgende »

moon_midushi

ok thx voor de uit leg en volgens mijn weegt hij hij wel zoveel..

Riny

Hoy Moon_midushi
Je moet gewoon doorgaan met bijvoeren ,je merkt vanzelf als die minder eet.
En doe je hem ook iedere dag wegen?
Je kunt hem het beste wegen 's morgens voor dat je hem eten geeft.
Als er een stijgende lijn in zit is het goed.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi moon_midushi,

Zaadjes van grasparkieten eten ze vaak wat makkelijker omdat in valkparkietenzaad grote zaden zitten.
Je kan proberen met een bakje parkietenzaadjes of ie daarvan eet en eet hij die goed dan pas de grovere zaadjes geven.
Ik heb zelf allen valkparkietenvoer zonder zonnepitten en dan geef ik ze dat.
Het kan niet echt kwaad om valkparkietenvoer te geven maar de kleinere zaadjes eten ze makkelijker.
Het zal nog wel een weekje duren voor hij die echt gaat pellen maar ze oefenen er vaak mee en het is goed om ze daar snel aan gewend te laten raken.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Moon_midushi
Maak niet de vergissing dat als je valkje aan het zaad zit dat je denkt dat hij ook echt eet.
Je zult de eerste niet zijn die denkt mijn valkje kan al alleen eten,en dat het alleen maar spelen met het eten is.
Beter een beetje te lang bijvoeren als te kort.

moon_midushi

ik voed ook nog bij al eet hij wel de parkieten zaadjes

Paul

Hoi moon_midushi,

Blijf in elk geval ook bijvoeren tot hij ook zelf drinkt.
Met de pap krijgt hij namelijk ook vocht binnen omdat ze zelf niet drinken.
4 keer 2,5 ml lijkt me wel weinig voor een valkje van 4 a 5 weken dat moet normaal wel het dubbele ongeveer zijn denk ik.
Probeer eens of hij liever van een lepeltje eet en zorg dat de pap wel warm genoeg is anders eet hij het ook niet namelijk.

Groetjes, Paul

moon_midushi

paulie heeft gisteren een beetje water gedronken en of de pap nou warm of koud is ik krijg het heel moelilijk voor elkaar dat paulie lekker eet  ik heb het ook al met een lepeltje geprobeerd maar dan doet paulie niks. soms krijg  ik het voor elkaar dat  paulie 2,5 ml naar binnen krijg en dan nog een heel klein beetje. zal het kunnen dat ze de pap niet lekker vindt is goren van kleur ik weet het niet maar zal dat kunnen ??

Riny

Hoy Moon_Midushi
Als ik in jou schoenen stond ging ik mij vlug ergens een pot nutribird 21 halen.
En dat moet je hem dan voeren.
Ook kun je er iets van op een schaaltje doen en er over heen wat zaadjes van trosgierst strooien.
Zo leert Pauli ook zelf eten.
Maar zou je ons kunnen zeggen wat hij nu weegt?

moon_midushi

als ik het goed heb gezien tussen de 70 a 80 gram ,maar paulie wil niet in het bakje blijven vliegt weg elk keer...
paulie heeft wel pap in een bakje gegeten en trosgierst en parkieten zaad eet paulie ook ..
drinken doet paulie ook een beetje....
maar ik merk dat ze nu het  vliegen door heeft elke keer vliegt ze naar donny of donny  er nu uit is of niet ze gaat er heen ...

Ed

Hoi,

Nou goed opletten of Paulie ook zwaarder wordt gewoon even elke ochtend wegen. Voor de rest vindt ik het er wel goed uit zien. Dat komt zeker wel goed.

groetjes
Ed

moon_midushi

paulie is erg leerzaam merk ik, paulie leert veel van donny of neemt het over.....

Ed

Hoi,

Dat doen ze zeker als ze jong zijn bij mij heeft Suske het komplete fluit concert van Paco gekopieerd. Dus nu moet ik eerst kijken wie het is. Dus dat ze snel leren dat is een ding wat zeker is.

Groetjes
Ed

Paul

Hoi Moon_midushi,

Als Paulie in elk geval maar iets eet is dat al een hele verbetering.
Vaak zien ze van een ander valkje hoe het eten gaat en doen het dan gewoon na.
Mijn tweede valkje at eerst ook niet toen zat die nog appart van de eerste.
De eerste was los en die vloog naar de kooi van de nieuwe en het was net of hij de nieuwe vertelde hoe die moest gaan eten door het voor te doen.
Sinds die tijd begon mijn nieuwe valkje ook zelf te eten.
OOk van de trosgierst zal Paulie wel het een en ander eten misschien heeft ze daarom geen trek in pap meer.
Maar je zou kunnen proberen met Nutribird als je hier in de buurt woont kan je wel wat van me krijgen ik heb nog een halve bus staan.
Dat ruikt heel zoet en lekker ze zijn daar meestal wel gek op hier.
Zolang Paulie in elk geval niet echt veel afvalt gaat het verder best wel goed lijkt me.

Groetjes, Paul

moon_midushi

ik  weet  niet waar ji vandaan komt paul ,maar ik kom uit den_haag...
maar waar is het te  koop ????

Ed

Hoi,

Het is te koop bij de betere dierenwinkel wat je ook kan proberen is druivensuiker af en toe door het papje te doen dit kan je in de supermarkt kopen in poedervorm van Zonnatura dat heb ik ook een paar dagen gedaan en daarna gewoon weer zonder. Meschien een idee maar niet langer dan 14 dagen druivensuiker geven. Of een beetje Roosvice er door heen daat is ook lekker zoet en dat help meschien ook wel.

Groetjes
Ed