28 maart 2024, 11:05:00

"Mijn" eerste eitje, jeeeeuj

Gestart door Remco_Ultee, 26 maart 2005, 14:40:59

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

Hey allemaal, ben tijdje inactief geweest maar daar gaat weer verandering in komen, in de tussentijd goed voor mn valkjes gezorgd met als dank dat er nu een eitje ligt in het enigste broedhok!

Ik heb 2 koppeltjes, ofja, 2 mannetjes en 2 popjes. Ik was toevallig van plan vandaag of morgen 2 nestkastjes bij te maken. Dus dan kunnen de andere 2 ook beginnen. Of het eitje bevrucht is weet ik niet, maar het ziet er roze uit, ze broeden nog niet maar dat is normaal he, nu afwachten op meer eitjes  :)

Ik zal foto's maken enzo, ik houd jullie op de hoogte.

Rem

Riny

Hoy Remco
Dat is goed nieuws ,dan zou ik maar snel een paar nieuwe nestkasten er bij maken.
En dan maar hopen dat ze snel in gebruik genomen worden.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Tara

Hoi,

gefeliciteerd met je eerste eitje,
geluksvogel!
Hier paren ze tot en met, maar de eitjes komen maar niet :-\

Succes met je nestje!

Groetjes, Tara

Remco_Ultee

Dankje:-)

Ik heb een 2de kastje gemaakt vandaag en opgehangen, en nu gaat dat koppeltje die 1 eitje gelegd hebben in dat nieuwe hokje, en dat mannetje verdedigt het nu al meteen...

Moet ik even afwachten of ze daarin blijven en dan dat eitje daarin leggen?

Of wat....ik had dat kastje eigenlijk voor dat andere koppeltje gemaakt..best vaag dat ze nu ineens verhuizen..

Riny

Hoy Remco
Laat het eitje nog maar liggen.
Valkparkieten zijn nieuwsgierig en gaan daarom misschien een kijkje nemen.
Ik zou het even afwachten waar het volgende eitje komt te liggen.
Groetjes Riny :D :D :D

Lin

Hoi,

Gefeliciteerd! Ga je nu ook een dagboek maken van de ontwikkelingen? Wat heb je voor koppel en wat kan eruit komen?

Groeten een dagboek verslaafde Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Remco_Ultee

Jah ik laat t dan wel ff liggen, en waar ze t volgende eitje leggen leg ik deze bij. Hoe lang blijft zo'n ei eigenlijk goed zonder erop te broeden (en dat er nog niet op gebroed is) en hoe lang blijft een eitje goed als ze even stoppen met broeden (en er dus al op gebroed is)?
Bedankt iig.

Een dagboek..mja misschien wel, is wel leuk. Het is een witkop man, van 1e kweek vorig jaar. Dat is het nageslacht van een kampioenskoppel!

De pop is 2 jaar oud, bont gepareld.

Split weet ik niet, kan er wel achter komen van het mannetje, dat gaat voor he? of gaat de mutatie van een popje nou voor..mm

Remco_Ultee

Ouders:
Vader Witmasker 
Moeder Bont Gepareld 


Nageslacht:

Jonge man 100.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont {X2:Gepareld}

Jonge pop 100.0 % Wildkleur split voor Witmasker Bont

Grote kans op witmasker bont dus, en die vindk wel heel mooi  ;D

Riny

Hoy Remco
Dat eitje kan wel 14 dagen goed blijven zonder dat het bebroed wordt,dus daar hoef je niet zo bang voor te zijn.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Remco,

Ik heb momenteel 3 adoptie eitjes die hebben ruim een week gelegen en worden nu bebroed.
Het duurde misschien iets langer dan normaal maar ze zijn nu echt vol aders en gaan heel erg goed.
Als een eitje kort bebroed is zal het proces nog niet echt op gang zijn maar broeden ze al een paar dagen dan kan het misschien maar een paar uur zonder warmte maar geen week in elk geval meer.

Groetjes, Paul