2 augustus 2025, 22:41:06

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

Ankie

100 :o :o :o :o ;D ;D ;D ;D :D :D :D :D

bobbie

Citaat van: Ankie op 14 oktober 2005, 14:46:55

ZOLANG HET NIET IN HET HONDERD LOOPT  ;D
IS HET EEN GEWELDIG GETAL.

DAT GAAT SNEL! OP NAAR DE 200  8)

Groetjes, Nel ;)

Petra en Cheeky

Citaat van: hippysuus op 13 oktober 2005, 22:02:01
Ach, wat zijn het toch een lieverds die je hebt Peet.

Chicken Cheeky was erg funny...normaal reageren mijn valkjes hier als ze een andere horen maar dit keer hebben ze het niet zo herkend hahaha.

Vind het toch sneu dat Chara nu niet meer zo goed kan vliegeren maar dat komt wel weer goed. Als ze nu maar niet te dik wordt in de tussentijd want ze krijgt nu minder beweging! :D

Ik heb hier een gewoon huiskamerlampje met 15watt aanstaan...werkt prima hoor. Het stomme is dat mijn vorige valk 15 jaar in het donker heeft gezeten (met een doek erover heen zelfs :o). Wat was ik toen eigenlijk onwetend zeg, ik hield vreselijk veel van dat valkje en natuurlijk was ik lief voor hem maar die 3 hier hebben nu toch wel luilekkerland met alles wat ik heb geleerd!

Ik vind je nieuwe handtekening erg sfeervol, ik moet van het weekend ook maar eens gaan crea-bea-en.  ;D

Dikke knuf,
Suus

Ja Suus, dat je valkjes Chicken Cheeky niet herkend hebben, lijkt me vrij logisch... Volgens mij had hij bij de playbackshow voor kippen, zeker gewonnen!  ;) ;D

Ik hoop ook niet dat Chara door minder te vliegen dik gaat worden... ze was al niet moeders magerste, maar dik?! ::)

Ja, je leert hier heel veel, ik zal nu ook altijd een klein lampje laten branden 's nachts! En dat terwijl het bij ons ook maanden lang goed is gegaan...

Bedankt voor je compliment voor de handtekening... ik kreeg gisteren ineens de geest en tja.. dan moet je daar gebruik van maken, want zo vaak gebeurt dat niet!  ;)

Citaat van: Ankie op 13 oktober 2005, 22:54:43
Hoi

MOOIE HANDTEKENING !!! :o :o

Dank je Ankie! Zomaar ineens uit mijn handen gekomen... had er gewoon ineens zin in om te knoeien met photoshop! ;)

Citaat van: Caroline op 14 oktober 2005, 00:22:08
Lieve Cheeky & Chara,

Wat een lieve foto's en filmpje, ik ben ook blij dat jullie weer een beetje zijn opgeknapt, en Chara, gelukkig dat je nu in de rui bent, dit is misschien ook wel de reden dat jij zoveel veertjes bent kwijt geraakt, misschien zaten ze al een beetje los en door het schrikken vielenze gewoon uit. Balen hè, als je ergens naar toe wilt en je komt er niet. Gewoon het vrouwtje vragen om een vinger als opstapje en wegbrenger. Hihihi!!  ;D
Over een paar weekjes is je veren kostuumpje weer compleet en kun je weer overal zelf naar toe vliegen. En nu met een nachtlampje, hoeven jullie ook niet meer bang te zijn in het donker.

Dikke  :-*

Petra, je hebt ook hele leuke lampjes voor in het stopcontact met beertjes of Nijntje, hihi, heeft mijn dochtertje ook en die is nu ook minder bang in het donker.  :D
Ik schreef het al in mijn dagboek geloof ik, je handtekening vind ik geweldig, vooral de middelste foto.

Weltrusten voor straks, groetjes van Caroline

Caroline, Chara is helemaal bij met je opmerking over haar snel weer aangroeiende veren kostuumpje!  Die vinger als opstapje, gebruikt ze nu al aardig! Als bonus voor ons bij dit ongelukje waarbij ze zichzelf gekortwiekt heeft, is het nu wat makkelijker om haar tam te krijgen... We maken hier heerlijk misbruik van door haar wat vaker te aaien e.d., ze is niet meer zo snel en als we nu doorzetten vindt ze het toch wel stiekem leuk! Bedankt ook voor jouw complimenten voor de handtekening!  ;) ;D

Citaat van: Valerie op 14 oktober 2005, 09:32:23
:o :o :o Ik lees nu pas wat er gebeurd is. Wat zullen jullie geschrokken zijn. Dit wil ik nooit meemaken! Arme Cheecky en Chara! Ik hoop dat Chara d'r veertjes snel weer aangegroeid zijn en dat ze weer lekker kan vliegen. Enneh... Chara, als de kat je te snel af is, speel je maar lekker met de snorharen... ;D
Ik heb nooit een nachtlampje aan bij de vogels, maar hoef me nu geen zorgen meer te maken... Han die heeft een tijd geleden een elektrische insectendoder gekocht en dat heeft zo'n blauw licht, dus kan heel goed als nachtlampje functioneren. ;)
Cheecky en Chara: knuffeltje en kroeltje van Valko, Daffy, Peppie & Ricky en ook van mij natuurlijk. :)

Nou Val, ik denk dat als de poes Chara te snel af is, er weinig veertjes meer aan zullen zitten! Dan heeft ze vast ook geen zin meer om snorharen te tellen!  ;) ;D  Een blauw licht voor de valkjes? Zet de discomuziek maar aan dan, Valerie!  :P

Citaat van: Mariska op 14 oktober 2005, 13:48:47
Hoi Petra,

Ik moet nog in je dagboek beginnen, maar ik wou wel alvast zeggen dat je zo'n geweldig lieve handtekening heb.
Vooral de middelste foto :-*.
Echt om op te vreten!

Groetjes Mariska

Niet opeten!  :o ;) 't zijn onze lieve schatjes!  Maar jij ook bedankt voor je lieve reactie op mijn nieuwe handtekening!

WOUW!!! Goed he?! En ik hoefde er niks voor te doen!  :P

Citaat van: bobbie op 14 oktober 2005, 20:49:20

ZOLANG HET NIET IN HET HONDERD LOOPT ;D
IS HET EEN GEWELDIG GETAL.

DAT GAAT SNEL! OP NAAR DE 200 8)

Groetjes, Nel ;)

Daar gaan we zeker voor, Nel! Cheeky en Chara doen hun best om jullie te bekoren... zelfs staartjes verschoeien in de lamp en zichzelf kortwieken... ;) ;D Nee hoor, zelfs als grapje, klinkt het niet leuk!! Ik hoop dat ze binnenkort kunnen vertellen dat ze gewipwapt hebben of iets anders leuks, maar dat zit er voorlopig nog niet in!

Nog eventjes een fotootje van ons tweetal:

Liefs,
Peet

Ivy

Hihi, elke nadeel heeft ze voordeel?
Nu kan je Chara lekker tam krijgen, ze kan moeilijk wegkomen... Nicky kregen we ook gewiekt en koppig hoe ze is, vraag ik me af of als het niet het geval was, of we haar ooooit tam zouden krijgen...
Ach wel, de birdies komen er gauw overheen en de Nuon zal vast tevreden zijn dat bij jullie nu constant lampie gaat branden...  ;D
Is de schade nog zichtbaar of valt het allemaal mee? Op de foto zie je niet zo veel, dat heb je zeker express gedaan zodat Cheeky en Chara toch de mooiste stel blijven... hihi
Ze zijn, zoals gewoonlijk, lief, je foto's. En je valkjes...
Groetjes, Ivy

Cheeky, zou jij niet een gentleman moeten zijn en je tempo aan Chara aanpassen? Anders voelt zij zich eenzaam in het middenvakje...
Nicky en Joepie, de twee bezorgde dames.

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Ankie

Hoi Peet

Wat kijkt Cheeky verliefd naar de camera op die laatste foto!!!
Of kijkt hij naar jou ? ;)
Ik moet ook maar eens gaan spelen met een of ander programma ,kan het wel aan Carine vragen ,maar die heeft het toch vaak druk en volgende week zit ze voor school in Duitsland.(gelukkig maar een paar dagen). Dus tijd voor mij om wat te gaat knutselen. Heb het nog nooit gedaan ,maar eens moet de eerste keer zijn. Misschien leer ik nog wat op mijn ouwe dag ::).

Lekker weekend (of wil je weer dat het maandag is ?

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Citaat van: Ivy op 14 oktober 2005, 23:01:54
Hihi, elke nadeel heeft ze voordeel?
Nu kan je Chara lekker tam krijgen, ze kan moeilijk wegkomen... Nicky kregen we ook gewiekt en koppig hoe ze is, vraag ik me af of als het niet het geval was, of we haar ooooit tam zouden krijgen...
Ach wel, de birdies komen er gauw overheen en de Nuon zal vast tevreden zijn dat bij jullie nu constant lampie gaat branden...  ;D
Is de schade nog zichtbaar of valt het allemaal mee? Op de foto zie je niet zo veel, dat heb je zeker express gedaan zodat Cheeky en Chara toch de mooiste stel blijven... hihi
Ze zijn, zoals gewoonlijk, lief, je foto's. En je valkjes...
Groetjes, Ivy

Cheeky, zou jij niet een gentleman moeten zijn en je tempo aan Chara aanpassen? Anders voelt zij zich eenzaam in het middenvakje...
Nicky en Joepie, de twee bezorgde dames.

Nou, ik heb vanmorgen foto's gemaakt van Chara's vleugeltje... je leest en ziet het zo in het verhaal wel! Het ziet er erger uit dan het is gelukkig!  ;)
Enneh... Cheeky is een beetje ADHD, dus tempo aanpassen? Wat is dat??? Kun je dat eten? Zo niet.... no way!!!

Citaat van: Ankie op 14 oktober 2005, 23:07:26
Hoi Peet

Wat kijkt Cheeky verliefd naar de camera op die laatste foto!!!
Of kijkt hij naar jou ? ;)
Ik moet ook maar eens gaan spelen met een of ander programma ,kan het wel aan Carine vragen ,maar die heeft het toch vaak druk en volgende week zit ze voor school in Duitsland.(gelukkig maar een paar dagen). Dus tijd voor mij om wat te gaat knutselen. Heb het nog nooit gedaan ,maar eens moet de eerste keer zijn. Misschien leer ik nog wat op mijn ouwe dag ::).

Lekker weekend (of wil je weer dat het maandag is ?

Groet van Ankie

Nou Ankie, ik heb mezelf maar wijsgemaakt dat hij zo verliefd naar MIJ kijkt... tenslotte zet ik 'm op de foto... of wellicht kijkt hij wel zo naar JULLIE omdat jullie de foto's bekijken? Wie zal het weten?  ;) ;D
Krijg je ook al knutselneigingen? Besmettelijk he?!
Nee..... ditmaal mag het heeeeel lang weekend blijven! We hebben maar 1 afspraak en dat is dat Cor een computer installeert bij mijn zusje, zwager en de kinderen.... verder heerlijk rustig!!!

En dan nu de stand van zaken m.b.t. Chara en foto's van ons tweetal....

Nou, vanmorgen heb ik het tweetal uit de kooi gelaten, omdat ik de vieze boel eens goed wilde schoonmaken... Nou dat was nodig ook! Heb zelfs de bloedvlekken grotendeels uit het behang gekregen, de stokken zijn weer schoon, de bebloede veertjes zitten in de kliko.... kortom: de crimescene is weer een keurig nette kooi geworden!  ;) ;D

Chara wilde weer naar het wandmeubel vliegen, maar dat lukte alweer niet helemaal, en ze stortte achter de TV neer! Maar wat ik al van haar dacht qua karaktertje, dat klopt wel! Ze is koppig en een doorzetter! Dus na 3 pogingen, lukte het haar wel! Helemaal trots zat ze te kwetteren op het wandmeubel, wel houdt ze haar meest gewonde vleugeltje nog wat van zich af als ze net gevlogen heeft, maar het vliegen zelf gaat nu toch weer steeds beter.

Cheeky lijkt nergens last meer van te hebben! Hij zat waarschijnlijk met name onder het bloed van Chara, maar ik kan bij hem niet echte verwondingen ontdekken, gelukkig!

Hierbij Cheeky in extase over een druifje... en de foto's van vandaag van het vleugeltje van Chara (daar begin ik dan maar mee).

Groetjes,
Peet

Zo zit ze alleen als ze net gevlogen heeft

De verwonding in close up

Cheeky lust ook druifjes...

Rianne

Nou, dat moet dan wel zeer doen als ze er zo bij zit. :-\ Misschien 'trekt' het een beetje omdat er een korstje op zit?

Petra en Cheeky

Ze zit er gelukkig ook niet continu zo bij, anders waren we wel even bij Feld langs gegaan (bijna om de hoek...). 't Is alleen als ze net gevlogen heeft. Het zal allemaal ook wel flink rauw en pijnlijk zijn als er met enig geweld van alles beschadigd is. En wie weet spelen de "korstjes" ook een rol. Maar het is een dapper popje hoor!

Ankie

Hoi Peet

Wel een zielig gezicht hoor ,Chara met het gewonde vleugeltje.Maar gelukkig is ze een taaie tante en ze zal er snel wel weer vliegen als vanouds! Maar dit wil je nooit meer meemaken ! Heerlijk he ,een rustig weekend ? Nou geniet er maar lekker van  ;D.

Groet van Ankie

Riny

Hoy Petra
Dan verwen ze maar lekker dit weekend,dan zijn ze het snel weer vergeten.
Maar het ziet er inderdaad zielig uit zoals ze daar zit.
Groetjes Riny :D :D :D

Petra en Cheeky

Dank je Riny en Ankie. We gaan ze zeker dit weekend verwennen! Ze hebben weer een lekkere streng trosgierst hangen en een heerlijke knabbelstaaf, dus dat komt helemaal goed! Aan aandacht ook geen gebrek... we zijn grotendeels thuis!

Na alle ellende, hierbij een wat leukere foto van ons tweetal:

Groetjes,
Peet

Gerda

Hoi Peet,

Wat een mooie nieuwe handtekening hebben jullie!!!

En ach, wat zit Chaartje er sneu bij. Hopelijk knapt ze snel op.
Maar met alle positieve aandacht en lekkers moet dat snel lukken.

Cheeky: een beetje lief voor Chara zijn hoor!!!!

Groetjes Gerda

Ankie

Hoi Peet

Leuke foto joh !!!!!
Zazou en Nala zijn inmiddels ook verslaafd aan trosgierst!!
Zazou moest er eerst niks van hebben ,maar tegenwoordig dus wel!
O ja, was vanmiddag in een tuincentrum hier ,maar geen heks te bekennen,wel allemaal kerstspullen :( :(. Er was zelf een kind wat spontaan kerstliedjes begon te zingen .
Er was ook een kleindierenshow(of zoiets),maar al die konijnen ,kippen en weet ik veel wat, in al die kleine hokjes is niks voor Ed en mij ..veel te zielig!
We hebben nog wel even gezien dat er 2 halsbandparkieten verkocht werden en ik was allang bij dat ze allebei naar dezelfde persoon gingen ,want ik vond het al zo zielig voor die ene die anders achter zou moeten blijven. Zelf zou ik nooit meer een vogel in een dierenwinkel kopen ,weet wel beter nu  :D ;D.

Groet van Ankie

Petra en Cheeky

Citaat van: Gerda op 15 oktober 2005, 21:53:23
Wat een mooie nieuwe handtekening hebben jullie!!!

En ach, wat zit Chaartje er sneu bij. Hopelijk knapt ze snel op.
Maar met alle positieve aandacht en lekkers moet dat snel lukken.

Cheeky: een beetje lief voor Chara zijn hoor!!!!

Dank je, Gerda! Vind je 'm echt mooi; ik hoopte lekker strak te kunnen blijven, maar toch ook met een romantische touch... hopelijk is dat gelukt!

Tja, Chara zit er wel heel zielig bij op de foto he, met het vleugeltje zo van zich af. Maar dat is gelukkig echt alleen als ze net gevlogen heeft, want de rest van de tijd klautert ze de hele kooi door (ook tegen de spijlen die vertikaal geplaatst zijn) en laat ze zich prima horen tegen Cheeky en ons!

Citaat van: Ankie op 15 oktober 2005, 21:54:11
Leuke foto joh !!!!!
Zazou en Nala zijn inmiddels ook verslaafd aan trosgierst!!
Zazou moest er eerst niks van hebben ,maar tegenwoordig dus wel!
O ja, was vanmiddag in een tuincentrum hier ,maar geen heks te bekennen,wel allemaal kerstspullen :( :(. Er was zelf een kind wat spontaan kerstliedjes begon te zingen .
Er was ook een kleindierenshow(of zoiets),maar al die konijnen ,kippen en weet ik veel wat, in al die kleine hokjes is niks voor Ed en mij ..veel te zielig!
We hebben nog wel even gezien dat er 2 halsbandparkieten verkocht werden en ik was allang bij dat ze allebei naar dezelfde persoon gingen ,want ik vond het al zo zielig voor die ene die anders achter zou moeten blijven. Zelf zou ik nooit meer een vogel in een dierenwinkel kopen ,weet wel beter nu  :D ;D.

Groet van Ankie

Ik vond 'm zelf ook wel lief, zo'n combi-foto... bijna een handtekening, alleen voor mooi een beetje te groot! Ik houd van meer bannerachtige handtekeningen die zo ingeladen zijn.
Jammer dat de heksen uitverkocht zijn! Drie weken geleden hing het er vol mee in een tuincentrum in Soest waar ik was! Maar ja, de kerstman komt er weer aan he, en dit jaar nog vroeger dan anders heb ik het idee! Ik vind het helemaal niet leuk dat voor Sinterklaas alles al volhangt met kerstspullen en nu helemaal niet, het is nog niet eens november!!! Maar goed, als ik mijn enige heks, die op zolder op haar bezemsteel vliegt, weg doe, mag je haar best hebben hoor! Ze kijkt erg heksig en niet lief, dus dat moet je aanspreken!  ;) ;D
Zielig de kleindierenshow.... ik vind dat nooit prettig om te zien, die dieren in die kleine kooitjes. Natuurlijk zullen het grotendeels transportkooien zijn, maar toch... nee, niks voor mij!  ;)

By the way: er wordt hier druk gepoetst in huis, en lekker niet door mij... ra..ra..ra...!  ;)

Ankie

Hoi Buuv Peet

Je gaat me toch niet vertellen dat Cor aan het poetsen geslagen is he ?

Groet van een verre buuv