16 mei 2025, 20:06:45

kooi

Gestart door Christine, 25 maart 2005, 15:38:41

« vorige - volgende »

Christine

hoe groot moet een kooi zijn voor twee valkparkieten de mijn is L=25cm en H=24cm ik zou zo graag er mee kweken maar ja ik denk dat het kot te klein is daarvoor. maar ja ik kan ook nog een stukje erboven maken zo dat de kooi groot genoeg is dus ja voor ik dat doe moet ik weten of mijn kooi groot genoeg is

groetjes christine, flutty en fien

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Lin

Hoi,

De meeste kweken in een buitenvoliere of in een grote kamervoliere van min. 1,70 m hoog (ferplast brio bijv.). Meer informatie over het broedhok zelf kan je natuurlijk in het stukje vinden bovenaan het topic kweken. Een broedhok is al ong. het formaat van hoe jij je kooi beschrijft. Dus sorry het is te klein. Want je moet natuurlijk ook misschien wel 6 valkjes in die kooi kwijt als ze uit het broedhok komen. en die kan je niet meteen al verkopen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rianne

Een kooi van 24cm bij 25cm? Huh?

Tara

Hoi Piperke,

ff offtopic maar ik vind die kooi zelfs ontzettend klein voor één valkje :-\

Groetjes, Tara

Paul

26 maart 2005, 00:06:59 #4 Last Edit: 26 maart 2005, 00:10:22 by Paul
Hoi Piperke,

Ik denk als je ze echt een nestje wilt laten krijgen dat je bijvoorbeeld een kooi moet nemen met het liefste een deurtje aan de zijkant extra erbij.
Ik gebruik de Ferplast greta daarvoor dan hangt het broedblok aan de zijkant en dan kan het deurtje ook nog open voor verversen van voer en dergelijke.

Met de maten die jij opgeeft kan een valkje zich amper omdraaien en er kan amper een broedblok aan.

Groetjes, Paul

Lin

Citaat van: Tara op 25 maart 2005, 19:20:14
Hoi Piperke,

ff offtopic maar ik vind die kooi zelfs ontzettend klein voor één valkje :-\

Groetjes, Tara

Ik zou er niet eens een kanarie inhouden. Heb je al een andere kooi gevonden?

Groeten, Lin

Christine

ik heb verkeerd gemeten sorry hier voor het kot is lengtje 64cm en hoogte 60cm

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

toen ik jullie reacties leesde dacht ik dat er iets niet klopte  :D :D :D
ja ik in meten eh  ;D

groetjes christine

Tara

Hoi Piperke,

even een hele andere vraag maar hoe kun je verkeerd meten :P
De maten schelen wel een hele hoop.

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Christine,

Die maten zijn we een stuk beter.
Als je daar aan de buitenkant een broedblok aan kan hangen moet dat wel kunnen lijkt me hoor.

Groetjes, Paul

Lin

Citaat van: piperke op 26 maart 2005, 22:19:14
ik heb verkeerd gemeten sorry hier voor het kot is lengtje 64cm en hoogte 60cm

Gelukkig maar dan is alles goed!

Christine

ja met de meter van men papa daar staat cm op en nog iets anders ik heb op dat andere gezien dus ja sorry :-[ :-[

groetjes christine

Lin

Citaat van: piperke op 27 maart 2005, 11:32:01
ja met de meter van men papa daar staat cm op en nog iets anders ik heb op dat andere gezien dus ja sorry :-[ :-[

groetjes christine

He christine,

Je hoeft geen sorry te zeggen, we snapte alleen niet dat jij dacht dat dat groot genoeg was. Maar nu is alles goed hoor.

Groeten, Lin

Christine

nu is mijn vraag nog altijd is die groot genoeg voor kleine valkjes ik kan die kot nog open zetten en dan is ze natuurlijk weer is een pak groter en ja ik heb het broedblok buiten hangen en heb het één dag weggehangen maar ja fien bleef maar krijsen dus ja mama heeft die er terug aan moeten hangen.

groetjes christine

Lin

Hoi,

Paul had al antwoord gegeven op je vraag hoor dat het wel groot genoeg is. Ik zelf vind het te klein, omdat straks die kleintjes ook nog het hok uitmoeten. Maar als Paul het zegt dan kan het wel.

Groeten, Lin