3 mei 2025, 15:32:35

hulp dringend plz

Gestart door groovez, 27 maart 2005, 00:03:42

« vorige - volgende »

groovez

ons valkje van 3 maanden oud blijft de hele tijd "geeuwen"

zo met zo bekje open met t bovenste deel van zen snavel naar voor en zen hele nekje uitgerekt

waarom doet ie dit? krijgt ie geen lucht ofzo ?? :s

we hebben het nog gezien dat ie het deed maar toen was het maar 1 maar, nu is al 5-10 minuten bezig

Mandy

Tja waarom ze het doen is net zo vaag als waarom wij mensen dat doen, nog steeds heeft niemand hét antwoord, het zijn nog steeds hypothesen.
Maar goed, ik denk niet dat je je veel zorgen hoeft te maken hoor, want mijn valken doen dat ook regelmatig. Het kan dan soms minuten duren en ze blijven geeuwen en strekken de nek dan helemaal uit.
Als hij verder in orde is en geen zieke indruk maakt zou ik me er geen zorgen om maken hoor. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Karin

Het kan zijn dat er een zaadje dwars zit in zijn keeltje. Dat is gewoon een vervelend gevoel. Kijk eens als je hem wat druppels water in de bek geeft of het weg gaat. Ze rekken dan vaak heel hun nekje uit om het weg te krijgen. Niet erg dus. Ze kunnen inderdaad ook zomaar gapen en in het ergste geval ( maar dan doen ze het echt tijden achter elkaar ) kan het gaapworm zijn, maar dat komt gelukkig niet veel voor. De therapie zou zijn 2 maal ontwormen met een tussentijd van 3 weken.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves