16 april 2024, 07:59:55

Cheeky & Chara

Gestart door Cor_en_Petra, 22 maart 2005, 23:57:55

« vorige - volgende »

Cor_en_Petra

22 maart 2005, 23:57:55 Last Edit: 6 juni 2005, 22:38:00 by Peter
Hallo Allemaal,

Vandaag is er toch zo iets raars met mij gebeurd.... Ik werd ineens weggehaald bij mijn familie en in een transportkooitje gestopt. Na uitgebreid afscheid te hebben genomen van Peter en Angelique werd ik met kooi en al tussen de knieen van Patrick in een bestelbusje gezet (Hij was mij samen met Cor komen halen).

Toen ik er weer uitgehaald werd, zat ik ineens in een mooie, schone, ruime kooi met allerlei speeltjes en lekkernijen. Ik probeerde het trappetje op te klimmen, maar gleed steeds weer een stukje terug. Uiteraard liet ik mij niet kennen, en al snel had ik door hoe ik "normaal" kon lopen over die gladde stokken..... ;) Mijn lievelingskostje, trosgierst, hing er ook, dus ik ging er lekker aan knabbelen.

Ondertussen had ik heel goed in de gaten dat er een rood poezebeest mij angstvallig in de gaten hield. Mijn nieuwe baasjes, Cor en Petra, zetten de klimpaal van de poes vlakbij mijn kooi en de poes (ze noemen haar Gizmo) ging lekker kopjes geven aan mijn kooi en keek mij nieuwsgierig aan. Ik keek gewoon lekker brutaal terug en we hadden een flitsend oogcontact. Enfin, na een tijdje ben ik mezelf uitgebreid gaan poetsen en viel ik in slaap...... nog net met een oogje open, zie ik dat Gizmo heel relaxt naast de kooi op de krabpaal ligt en naar me kijkt.... ik geloof dat ze mij wel erg aardig vindt  ;D 

Petra heeft me net uitgebreid geaaid en achterop mijn kopje gekrabbeld en eigenlijk vind ik het tot nu toe zo best, al mis ik natuurlijk mijn eerste verzorgers, Peter en Angelique best wel veel!!!! Ik zal ze dus via mijn dagboek goed op de hoogte houden van mijn belevenissen!

Groetjes van Cheeky

Rox4nne

Hallo Cheeky!
Oooh wat ben ik een mazzelpik dat ik als eerste in je dagboek mag schrijven! Ik volg je al sinds je geboorte! Je bent echt een lieverd en zooooo mooi net als Zazou en Pepper ;)
Ik heb je zelfs in het echt gezien en je was en bent een echt plaatje! Logisch dat Gizmo je zo lief vindt en de hele tijd naar je zit te kijken!
Ik hoop veel over je te lezen, Cheeky!

Liefs en een knuffel,
Roxanne

Cor_en_Petra

23 maart 2005, 07:32:29 #2 Last Edit: 23 maart 2005, 07:43:36 by Cor_en_Petra
Dank je wel Roxanne, voor die lieve woorden. Leuk dat je mij al gevolgd hebt vanaf mijn geboorte! Nou, ik ben de nacht in ieder geval goed doorgekomen...het grootste gedeelte van de nacht ben ik wakker geweest en heb ik nader kennisgemaakt met Cor.  Ik heb mijn nieuwe vrouwtje vannacht even wakker gemaakt met mijn fluit/zang-prestaties...... Tja, als de poes kan kletsen (en die zegt alleen maar miauw....), laat ik mij natuurlijk ook niet kennen!!! Gizmo is niet bij mij vandaan te slaan, dus er volgen vast nog veel avonturen van mij....

Een dikke knuf van  Cheeky

Rianne

Ik hoop maar dat Gizmo en jij gauw vrienden worden. :)

Irene

Heej Cheeky,
Welkom in Amersfoort!!! ;D ;D het zal wel even wennen voor je zijn, vanuit je grote familie in Zwolle, naar een wat rustigere nieuwe familie in Amersfoort! Maar zo te lezen, heb je je al aardig aangepast! Meteen al wat van je zangkunsten laten horen! Fijn hoor; daar zullen je nieuwe baasjes wel heel blij mee zijn. Zeker nu je er net bent en ze zo enorm naar je hebben uitgekeken, dan is wat je nu doet (gewoon je zelf zijn), het mooiste cadeautje wat je ze kan geven.
En dat je Gizmo ook al om je mooie kuifje hebt gewonden, dat is alleen maar gunstig!!! ;D Ik hoop nog heel veel mooie, leuke en gezellige avonturen van je te lezen. Zoals je eerste vlucht in huis bv, dat i een hele onderneming; je moet aan alle nieuwe handige en  ::) waarschijnlijk onhandige plekjes in huis wennen. Maar ook dat zal vast en zeker goed komen. Straks met leker weer kun je denk ik net niet Gijs , Punkie en pebbles horen in de tuin, alhoewel.... Pebbles kan hard gillen ::) ;D, dus wie weet horen we elkaar nog wel eens!
Maar nu eerst gaan wennen en genieten van je nieuwe huis en baasjes en andersom natuurlijk ook.
groetjes, irene


v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Lique

Hoi Cor en Petra,

Zo was Cheeky zo:

En heel snel was ie zo:

Het gaat allemaal zo onwijs snel. Nog een paar dagen, en dan worden Zazou en Pepper ook al opgehaald.
Voor de baasjes natuurlijk een blij moment, maar voor mij soms ook wel emotioneel.
Gelukkig weet ik dat ze allen erg goed terecht komen, dat maakt het weer tot een blij moment.

Hij zal absoluut een goed leven bij jullie krijgen. Hopelijk leren jullie hem gauw fiet-fieuw in een fluitje te brengen, want fietfieuw in een brabbeltje klinkt net niet echt ihhiihihhi.

KNuffel hem maar lekker. Zazou en Pepper missen hem wel, ze zijn onwijs druk.

groetjes LIque

Cor_en_Petra

23 maart 2005, 17:44:26 #6 Last Edit: 23 maart 2005, 17:51:28 by Cor_en_Petra
Hallo Allemaal!

Daar ben ik weer. Ik voel me al helemaal thuis in Amersfoort. Ik heb vandaag zelfs al gevlogen!!! Nog wel kleine stukjes van de bank naar de kooi terug, maar toch.... knap he, van mij  ;)

Mijn gefluit/geklets van vannacht en van vandaag had alles te maken met het leuke filmpje met geluid dat mijn baasje op de computer afspeelde.... daar hoorde ik mezelf geluidjes maken, en natuurlijk, Cheeky als ik ben, wilde ik zelfs mijzelf overtreffen!!!! Fwieeeeeet! Zie je wel, het lukt me best! Zodra het filmpje wordt gedraaid, word ik superalert en zodra er stilte valt, vul ik die op met mijn stemgeluid.

Verder kan ik heeeeeeeeeel goed eten!!!!!! De streng met trosgierst heeft er al aardig aan moeten geloven!!! Mijn eerste poepjes buiten de kooi zijn dus ook al gevallen, hahahaha, lekker baasjes plagen!!!

Ik ben heel gemakkelijk aan te raken. Ik blaas of hap nauwelijks. Maar ja, dat komt omdat ik het zo lekker vind om te vrijen....

Met Gizmo is het wel erg lachen... ze houdt me nog steeds angstvallig in de gaten, maar bang ben ik niet voor haar, macho als ik ben! De dag dat we samen neuzen zie ik binnenkort ongetwijfeld komen, maar dan wel met de tralies van de kooi ertussen, want mijn baasjes houden het goed in de gaten dat de poes mij niets kan doen.

Als ik helemaal gewend ben bij Cor en Petra, zal hun goede vriend Patrick zijn valkparkiet Queeny een keertje meenemen naar mij toe om eens te kijken of we dat gezellig vinden! Queeny schijnt een lekker ding te zijn, dussssssss... dat zie ik best wel zitten 8)

Wat zal ik nog meer vertellen? Irene, ik heb Pebbles nog niet gehoord, maar ik zal blijven luisteren.....

Lique... ik mis je heeeeeeel erg, maar het gaat heel goed met mij hier hoor, dus maak je geen zorgen!!!

Dikke knuffel van Cheeky

Astrid

Hoi Cor & Petra,

Leuk dat jullie ook een dagboek zijn begonnen,
als aanstaande ouders van Pepper vinden wij het
erg leuk om het broertje/zusje van Pepper te kunnen
volgen, ik vind het erg leuk dat Cheeky al zo leuk
kan fluiten, wij hebben ook zo'n reismandje gekocht,
hoe ging het onderweg in de auto in haar reismandje was ze rustig of juist onrustig ?

Vrijdag of zaterdag zal het dagboek van Pepper verschijnen

Groetjes,
Astrid (& Ruud)



Cor_en_Petra

23 maart 2005, 21:13:42 #8 Last Edit: 24 maart 2005, 07:52:05 by Cor_en_Petra
Citaat van: Redcheeks op 23 maart 2005, 19:42:30
wij hebben ook zo'n reismandje gekocht,
hoe ging het onderweg in de auto in haar reismandje was ze rustig of juist onrustig ?

Vrijdag of zaterdag zal het dagboek van Pepper verschijnen

Groetjes,
Astrid (& Ruud)


Hoi Astrid en Ruud,

De reis verliep heel goed hoor. We hebben Cheeky 's-avonds opgehaald en de reismand gewoon tussen de voeten gezet. Wonderwel werd Cheeky heel rustig in het donker en uiteraard zal de monotone kadans van de autorit ook rustgevend werken. We hebben de hele reis geen kik gehoord en Cheeky kwam daardoor ook heel rustig thuis en was ontzettend snel gewend.

Wij zijn benieuwd naar jullie dagboek enneh, ik denk niet dat het erg lang duurt voordat wij ook uitbreiden hoor, Cheeky is ook onze eerste valk ;)

Groeten,

Cor en Petra

Cor_en_Petra

Goedemorgen!

Hier ben ik weer! Ik doe het zo ontzettend goed, dat mijn baasjes apetrots op mij zijn!!!! Ik ben er gisteren verschillende keren uit geweest, heb wat rondgefladderd en mijn omgeving verkend. Verder eet en drink ik ook prima!

Gisteren heb ik ook voor het eerst heel even geneusd met Gizmo de poes, maar daar werd ik toch wel even verlegen van, dus vloog ik maar weer terug naar mijn kooi. Mijn favoriete plekje is zitten op het openstaande deurtje of helemaal bovenin op het "dakterras" ... zo kan ik alles goed overzien.

Ik ga al hele gesprekken aan met Cor en Petra... we begrijpen elkaar nog niet zo goed, maar we leren langzaamaan elkaars taal spreken  ;)

Groetjes maar weer! Liefs van Cheeky

Irene

moguh Cheeky,
Wat heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat met je! Wat pas jij je snel aan zeg!!!!!!!!!! Dat doet niet iedere eerste valk hoor; erg knap van je! Dat landen gaat ook lekker; grappig dat je nu al je vaste plekjes hebt; daar kunnen je baasjes je dus voortaan vinden.
:o Spannend je eerste ontmoeting met Gizmo; fijn te lezen dat dat goed gegaan is.

Nu je een eigen dagboek hebt en je er zo veel in schrijft, moet je ook foto's plaatsen hoor ;D ;D ;D ::) ;). Nee grapje, dat moet niet, maar is wel heel leuk, dus als je nieuwe foto's hebt van jezelf, dan is het leuk als je deze plaatst.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Lique

Heej Cheeky,

Nou zo te horen gaat het allemaal volgens verwachting.
Ik ben blij dat het zo goed met je gaat, en dat het eten en drinken ook goed gaat.
Hopelijk leer je gauw praten en echt fluiten in plaats van brabbelen.
Je hebt misschien wel gelezen van je broertje of zusje, dat het niet zo goed gaat, maar ze zal er zeker bovenop komen hoor. je pappie jaco helpt ook goed mee, en voert heel af en toe een beetje. En ik voer je zus of broer ook wat bij. Pepper wordt morgen ook al opgehaald door Ruud en Astrid. En straks als het goed gaat met Zazou mag hij ook weg. Dan mag je pappie weer naar de eitjes van pino en Shaggy toe. Ze doen het erg goed met hun 3tjes.

Knuffeltje Lique

Lin

hoi ik heb je ook gevolgd vanaf dag 1 cheeky.Wat leuk dat het allemaal goed gaat. En vooral veel blijven fluiten en veel gaan praten. En niet te dicht bij de poes he, en voorzichtig zijn met vliegen.Leuk dat je bij zulke goede ouders bent gekomen. En ik blijf je volgen!! En binnenkort graag fotos!!   ;D

Groeten, lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Cor_en_Petra

Fwieeeeeeeeet!!!! (oftewel: goedemogge!)

Hier ben ik weer, de vrolijkste, ontdeugendste, ondernemendste, liefste valkparkiet van de heeeeeeele wereld! Ahum.... ff dimmen Cheeky! Nee, zonder gekheid, ik doe het echt ontzettend goed.

Gisteren heb ik hele stukken de huiskamer rondgevlogen. Landen is nog niet mijn sterkste punt, maar ik kom in ieder geval steeds goed terecht. Wilde zelfs een stukje over de grond gaan lopen met mijn koppie in de trotse "wie doet mij wat-stand", maar dat vond vrouwtje niet zo'n goed idee met de poes op springafstand....  Verder leer ik steeds beter om wat langer in de nek van baasje te zitten (met name 's nachts als hij lekker tv zit te kijken) en bij vrouwtje heb ik vanmorgen vroeg voor het eerst in haar lange haren zitten kroelen en nestelen! Ik heb nog niet zoveel belangstelling voor sierraden e.d. maar misschien komt dat nog, of ik ben gewoon een échte man, hahahaha!

Ik heb van mijn keurige kooi al een lekker zootje gemaakt. Ik klim van onder naar boven en van links naar rechts en knabbel aan alles wat los en vast zit.

Baasje zal vandaag (of anders morgen) wat leuke foto's van mij in mijn dagboek zetten, maar helaas kan ik dat zelf niet, anders stonden ze er al lang  ;)

Knuffel aan iedereen en een extra dikke knuf voor Lique!

Cheeky

Astrid

Hoi Cheeky,

Je hebt er erg naar je zin zo te horen,
ontzettend leuk hoor, we gaan straks Pepper
ophalen, het is eindelijk zover.

We zijn ook heel erg benieuwd naar leuke foto's van je.

Groetjes,
Astrid