2 augustus 2025, 18:00:08

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

Ankie

Hoi Luitjes

Wat heerlijk om weer foto's van jullie te zien en wat heerlijk om te lezen dat het allemaal goed gaat daar bij jullie en wat is het leven heerlijk ,wat een heerlijk weer. Oke ,ik stop al ,want er komt geen zinnig woord uit mij op het moment. :-\.
Ik heb wel een beetje met Gizmo te doen hoor ,arme beest...
Doen jullie een beetje voorzichtig ,straks neemt ze wraak :P.
Zal wel meevallen want jullie zijn nu in de meerderheid. ;D.
Ik hoop snel weer wat te horen en wat gezellig dat we elkaar gaan ontmoeten.

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Citaat van: bobbie op  9 juli 2005, 17:50:32
Wat een heerlijke foto's weer zeg. Jullie zijn een mooi stel hoor. Zeg Cheeky, zoals een echte heer betaamd heb je nog maar weinig parels kerel. Nog even en dan zijn ze allemaal weg en dan ben je een echte vent.

Zeg Cheeky en Chara, hebben jullie het al gelezen in het verhaal van de beestenboel van Nel?
Ze heeft zich weer eens vergist. Ze denkt ergens verstand van te hebben maar nee hoor, echt niet.
Pipo blijkt een pop te zijn! Het je het ooit zo zout gegeten?
Ze dacht na de eerste rui dat de damesvlekjes op de vleugels na de tweede rui wel weg zouden gaan, nou mooi niet. Hij, pardon, zij is nu door de tweede rui heen en wat denk je? Weer die vlekjes. Nou, ze kan er nu echt niet omheen hoor. Je had die snavel van haar moeten zien vanmorgen toen ze ons sproeide, die viel echt open.

Nou birdies, veel plezier in huize ..........tja, hoe zullen we dat eens noemen? veel plezier in huize Weltevree
daarin speelt de liefde in hoogtij mee.
Pas maar op dadelijk legt Petra ook een ei
wat spartelt, huilt en kraait, geloof dat maar van mij. ;)

Jullie steken heel de boel aan met z'n tweeën. Hou het netjes he.

Ha Nel, dat heb je scherp gezien dat Cheeky's parels minder zijn geworden. Hij is ook behalve zijn gele koppie en staart, veel grijzer geworden. En eigenwijzer..... práát me er niet van! De kooi uit is prima, de kooi in is drama! Hij lacht ons gewoon vierkant uit en vliegt elke keer weg. Alleen met iets lekkers is hij de kooi in te lokken en heel soms gewoon als hij zijn bokkepruik niet op heeft!.

Wij hebben het gelezen van Pipo ja, de tweede sexchange al bij jou in huis..... begint nu wel op te vallen hoor, Nel!  ;) :)

Lief gedichtje Nel, maar zulke eieren komen er niet in huis hoor! We zitten nu wel aan de tax qua inwoners.... ;D

Huize Weltevree klinkt wel heel erg gezapig hoor!  ;)

Citaat van: Valerie op  9 juli 2005, 17:57:10
Hahaha, Petra die een ei legt. Dat wil ik wel zien! ;D
Leuke foto's weer, zo'n beauties!!

Gaat niet gebeuren hoor Valerie! Ik geef jou graag de eer!

Citaat van: Ankie op 10 juli 2005, 18:04:40
Wat heerlijk om weer foto's van jullie te zien en wat heerlijk om te lezen dat het allemaal goed gaat daar bij jullie en wat is het leven heerlijk ,wat een heerlijk weer. Oke ,ik stop al ,want er komt geen zinnig woord uit mij op het moment. :-\.
Ik heb wel een beetje met Gizmo te doen hoor ,arme beest...
Doen jullie een beetje voorzichtig ,straks neemt ze wraak :P.
Zal wel meevallen want jullie zijn nu in de meerderheid. ;D.
Ik hoop snel weer wat te horen en wat gezellig dat we elkaar gaan ontmoeten.

Ha Ankie, last van zomerkriebels? Alles is heerlijk, zelfs Ed?? Hahaha! Tja, wij hebben ook wel een beetje medelijden met Gizmo hoor, die schuilt gewoon echt letterlijk als Cheeky en Chara hun laagvliegmomenten hebben! Arm beestje! Maar goed, ze krijgt dan vaak weer wat extra aandacht van ons, dus zo is het wel in balans, hopen we!
Wij vinden het ook heel leuk dat jullie allemaal mee gaan in november naar Avifauna! Heel veel bekenden van het forum gaan mee, dus het lijkt me beregezellig!

Groetjes,
Peet

bobbie

Citaat van: (¯`°•.•°´¯)Petra op 10 juli 2005, 20:39:09
Citaat van: bobbie op  9 juli 2005, 17:50:32

Nou birdies, veel plezier in huize ..........tja, hoe zullen we dat eens noemen? veel plezier in huize Weltevree
daarin speelt de liefde in hoogtij mee.
Pas maar op dadelijk legt Petra ook een ei
wat spartelt, huilt en kraait, geloof dat maar van mij. ;)

Jullie steken heel de boel aan met z'n tweeën. Hou het netjes he.

Lief gedichtje Nel, maar zulke eieren komen er niet in huis hoor! We zitten nu wel aan de tax qua inwoners.... ;D

Huize Weltevree klinkt wel heel erg gezapig hoor!  ;)[/color]

Was geintje naar aanleiding van een zinnetje van jou op pagina 52:

PS  Cor en ik worden hier helemaal door aangestoken! Zoveeeeeeeeeel liefde in huis, kan alleen maar goed zijn!  :D

Was je zelf misschien al vergeten dat zinnetje. Het voordeel van terug komen van vakantie is dat je alles moet bijlezen, dus de oude berichten zijn dan voor mij vers  :D ;) ;D

groetjes, Nel  ;)

Petra en Cheeky

Hahahaha, wat scherp Nel!!! Je hebt idd gelijk! ;D
Ik maar terugzoeken wat je bedoelde, maar je had het archief gewoon lekker opengetrokken!  :P

Maarreee..... die spartelende, huilende, kraaiende "eieren" houden we lekker bij Lique en Peter! Leuk voor ze he?! (of hadden jullie het nog niet gelezen onder "nieuws"?)...

Groetjes,
Petra

patty_dordtse valkjes

Hey cheeky en chara(plus baasjes)

Ik wil ff zegguh dat ik chara een pracht valkje vind die tekening in de snavel FUUT FIEUWWWW.
Gelukkig dat ze het samen kunnen vinden zeg.
Houduh sow hoor cheeky ennuh meisjes plagen zoentjes vragen :P :P :P.

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Lin

Hey,

Ik kan het helemaal begrijpen dat je er geen tijd voor hebt, maar het jammer vindt dat je niet op iedereen kan reageren. Ik heb na een half jaar elke dag mijn dagboek bijhouden en vaak reageren op iedereens dagboek ook even pauze genomen. Maar ja nu ik vakantie heb ben ik weer terug.  ;D Het is echt een verslaving. Maar wel leuk dat je in het weekend alles weer bijhoudt.

Maar wat leuk die twee zo bij elkaar. Het is ook echt een koppeltje als ze elkaar achterna lopen en zoveel kroelen. ik ben heel benieuwd of er eind volgend jaar (2 jaar?) kleintjes komen bij die twee. bij mij kroelen ze nu ook veel maar het mannetje doet het iets te hard dus na elke 5 sec. hoor je het vrouwtje schreeuwen dat het pijn doet.  :-\

Maar leuke fotos heb je weer gemaakt en geef ze een knuffel van mij. Is Chara nog lekker tam? zal wel als ik kijk naar valerie en de twee op haar schouder. Al plannen voor een 3e?  ;)

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi
Eerst , ja natuurlijk prachtige foto`s, mijn p.c had een virus dus vandaar dat ik er niet was , nou ja soms lukte het me , maar was ik niet ingelogd , en daarna deed ie gewoon niks , maar wel een goed teken dat je me gemist hebt, heel lief.
Af en toe dnek ik aan een derde maar dan later ,toch maar niet .het gaat heerlijk zo dus.

met jou alles goed ?
Groetjes gonnie

~Natas~

Hallo vriendjes,

IK BEN ER WEER
Dank je wel voor je lieve foto Chara  :-* ik ben nu helemaal verliefd op je.
En Cheeky heb je voor mij al het grote nieuws, want ik w8t nog steeds hoor.

Groetjes,

Joepie

Lin

ik heb gestemd!!   ;D

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gonnie

Hoi
Ja ,en ik ook op wie denken jullie ?
Groetjes Gonnie

Petra en Cheeky

12 juli 2005, 18:44:05 #880 Last Edit: 12 juli 2005, 18:46:08 by (¯`°•.•°´¯)Petra
Citaat van: gizmo_spikey op 11 juli 2005, 16:38:27
Ik wil ff zegguh dat ik chara een pracht valkje vind die tekening in de snavel FUUT FIEUWWWW.
Gelukkig dat ze het samen kunnen vinden zeg.
Houduh sow hoor cheeky ennuh meisjes plagen zoentjes vragen :P :P :P.

Dank je Patries! Cheeky is idd gek op haar, maar af en toe hapt-ie ook naar haar hoor! Dus ik ben heel benieuwd hoe ze samen zijn als ze volwassen worden.... een love story, of gewoon vriendjes, van ons mag het alletwee!

Citaat van: Lin op 11 juli 2005, 16:56:54
Ik kan het helemaal begrijpen dat je er geen tijd voor hebt, maar het jammer vindt dat je niet op iedereen kan reageren. Ik heb na een half jaar elke dag mijn dagboek bijhouden en vaak reageren op iedereens dagboek ook even pauze genomen. Maar ja nu ik vakantie heb ben ik weer terug. ;D Het is echt een verslaving. Maar wel leuk dat je in het weekend alles weer bijhoudt.

Maar wat leuk die twee zo bij elkaar. Het is ook echt een koppeltje als ze elkaar achterna lopen en zoveel kroelen. ik ben heel benieuwd of er eind volgend jaar (2 jaar?) kleintjes komen bij die twee. bij mij kroelen ze nu ook veel maar het mannetje doet het iets te hard dus na elke 5 sec. hoor je het vrouwtje schreeuwen dat het pijn doet. :-\

Maar leuke fotos heb je weer gemaakt en geef ze een knuffel van mij. Is Chara nog lekker tam? zal wel als ik kijk naar valerie en de twee op haar schouder. Al plannen voor een 3e? ;)

Ha Lin! Lief dat je zo met me meeleeft! Maar het is wel ietsje vaker dan het weekend hoor. In het weekend doe ik echt alle dagboeken en dat van onszelf met foto's, door de weeks alleen 1x Cheeky & Chara en ik reageer af en toe op dingen die ik op dat moment leuk vind. Dat geeft in ieder geval wat minder stress en kost stukken minder tijd!

We willen eigenlijk nog geen kleintjes, maar als het zover zou komen dat ze eitjes leggen, zien we het wel. Zoals het nu is, twee valkjes, is ook goed te hanteren voor onze vaste oppas en voor onszelf als ze los zijn met de poes. Komen er nog meer, dan moeten ze er in etappes uit, anders redden we het niet of worden we gillend gek (ze willen nu al niet terug in de kooi!).  ;D

Chara is niet zo tam als Cheeky, maar is wel redelijk makkelijk op te pakken en stapt ook gewoon op. Ze komt ook uit de buitenvoliere bij Lique en Peter en was dus al minder tam. Maar ze is heel lief, al kroelt ze nog niet zo met ons, meer met Cheeky! Hoewel hij ook wel naar haar hapt op z'n tijd! Even afwachten dus wat het gaat worden!

Citaat van: gonnie op 11 juli 2005, 21:27:11
Eerst , ja natuurlijk prachtige foto`s, mijn p.c had een virus dus vandaar dat ik er niet was , nou ja soms lukte het me , maar was ik niet ingelogd , en daarna deed ie gewoon niks , maar wel een goed teken dat je me gemist hebt, heel lief.
Af en toe dnek ik aan een derde maar dan later ,toch maar niet .het gaat heerlijk zo dus.

met jou alles goed ?

Arme Gonnie, al kan je PC beter een virus hebben dan jij zelf, toch mis je 'm direct, he? En wij jou!
Nee, wij gaan in principe ook niet voor een derde, maar ja, zeg nooit nooit!  ;)

Citaat van: *Natasja* op 12 juli 2005, 11:42:20
Hallo vriendjes,
IK BEN ER WEER
Dank je wel voor je lieve foto Chara :-* ik ben nu helemaal verliefd op je.
En Cheeky heb je voor mij al het grote nieuws, want ik w8t nog steeds hoor.

Heeee Joepie, kerel! Wat fantastisch dat het je gelukt is om je vrouwtje om te praten om terug te komen bij ons! We misten jullie zoooooooo erg! Echies! Chara krijgt spontaan rode wangetjes van jouw liefdesverklaring Joepie, en Cheeky zit een beetje te kijken van... zal ik 'm op zijn snavel meppen of is het toch wel goed.... hahaha, de liefde...! Cheeky heeft nog niet echt veel nieuws, maar je mag wel weten dat hij druk geoefend heeft om Roodkapje te leren fluiten samen met Cor, maar tot nu toe komt er alleen iets zinnigs wat dat betreft uit Cor en niet uit Cheeky, hahahaha! Kortom: liedjes fluiten is niet iets wat Cheeky kan.... krijsen en schreeuwen en fiet fiewen wel! Chara aapt hem daarin dapper na!

Citaat van: Lin op 12 juli 2005, 13:39:36
ik heb gestemd!! ;D

Nou, volgens mij gaat dat niet meer lukken voor Chara, hoor Lin, ze stond gisteren maar liefst 15 stemmen achter! Volgens mij heeft er weer een hele school gestemd! Maar lief van je dat je gestemd hebt....

Citaat van: gonnie op 12 juli 2005, 13:51:43
Hoi
Ja ,en ik ook op wie denken jullie ?
Groetjes Gonnie

Zou Chara dan toch nog wat in gaan lopen? Ze vindt het niet erg om te verliezen, maar niet met zo'n groot verschil.... Ik ga snel even kijken hoe de stand nu is! Dank je, Gonnie

Petra en Cheeky

Hai allemaal!

Nu eens een keertje een berichtje van mij, Chara! Ik heb Cheeky een flinke por in zijn zij gegeven, zodat hij wegvloog van de computer en ben nu zelf ijverig aan het typen geslagen.

We hebben net zoiets raars meegemaakt, Cheeky en ik. We waren lekker los en zaten net even uit te rusten op de kooi, toen plotseling zo'n vreselijk tringding ging rinkelen... Cheeky en ik schrokken daar zo van dat we pardoes in het wilde weg, zonder te kijken, door de kamer gingen vliegen. Natuurlijk overal tegenaan, muren, ramen, deuren..... Petra schrok zich rot en heeft het tringding (volgens haar de telefoon) lekker laten rinkelen en is eerst gaan kijken hoe het met ons was! Ze ging heel rustig met ons praten en toen kalmeerden we pas wat en gingen we met bonzende hartjes op de kooi zitten! Wat een avontuur zeg! Gelukkig mankeren we alletwee niets... en dat van zo'n stom tringding!

Verder begin ik me eigenlijk heel erg thuis te voelen bij Cheeky in de kooi. Ik kan alleen niet altijd hoogte van hem krijgen, tja... mannen! De ene keer zit hij met zijn koppie schuin tegen me aan te duwen, van kroel me dan! En de andere keer hoef ik maar in zijn buurt te komen en krijg ik een hap in mijn flank! De liefde van de man gaat door de maag, heb ik gelezen, maar mij opeten gaat wel erg ver!  ::) ;D Wat moet ik daar nou mee? We slapen wel al altijd samen tegen elkaar aangedrukt op de stok!

Nou, dat was 'ns een keertje een berichtje van mij! Hopelijk missen jullie Cheeky niet te erg, die komt een volgende keer wel weer aan bod!

Kusssssssje van Chara (en knuffies van Cheeky uiteraard!)

bobbie

Hoi Chara,

Leuk eens iets van jou te horen! ;D  Wij mannen horen graag wat van de dames hoor  8).

Wat dat tringding betreft: praat me er niet van. Alleen wij schrikken er niet meer van. En hoe komt dat?? Omdat 2 hele grote vogels die bij ons wonen nogal eens dat tringding nadoen, wij zijn dus als het ware gehard  ::).

Misschien is het een idee dat Petra of Cor thuis af en toe hun eigen nummer draaien en dan de telefoon 1 keer over laten gaan, de volgende keer 2 keer enzovoort, worden jullie ook gehard  ;D.

En wij mannen zijn inderdaad niet te peilen. Neem nou Kanoni, mede-ondergetekende. Die laat niemand bij Cootje, maar o wee als ie het op zijn heupen krijgt. Dan hakt ie ook stevig naar Cootje hoor en dat terwijl ie zwaar verliefd is op haar. Maar breek me de bek niet open van de valkenmeiden hoor, die kunnen er ook wat van!  ::)

Dat was het weer voor even Chara. Als Cheeky erg dwars wordt kom je maar bij ons wonen hoor, mannen zat hier. Er is er vast wel 1 van ons bij die 2 dames kan onderhouden.

Dag Chara enne.............. doe toch maar de groeten aan Cheeky van ons mannen. ;)

Groetjes, Pipo, Dipsy en Kanoni  :-*  :-*  :-*

gonnie

Hoi

hier verschieten ze ook altijd van dat ringding , maar het is een goed idee van Nel , ga ik ook maar proberen hier vliegen ze als gekken als dat ding afgaat.
Maar wel lekker knus tegen elkaar dat is leuk hierzo doen ze dat niet , wel bij elkaar in de buurt maar niet tegen elkaar.
Groetjes Gonnie

~Natas~

Hai Chara en Cheeky,

Wauw zeg wat komt dat mij bekend voor zeg.
Ik schrik met altijd kapot als de telefoon gaat of als er zo'n stomme moibiel afgaat.
Ik vlieg dan echt alle kanten op en raak er eacht van in paniek, maar ik kan je 1 ding zeggen het WENT.
En ik liep geloof ik achter met informatie, dus ik moet dat maar even bijlezen.
MAar begreep ik nou dat je baasjes jou hebben opgegeven als VALKJE van de MAAND, nou dan mag ik wel eens op je gaan stemmen  ;D
Wie stemt er op dee mooie dame, want ik ben al stapel VERLIEFD hoor  :-*  :-*  :-*
Hier is de mooie foto die ik heb gekregen, en die ik ook in mijn dagboek ga zetten (als het mag van Cheeky)

VALKPARKIET van de maand en dat is.......................Chara

Ik heb nu ook gestemd  ;D

Groetjes,

Joepie