17 juni 2025, 02:07:19

Pepper & Snowy

Gestart door Astrid, 26 maart 2005, 19:21:09

« vorige - volgende »

Astrid

Citaat van: Carine op 30 maart 2005, 21:34:14
neej wij hebben zazou niet laten wieken... maar klopt het dat hij zo wel beter en sneller tam wordt? of weet je dat nog niet?
Kus
Carine :-*

Daarvoor hebben mijn baasjes het niet laten doen, ze hebben hier erg grote ramen, en ze zijn bang dat ik daar hard tegen aanvlieg en mijn nekkie breek (denken zeker dat ik gek ben 8) ). Ik ben er ook al een keer tegen aangevlogen maar ik ga nu niet zo hard, dus dat is beter, als ik straks weet waar alle ramen zitten dan wieken ze mij niet meer. Maar ik kan nog goed vliegen hoor, Angelique heeft maar een klein stukje van mijn middelste veren afgehaald.

Cor_en_Petra

Heeee little Sister!!!

Gaat het met jou nog steeds zo goed? Met mij gaat het super! Ik vlieg veel en leer steeds meer ontdeugende dingen, zeggen Cor en Petra... Leuk zo'n dagboek op het forum, ik leer er een hoop rottigheid uithalen  ;D ;D ;D

Badderen vond ik echt niks, net als douchen onder de plantenspuit! Ik zat Petra echt zo aan te kijken van, wat wil je nou dat ik doe met dat water. Je denkt toch niet dat ik daar in ga zitten, doe het lekker zelf! Hoe ging dat bij jou dan, was het een plat schaaltje met water en zetten ze je ernaast? Nou, ik had echt weinig trek om ook maar iets anders met water te doen dan drinken.... Misschien moet het anders???

Liefs en ik wacht op je nieuwste foto's....

Je big brother
Cheeky

Astrid

31 maart 2005, 20:05:19 #32 Last Edit: 4 februari 2006, 23:37:28 by Astrid
Het gaat supergoed met mij,
ik word met de dag zelfstandiger,
ik vlieg al aardig in het rond,
kan al zelf mijn zonnebloempitten pellen,
ik klim al van de schouder af naar beneden en dan ook weer omhoog en fluit al behoorlijk,
omdat Ruud en Astrid vandaag moesten werken zijn ze niet
aan foto's toe gekomen, er is nog wel een leuke foto
die gister gemaakt is,
ze hebben me al verteld dat ze morgen naar een stenen stok gaan kijken.
Ik poets heel graag aan m'nzelf en hou heel erg van knuffelen.

De eerste keer probeerde ik in mijn drikbak te badderen, daarna in een dessertschaaltje, en gisteren in een soepbord ben ik toch stiekum die soepkip waar hier over gesproken wordt ;)

Prieuw,
Pepper

Rianne

Mooie foto's hoor! Erg lief!

Cor_en_Petra

Hey big Sister,

Nou, dan ben ik dus absoluut gééééén waterrat, want Petra zette gisteren precies zo'n bord met een laagje lauw water erin, maar je denkt toch niet serieus dat ik dááááár in ga zitten of badderen???  ::) Dan maar vieze Cheeky, maar ik en water gaan nog niet zo goed samen.... alleen om te drinken!

Wat sta je ontzettend gaaf op de foto!!!! Als ik dat zo zie, dan lijkt het net alsof je het LEUK vindt (ik kan het me haast niet voorstellen, brrrrrrr!).

Een dikke pakkerd van je Big Brother, pfieeet pfew! (oftewel: bouwvakkersriedeltje....)

Cheeky

Astrid

Hallo allemaal,

Vandaag gaat het ook weer lekker,
's morgens om een uurtje of 8 wil ik graag mijn kooi uit,
dan eerst even knuffelen, dan lekker in de vensterbank
zitten en verder eten van mijn zaad.

Even later een heerlijke douche gekregen.

Ik heb vandaag mijn stenen stokje  ??? gekregen,
dat ding houd ineens op hij is maar 11cm lang,
wat een raar systeem, maar volgens mij zit hij best wel lekker,
ze hebben ook nog nieuwe speeltjes voor me gekocht met een belletje erin, en nog meer lekkere eetdingetjes, ben erg benieuwd  :D

Prieuw,
Pepper

Cor_en_Petra

Heeeee Sister!

Jij ook al zo'n stenen stokje??? Tja, het schijnt goed voor onze nageltjes en snaveltjes te zijn.... zeggen ze ::)

Hopelijk bevallen je nieuwe speeltjes goed? Laat maar flink wat foto's zien van jou terwijl je ermee speelt!

Greetinx van Cheeky

Lin

Hoi,

Je bedoelt toch niet een schuurstokje die je om een zitstok heen doet? Want ze zeggen dat dat goed is voor de nageltjes maar vaak blijkt dat de pootjes ook slijten en dat is niet zo goed. Heerlijk he douchen trouwens. Lekker badderen weer, heerlijk weer ervoor!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Cor_en_Petra

Citaat van: Lin op  1 april 2005, 19:38:40
Je bedoelt toch niet een schuurstokje die je om een zitstok heen doet? Want ze zeggen dat dat goed is voor de nageltjes maar vaak blijkt dat de pootjes ook slijten en dat is niet zo goed.

Ha Lin, Nee, het is wel een soort schuurstokje, maar behoorlijk dik (veel dikker dan de dikste zitstok) en je schuift het niet over een zitstok heen, dus dit zou goed moeten gaan! Als je andere ervaringen hebt, horen we dat graag! Cor & Petra

Lin

Hoi cor en Petra,

Dan is het goed. Ik gebruik zelf helemaal geen stokken voor de nagels, gaat bij mij gewoon goed. Dus tips kan ik verder niet geven. Oh ja zorg voor verschillende dikte stokken dan worden de pootjes telkens in een andere stand gezet. Te dunne stokken kunnen lang nagels veroorzaken.

Groeten, Lin

Agnes

Hoi Cor en Petra,

Ik heb die zitstokken ook gezien, maar ze uiteindelijk niet gekocht omdat ik dacht dat het steen nogal scherp zou zijn voor de voetzootljes, zoals Lin zegt.
Nu wil ik wel graag weten hoe de stok bevalt, en of het inderdaad helpt tegen scherpe nageltjes ;)
Want Pucky heeft hele scherpe, en ze weet precies waar ze ermee naartoe moet: juist......m'n nek ;D ;D ;D

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Astrid

2 april 2005, 20:27:43 #41 Last Edit: 4 februari 2006, 23:37:50 by Astrid
Hoi Agnes,

De stenen stok hangt net 1 dag in Pepper haar kooi,
en ze is vaak uit de kooi, ze heeft nog wel wat scherpe
nageltjes maar dat zal ook niet in 1 dag weg zijn,
dus kan er nu nog niets van zeggen.

Ik had ook hele diepe krassen in m'n nek en op mijn handen,
en dat deed echt behoorlijk zeer, de krassen op mijn hand zijn nu 1 week oud en nog niet helemaal verdwenen,
Pepper heeft ook wilgentakken in haar kooi hangen,
daar moeten haar nageltjes ook minder scherp van worden.

Groetjes,
Astrid

Cor_en_Petra

3 april 2005, 08:37:38 #42 Last Edit: 3 april 2005, 08:40:45 by Cor_en_Petra
Heya Pepper!

Wat een prachtige foto van je zeg! Lekker stoer hoor!

Wat die stenen zitstok betreft, Cor en Petra hebben gezegd dat ze er nu nog niet zoveel van kunnen zeggen of het helpt, maar hun vriend Pat heeft ook zo'n ding voor Queeny en hij zegt dat het wel degelijk helpt. Enne... voor de pootjes is het niet slecht hoor, er zijn nog meer stokken in de kooi, dus Queeny zit er soms op en polijst niet alleen haar nageltjes maar ook haar snaveltje ermee  ;)

Liefs van Cheeky   (enne: foto's maken wordt zo een hele sport he, met zo'n fotogenieke familie Valkparkiet!  ;D)

N.B. Pepper, jij mag dan misschien niet zo'n mooie fiberlamp hebben, maar ik heb nog geen wilgentakken in mijn kooi, hint.. hint naar baasjes...! :P

Lin

Hey Pepper,

Wat een prachtige foto van je! :D Als ik mjin valkje op mijn schouders had dan had ik altijd een handdoek op mijn schouder. Dan deden de nagels niet zo zeer en konden ze lekker op de handdoek poepen.

Groeten, Lin

Astrid

3 april 2005, 20:47:47 #44 Last Edit: 4 februari 2006, 23:38:08 by Astrid
Hoi Cheeky,

Oh jeetje nog geen echte boomstammetjes in je kooi,
moeten ze gewoon even rondvragen, alle wilgen zijn
nu of bijna allemaal geknot dus dat moet geen groot
probleem zijn  ;)
Bedankt voor je compliment ivm de foto  :)

Hoi Nel,

Ook bedankt voor je compliment voor de foto  :)

Goeie tip, handig voor in de warme maanden,
en poepen doe ik inderdaad wel vaak  ;D

Ik had best wel veel belangstelling dit weekend,
vrijdag kwamen er mensen naar me kijken  ???
komen er zaterdag ook weer mensen naar me kijken  ???
wat een raar gedoe toch,
ze hadden ook al foto's van me gezien, maar ze wilden me in het
echt zien en horen fluiten en aan raken.

Vandaag was ik wel een beetje zielig, zijn ze een aantal uur
weggeweest, het was mooi weer, ze zijn gewoon naar andere dieren gaan kijken in Uilen & dierenpark de Paay in Beesd  :(

Ik heb vandaag ook wel weer iets aparts gekregen
kiemzaad dat hadden ze 48 uur laten liggen in water
en dan gaat het dus kiemen, is wel apart, maar mijn gewone
zaadjes zijn toch nog iets lekkerder.

Om het goed te maken heb ik wel weer een nieuw speeltje gekregen, een balletje waar een valkje in woont  :)

Prieuw,
Pepper