17 april 2024, 01:34:31

Pepper & Snowy

Gestart door Astrid, 26 maart 2005, 19:21:09

« vorige - volgende »

Astrid

26 maart 2005, 19:21:09 Last Edit: 3 juni 2005, 20:33:25 by -Astrid-
Hallo wij (Ruud en Astrid) hebben Pepper gisteren
bij Peter (die er helaas niet was) en Angelique opgehaald, we zijn echt superblij met Pepper.

Allereerst wil ik Angelique een zeer groot compliment geven hoe zij dit allemaal verzorgd heeft, ze had de hele middag de tijd voor ons ze heeft ons alles laten zien, we mochten zelfs hele kleine valkjes op ons hand houden, we hebben een kleintje horen piepen en zien bewegen in een eitje wat waarschijnlijk dezelfde dag uit zou komen.
Verder had zij voor ons Pepper haar stamboom waar alles opstond, we kregen een lijst met alles gewichten van Pepper per dag, en een handleiding van hoe en wat bij je eerste valkje, en of het allemaal niet opkon zelfs een CD met al haar foto's en de groepsfoto's en nog wat leuke filmpjes, en niet te vergeten het eitje (wat er op dat moment dan van over is) kregen we mee en voor nood een beetje vogelpap.
Wij vonden dit echt ontzettend leuk dat ze dat op deze manier doet.

Ik vond het wel heel zielig om Pepper zo mee te nemen,
bij ons thuis is er (nog) geen soortgenootje en Pepper kent ons helemaal niet en ik vond het voor Angelique ook heel erg sneu, het is toch haar kleintje.

Eenmaal thuis hebben we haar in haar kooi gezet,
daar is ze rustig blijven zitten en hebben haar er naar een uur of twee uitgehaald.
Even later vloog ze richting plant en bleef daar zitten,
Ruud heeft haar eruit gehaald en zijn toen samen met haar op het kleed op de grond gaan eten (Pepper's eten dus)
ze heeft er lekker van gegeten en ook wat gedronken,
toen was het inmiddels donker en ik heb Pepper in haar kooi gezet en ze is op de hoogste stok in slaap gevallen, ben vannacht om 03.30 uur nog even bij haar gaan kijken, maar ze zat nog prima (heb geen licht aangedaan) ik heb wel heel licht geslapen, was ook telkens wakker om te horen of ik haar dus niet hoorde, ik heb haar niet gehoord, was vannochtend er al vroeg uit om 6.00 uur, ik wilde bij haar zijn als het licht zou worden en haar gerust stellen als ze onrustig zou worden.
Ze werd om 6.20 goed wakker en bleef heel relaxed zitten tot 6.45 toen begon ze te bewegen heb weer samen met haar gegeten en gedronken, het ging allemaal prima, ik kwam er al snel achter dat ze het leuk vond om naar buiten te kijken en de vogels die rond vlogen vond Pepper heel interessant de auto's die langs reden waren ook leuk en de mensen die er liepen ook wel, lekker kijken dus...
Ze is zelfs nog naar het raam gevlogen en boven de deur op
het kozijn naar buiten gaan kijken.

Volgens ons heeft ze het wel naar haar zin, ze heeft goed gegeten vandaag ook gedronken, ze is wel redelijk stil, maar
ik heb nog even in de namiddag met haar op haar eigen apenkussentje (een foto zal t.z.t. wel verschijnen) op de bank naar buiten zitten kijken en toen begon ze lekker te prieuwen
prieuw zegt ze dan, en dat heeft ze wel een keer of 10 a 15 keer gedaan, dus dat is wel leuk.

Pepper is een heel lief valkje en ik hoop dat ze snel gewend zal zijn en dat ze er snel een maatje/vriendje bij zal krijgen.

Peter en Angelique heel erg bedankt en tot gauw weer.

Groetjes Astrid en Ruud

Lin

Hoi astrid en ruud,

Ik volg de andere dagboeken van Liques kleintjes ook en ook haar eigen dagboek dus deze kan ik natuurlijk niet overslaan. Ik vind het heel leuk om te horen dat je licht slaapt om te luisteren. Dat ken ik nog wel van mijn eerste valkje. Maar zo te horen zijn jullie hartstikke blij met Pepper en heeft ie een goed huisje gevonden. Veel plezier met Pepper en ik zal jullie blijven volgen.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Cor_en_Petra

Ha Ruud en Astrid,

Van harte gefeliciteerd!!! Pepper hebben wij ook nog even geaaid. We zijn heel blij dat ze zo'n goed huis heeft gevonden. Tja, zo'n valkje is een hele verantwoordelijkheid en zeker in het begin is alles nog zo onwennig van beide kanten dat je elkaar eerst nog goed moet leren kennen. Met haar broertje Cheeky gaat het super, dus we hebben er alle vertrouwen in dat het met Pepper (en straks ook met Zazou) goed gaat komen!!!!  Zou voor Lique ook erg leuk zijn, met name voor haar zijn wij het dagboek gestart.

Liefs en heel veel mooie momenten! We kijken uit naar de foto's! 

Cor & Petra

Astrid

Hoi Lin,

Bedankt voor je leuke reactie,
het gaat vanzelf dat lichte slapen, maar je voelt je wel
erg moe de volgende dag, ik denk (en hoop) dat ik vannacht wel beter zal slapen.



Hoi Cor en Petra

Bedankt voor je leuke reactie, we zijn ook heel erg blij met Pepper, en het is zeker een verantwoording we hebben voor Pepper meerdere huisdieren gehad, maar als er weer iets nieuws komt dan ben je er nog zo mee bezig,
ik kon natuurlijk niet achterblijven met Pepper's dagboek omdat jullie er mee waren begonnen maar ik vind het erg leuk om te doen.
Ik vind het leuk dat ik kan volgen hoe het met haar broertje's (bijna 100% zeker) zal gaan.

En de foto's komen er ook zo spoedig mogelijk aan  ;D

Groetjes,
Astrid

Carine

Haaj Ruud en Astrid!
Erg leuk om te zien dat het goed gaat met Pepper... Ik zal ook zeker jouw dagboek gaan volgen, zazou wordt ook ons eerste valkje dus het is voor ons ook nog allemaal nieuw (we hebben wel al 2 grasparkieten maar dat is geloof k toch wel anders). Heel veel plezier met Pepper
Groetjes, Carine :-*

Agnes

Hoi Ruud en Astrid,

Leuk, weer een nieuw dagboek! Ik heb steeds meer tijd nodig om alles te volgen ;D ;D ;D
Ik heb Pepper en de andere twee ook nog in de handen gehad toen ze pas uitgekomen waren. We waren toen op visite bij Peter en Lique om Pucky te bekijken.
Heel lief, 3 kleine frummeltjes in je handen :-*
En nu zijn ze alle drie al groot, en gaan de grote mensen wereld in.
Vooral veel foto's plaatsen! ;D ;D ;D ;D ;D

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Astrid

27 maart 2005, 20:01:01 #6 Last Edit: 4 februari 2006, 23:34:10 by Astrid
Hallo allemaal,

Ik voel me vandaag al iets meer op mijn gemak, maar ik eet nog niet genoeg vinden mijn nieuwe baasjes, en zeggen dat ik patatjeugd ben omdat ik mijn verse groente niet wil eten, maar mijn knabbelstok vind ik veel lekkerder, o ja en die slierten zaad ook.



Ze zitten hier 's avonds vaak achter de computer, en dat is in een andere kamer dan waar mijn kooi staat, maar ik mag mee en ik heb daar een eigen speeltuin tussen de computers in. Als ik later groot ben wil ik een laptop, dan kan ik zelf de filmpjes van mijn pappies afspelen.



Hier zit ik op mijn schommel, boven de speelplaats.



Ik moet elke ochtend gymnastiek doen, is goed voor me zeggen ze, ik krijg er alleen spierpijn in mijn snaveltje van, maar dan kan ik later nootjes kraken en dat is wel weer leuk en lekker.

Groetjes

Pepper

Lique

Hé Pepper.

Wat een mooie foto's zeg, onwijs leuk.
maar je moet wel netjes je groente en fruit gaan eten hoor. Daar wordt je groot en sterk van.
En van de zaadjes natuurlijk, die moet je ook goed gaan eten. Je broer mist je wel enorm hoor, zijn gedrag begint helemaal te veranderen. Hij was zo zelfstandig, maar nu is hij zo afhankelijk. Het zal zeker goed gaan komen met Zazou, je hoeft je dus geen zorgen te maken. En Cheeky redt zich ook erg goed bij Cor en petra.
Je nieuwe broertjes en zusjes worden ook al erg groot, de oudste heeft zelfs zijn oogjes al open. Hopelijk worden het net zulke lieverds als Cheeky, Zazou en jou Pepper ;)

:-* Lique

bobbie

Hoi Pepper,

Je bent al net zo fotogeniek als je broer Cheeky. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Goed oefenen hoor met dat gewicht, goed voor je kraakvermogen inderdaad.

Ook jouw dagboek ga ik bijhouden.

Groetjes, Nel :)

Lique

P.S. Over broertjes gesproken.
Als je in het onderwerp dagboeken blijft, en iets naar beneden kijkt, zie je het dagboek van Helen, "daar is koko dan'. Monchou is ook een broer van jou!

:-*

Cor_en_Petra

Heya Pepper,

Wat zie ik nou, je bent nog fotogenieker dan ik ?! Hoe doe je dat, heb je bijlessen gevolgd bij Lique toen ik weg was ? ;)

Je moet wel goed eten hoor, ervaring leert dat als je de "gewone zaadjes" braaf eet, je ook vanzelf meer te snoepen krijgt als knabbelstaafjes etc.... enne... je baasjes zijn dan ook heeeeeeel trots op je, dusss... luister naar je grote broer!

Waar heb je die "gewichtjes" vandaan, die in je snaveltje zaten? Ik wil ook graag trainen, maar ik heb ze niet gekregen.... en ik wil zo graag ook een gespierd snaveltje hebben net als jij  ::)

Liefs van Cheeky

Astrid

Ik heb even navraag bij mijn baasjes gedaan, die vertellen me dat ze alles gekocht hebben bij http://www.valkparkiet.net ze hebben me verteld dat ze bijna alles wat op de site staat hebben besteld maar dat ik niet alles tegelijk mag openmaken, iets over afwisseling of zo. Maar ik heb wel een grote doos zien staan met allerlei kleurige dingetjes en mijn speeltuin van de foto komt er ook vandaan.

Astrid

Citaat van: bobbie op 27 maart 2005, 20:59:54
Hoi Pepper,

Je bent al net zo fotogeniek als je broer Cheeky. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Goed oefenen hoor met dat gewicht, goed voor je kraakvermogen inderdaad.

Ook jouw dagboek ga ik bijhouden.

Groetjes, Nel :)


Hoi Nel,

Leuk dat je dit dagboek ook gaat volgen  :)
Heb jij ook een dagboek ??

Groetjes,
Astrid

Cor_en_Petra

Bedankt voor de tip m.b.t. het "speelgoed". Het is echt een onwijs leuke foto van Pepper met de gewichtjes!!!

Blijf maar flink foto's maken en plaatsen, leuk!!!

Je hebt wel gelijk m.b.t. het lezen van alle dagboeken. Je valt er vaak middenin en sommige mensen hebben zoveel valkjes dat het even duizelt  ;) Dan is het leuk om inderdaad de dagboeken van de broers/zusjes van het valkje dat je zelf hebt te lezen en bij te houden vanaf het begin. Maar wel leuk dat iedereen zoveel belangstelling toont!

Groetjes van Cor & Petra

bobbie

Hallo Astrid,

Ja hoor, ik heb diverse stukjes die ik schrijf. Ik zal het hieronder even uiteen zetten:

BIJ VERHALEN:

COBUS, PIPO, BEPPIE EN DIPSY (of in iets andere volgorde)

BIJ ANDERE DIEREN:

BOBBIE EN DINKY MIJN PAPEGAAIEN

en bij DIVERS (maar dat was maar eenmalig)

DIT IS NU MIJN VOGELKAMER

o ja, en bij divers staat ook

DIT BEN IK DAN  (uiteraard ook eenmalig, maar dan heb je wel een gezicht voor je als ik weer eens in je dagboek schrijf)

Groetjes en veel plezier met Pepper

Nel :)