8 mei 2025, 12:59:36

geslachtsbepaling

Gestart door Bianca, 11 april 2005, 16:01:38

« vorige - volgende »

Bianca

Ik ben aan het twijfelen geslagen :-X
Ik heb in januari een koppel bonte witmaskers gekocht, de leeftijd weet ik niet.
Ik was er van overtuigd dat passoa een popje was maar die begint af en toe te fluiten...ohoh :o

En Diablo had ik bij de vorige eigenaar (dacht ik) goed bekenen en was van "hem"overtuigd dat het een mannetje was.
Dit omdat ik me kan herrineren dat ie een ander valkje aan het "versieren" was.
Maar laatst heb ik 'm weer staan te bewonderen om zijn mooie voorkomen.
Hij heeft alleen wat pareltjes op zijn vleugels die niet verdwijnen en later viel mij ook een plek bovenaan bij de staart wortel op met een soort gepareld/visgraat motief.

Ik ga nu aankomende donderdag naar de dierenarts om uitsluitsel te krijgen.
Daar werd verteld dat de arts zou kunnen voelen of het een pop of man is.................... :o
Dat kan toch helemaal niet?
Ik heb meteen geopeerd dat ik alleen van een test afweet waar ze een veertje uit trekken en dan het bloed onderzoeken, mischien komt het daar dan nog over te spreken als ik er ben, en anders wil ik dat ze me 's hhhheeeeeeeeel goed verteld hoe je dat moet voelen want dan zijn er wel heel veel mensen die dit zouden willen leren.
If you get my drift?! ;)

Wat denken jullie?
Ik laat zowiezo even weten wat er van gekomen is bij de DA.

Groetjes bianca

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Bianca

nog even een duidelijkere foto van de staart

En oh ja ze werden ook aan mij verkocht als passoa-pop en Diablo-man.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Karin

Bij bont geparelde witmasker mannen kunnen de parels heel lang blijven zitten, soms wel een jaar of 3 - 4. Je zult dus echt naar het gedrag moeten kijken. Ik hoop dat die dierenarts het kan voelen, heeft denk ik met de legbeentjes te maken, maar daar zijn verschillende meningen over. Het is niet voor niks dat veel vogeldierenartsen of met een kijkertje kijken of een dna onderzoek laten doen op de veren.

Groetjes, Karin ( die natuurlijk ook errug benieuwd is ! i.v.m. een toekomstig vriendinnetje voor Jipper of Nessa  ;D )
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

bianca op werk

De dierenarts heeft toch maar veertjes getrokken want ze kon het niet aan ze afzien (duh), en voelen deed ze toch maar niet.
Ze ging het nu opsturen naar wageningen, of mischien wel naar engelend (schijnt goedkoper te zijn)
Ik heb ook meteen de ringen kunnen bekijken, ze zijn allebij uit 2004 maar met een zilveren ring.
Ook kreeg ik meteen een formulier dat ik het voortaan zelf kon opsturen.
nu maar even afwachten wat er uit de test komt......... :P

groetjes Bianca

carco

Hoi Bianca

Ik heb het bij mijn albino ook laten doen( kijk maar bij DNAtest) en die uitslag was heel snel binnen.
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Peter

Hoi,

Bij een pop staan de "bekken" iets wat verder uit elkaar. Ik kan het verschil niet voelen maar Lique kan het wel en die zit altijd met voelen :) Het waren echter altijd wel overige valken waarbij het "voelen" is gedaan. Hoe het bij een jonge pop is kan ik dus niet zeggen.

Groetjes,
Peter