20 april 2024, 00:32:13

Pepper & Snowy

Gestart door Astrid, 26 maart 2005, 19:21:09

« vorige - volgende »

Carine

Haaj Pepper!
Leuk om te zien dat het goed met je gaat! Wat een leuke speeltjes heb jij allemaal zeg! Ik ga ook zeker eventjes kijken op valkparkiet.net misschien zit er ook wel iets leuks voor Zazou tussen :)
Groetjes, Carine! :-*

giovanni

yo Astrid en Ruud
Mooi valkje hebben jullie daar zeg, echt prachtig :)
tof dat je een dagboek bij zult houden hier, hopelijk
komen er ook veel foto's, kunnen we ff meegluren ;D

grtz

Astrid

28 maart 2005, 20:47:38 #17 Last Edit: 4 februari 2006, 23:35:48 by Astrid
Daar ben ik weer,

Nadat ik bij Angelique ben weggegaan ben ik van verdriet een beetje afgevallen, maar het is hier ook wel gezellig en mijn nieuwe baasjes brengen de hele dag eten, soms van dat rare groene spul maar ook lekkere dingen dus ik ben 6 gram aangekomen en weeg vandaag weer 90 gram.

Ik heb een nieuw plekje ontdekt, op de vensterbank, dat is erg leuk er rijden gekleurde doosjes langs en er zitten zwarte parkieten op een hele grote zitstok, die eten alles op wat ik niet lust.

Hier zit ik op mijn plekje, alle planten zijn weggehaald dan kan ik heen en weer hollen, lekker kletsen met die zwarte parkieten, ze verstaan me niet en praten terug in een vreemde taal.



Hier zit ik op mijn eigen apenkussen, die kop is lekker hoog



Kijk en dit is eten, niet dat groene of rode spul bah.



Groetjes

Pepper

Cor_en_Petra

Ha die Pepper!
Wat een mooie foto's weer, joh! 't Zit duidelijk in de familie dat poseren  ;) Wat fijn dat je baasjes je zo'n mooie lege vensterbank hebben gegeven... da's altijd leuk om dingen te zien gebeuren. Zo te horen ben je al net zo nieuwsgierig als ik! Enne... fijn dat je weer wat beter eet, volhouden hoor! Het is allemaal heel erg lekker, al moet ik je eerlijk zeggen dat ik ook alleen nog maar zaadjes eet en trosgierst. Sla en vruchten lust ik nog niet zo, maar ik heb gehoord dat dat later wel komt als ik ietsje ouder ben. Mijn baasjes blijven het proberen....
Liefs van je grote broer Cheeky

Irene

Hoi pepper,
jij bent ook al zo'n droppie! lekker ding om te zien hoor ;D. En wat heb je een waanzinnig mooi speelplaatsje! Dat is wel erg leuk hoor!!!
Wel goed blijven eten he!
Ik kijk graag uit naar je volgende foto's want je gaat er graag voor zitten zo te zien!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Lin

hoi,

Nou nou wat gaat het nog goed bij jou. Lekker eten daar he van die knaagstok, smullen.. en oppassen voor het raam want dat doet best wel zeer als je daar tegen op vliegt. En blijf lekker zo spelen daar en op het kozijn zitten want dan kan je mooi op de foto en kunnen wij weer lekekr genieten.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Ha die Pepper,

Gezellig zo voor het raam joh. Als je de valk van Daantje voorbij ziet vliegen moet je wel even tegen het raam tikken hoor, want ze mist hem heel erg.

Als de buurkat ineens voor het raam verschijnt blijven zitten hoor!  Kruis dan je vleugels, maak kruisende bewegingen er mee en roep dan heel hard: JE KAN ER LEKKER TOCH NIET BIJ.  Is ie zo weer weg.

Nou Pepper, ik ga het eten opzetten en de valkjes weer in de kooi doen. Je hebt de groeten van ze en veel ontdekplezier.

Groetjes, Nel :)

Astrid

29 maart 2005, 19:02:16 #22 Last Edit: 4 februari 2006, 23:36:30 by Astrid
Vanochtend om tien uur zat ik nog in mijn kooi, te gek voor woorden, dus een beetje met mijn vleugels gefladderd en daar kwam pappie aan, toen hij het deurtje openhad zat ik er meteen op. Toen samen ontbeten, hij maakt die grote zaden voor mij open, kan ik nog niet zelf, zonnebloempitten heten ze en ze zijn heerlijk. Toen naar mijn vensterbank, en na een uurtje vond ik het tijd voor een bad, had ik nog niet gedaan sinds ik hier woon, staat er alleen zo'n klein drinkbakje nou dat schiet niet op. Gelukkig zag pappie het en kwam gelijk met een groter schaal, plonsen maar. Daarna een uurtje op mijn schommel zitten poetsen



en poetsen



en weer drogen.



Oh ja Bobby er zijn hier geen katten, ook niet buiten alleen zwarte parkieten en een hele grote witte, die eet wel kattenvoer en kan harder gillen dan ik. Hier is een foto van hem:



Pappie en Mammie zeggen dat ik wel moet oppassen voor die grote witte parkiet want die eten wel eens kleine vogeltjes, wacht maar tot ik groot ben 8), ik ben weer twee gram aangekomen dus Kwijl ( zo noemen ze dat witte beest) moet oppassen.


Groetjes

Pepper


Cor_en_Petra

29 maart 2005, 22:44:48 #23 Last Edit: 29 maart 2005, 22:54:59 by Cor_en_Petra
Heya Pepper!

Wat een leuke foto's weer! Heb je lekker gebadderd? Ik heb alleen nog maar een douche gehad met de plantenspuit en daar vond ik niet heel veel aan. Ik ga nu aan de kop van Cor en Petra zeuren of ik morgen misschien ook in bad mag! Lijkt me heerlijk om te spetteren! ;D



Veel liefs van Cheeky

Lique

Heej Waterratje!

Nou zo te horen heb jij een lekkere dag gehad.
Je pappies zeggen dat je wel moet oppassen hoor voor Kwijl. Jij bent nog zo'n klein vogeltje, en hij heeft zo'n grote snavel :o Voor je het weet pakt hij je bij je natte veren ;)
Nee, je baas en vrouwtje houden je heel goed in de gaten. Je hoeft niet bang te zijn. Niet dat je dat bent hoor, want je hebt in de weken dat je hier bent geweest al veel dingen gezien.

:-* lique

Irene

Hoi pepper,
het gat met jou ook al zo goed zeg; heerlijk die foto's!!!
Je vroeg in het dagboek van Cheeky om de chips en toastjes.
Chips is natuurlijk niet goed voor een vakje, maar ja, het is wel lekker,zegt Gijs ::), dus een heel klein stukje op zn tijd moet best kunnen, alleen zeker niet iedere dag of iedere week!
Een toastje is iets gezonder, maar ook dat moet je niet iedere week eten denk ik, eens in de 2 weken en klein stukje kan best, of een heel klein stukje brood zal je misschien ook wel lekker vinden. Allen geld dan ook voor valkjes denk ik, beter brukn dan wit. Maar zo af en toe zijn dat best lekkere tractaties. ;)
geniet er maar lekker van!
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Astrid

30 maart 2005, 19:02:18 #26 Last Edit: 4 februari 2006, 23:36:54 by Astrid
Hoi Irene,

Bedankt voor de lekkere tips.

Mijn ouders eten bijna nooit chips, dus dat zal ik wel heeel
weinig krijgen.
Gister heb ik wel een stukje bruin brood gekregen,
maar als dat zacht is vind ik er maar niks aan,
toen het een beetje knapperig werd vond ik het wel lekker,
dus een toastje zal ik ook wel lekker vinden.
Waar ik wel stapel op ben zijn zonnebloempitten,
maar ik krijg ze zelf nog niet open, gelukkig worden ze voor me gepeld tot ik het wel zelf kan.



Groetjes,
Pepper

Carine

Hallo Pepper!
Je broertje is nu ook lekker bij ons! Alleen vroeg ik mij een aantal dingen af... Hebben jouw baasjes je laten kortwieken? en hoelang heb jij moeten wennen voordat je echt aanhankelijk werd?
Doeggg
:-*
Carine

Astrid

30 maart 2005, 21:18:58 #28 Last Edit: 30 maart 2005, 21:25:14 by Redcheeks
Ik was al op de hoogte Zazou dat je naar je nieuwe woning ging,
ik ben inderdaad gewiekt door Lique, ik kan nog steeds
vliegen, maar niet zo hard, ik kom ook best wel hoog, helemaal tot het plafond, en dan ga ik even bovenop de kast zitten.

Ik ben nog steeds niet helemaal gewend, ben er vrijdagavond
dan pas een week, maar het gaat wel iedere dag een stukje beter ik voel me er aardig op m'n gemak, maar er zijn nog zoveel nieuwe dingen voor me.

Ben jij gewiekt ??

Groetjes,
Pepper

Carine

neej wij hebben zazou niet laten wieken... maar klopt het dat hij zo wel beter en sneller tam wordt? of weet je dat nog niet?
Kus
Carine :-*