24 mei 2025, 23:31:41

Plukken

Gestart door Kolkkie, 23 maart 2005, 17:05:37

« vorige - volgende »

Kolkkie

Hoi allemaal,

Ik gebrui  nu papick spray, maar Pukkie lijkt zich nog steeds te plukken.
Zo te zien komen er steeds meer kale plekken in haar staartveren.

Wat kan ik er nog meer aan doen, want het ziet er niet uit :(.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Inger m

Hoi Mariska,
Mogelijk is het dan een lichamelijke oorzaak, bv. een schimmelinfectie of wat anders. Plukken kan namelijk ontzettend veel oorzaken hebben.
Het beste kun je een goede dierenarts raadplegen. Heb je mss een foto ervan om er een idee van te geven. Lees verder ook mijn voorgaande berichtjes.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Kolkkie

Hoi Inger,

IK heb hier wat foto's van haar staart, maar ze zijn denk ik neit helemaal duidelijk.

Deze zijn al een aantal dagen geleden genomen, inmiddels heeft ze meerdere staartveren te grazen genomen.

Ik hoop dat je er wat aan hetbt.

Groetjes,

Mariska

Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Paul

Hoi Mariska,

Toen ik Peppie en Kokkie kreeg hadden ze precies hetzelfde maar dan op alle veren ook in de vleugels.
Bij hun kwam het zeker door strees en Kokkie word nu nog steeds alleen op de kop en nek kaalgeplukt maar niet meer op de staart en vleugels gellukig en ik hoop dat dat ook nog minder zal worden.
Het kan heel goed een gedragsprobleem zijn misschien wil ze een nestje en heeft geen partner bijvoorbeeld en ze gaat dan uit frustratie aan de staart plukken.
Ik denk niet aan een schimmel of iets dergelijks omdat het alleen de staart is anders zou ze op haar lijfje zelf ook zeker plukken.
Probeer haar te koppelen aan een mannetje misschien dat het na een nestje weer ophoud.

Groetjes, Paul

Kolkkie

Citaat van: Paul op 19 april 2005, 03:14:01
Het kan heel goed een gedragsprobleem zijn misschien wil ze een nestje en heeft geen partner bijvoorbeeld en ze gaat dan uit frustratie aan de staart plukken.
Ik denk niet aan een schimmel of iets dergelijks omdat het alleen de staart is anders zou ze op haar lijfje zelf ook zeker plukken.
Probeer haar te koppelen aan een mannetje misschien dat het na een nestje weer ophoud.

Hoi Paul,

Ik heb nog 1 mannetje (Coco) over voor Pukkie, maar die doet het echt niet.

Hij gaat wel in het blok zitten, maar dan is hij niet meer te genieten voor de andere valkjes.
Hij ziet het niet meer als een leuk donker hoekje en geen ander valkje dat erbij mag komen.
Zelfs mij wil hij dan nog wel eens ongenadig hard bijten.

Hij lijk ook totaal geen interesse te hebben in de andere valkjes.
Zelfs als Pukkie hem wil kroelen krijgt ze een knauw terwijl Coco juist helemaal gek is op kroelen.

Pukkie zal denk ik geduld moeten hebben want ik ben van plan om een mannetje uit mijn nestje te houden voor haar.

Groetjes,

Mariska