18 april 2024, 14:13:27

kan dit?

Gestart door Valerie, 19 maart 2005, 13:51:10

« vorige - volgende »

Valerie

Hoi,

kunnen in een kooi van 68 breed/35 diep/65 hoog 2 valkjes, die er regelmatig uitmogen (waar ik zeker voor ga zorgen)?

Ik zou graag een kooitje ophalen voor 5 €. Een hele mooie kooi, maar is voor 2 valkjes net te klein. Ik zou dan met de kooi van Ricky ruilen.  Het is voor Peppie en evt. een vriendje(innetje) voor hem, moet nog gaan overtuigen.
Ik hoor het graag, dan kan ik alvast die ene kooi ophalen.
Groetjes,

Valerie



bobbie

Hallo Valerie,

Dat is ook geen geld zeg 5 euro. Ik zou hem zowiezo halen voordat ie weg is.

Ik zelf ben voor (erg) ruim dus ik vind het vrij klein voor 2 valken. Maar aan de andere kant, als ze er constant uit mogen en er alleen 's avonds in slapen.............
Je zou hem ook kunnen houden als ziekenkooi, dus reserve als zich eens wat voor doet met ziekte.

Je zal wel niet veel aan me hebben maar er was nog niet gereageerd, dus ik dacht dan doe ik dat maar.

Zoals ik dus zei: ik vind het vrij klein voor 2 valken maar ik zou hem toch kopen, wat is nou 5 euro tegenwoordig?

Succes en groetjes, Nel :)

Paul

Hoi Valerie,

Is dat een Gabber kooi want die maten hebben mijn gabber kooien ook namelijk.
Voor twee zou het net kunnen maar het is dan niet echt ruim voor ze en veel speelgoedjes kan je er dan niet in hangen.
Maar er zitten wel valkjes kleiner hoor ik heb er twee opgehaald die in een kooi van 50x32cm en 60 cm hoog zaten en die kwamen er nooit uit.
Resultaat dat ze totaal gestrest waren en zichzelf en de ander helemaal kaal plukte.
Het heeft jaren geduurd voor ze een beetje minder gestrest waren daardoor :(
Maar in een kooi van die maten heb ik met broeden wel eens een koppeltje apprt zitten dan zitten ze wel voornamelijk in het broedhok maar dat gaat hier wel altijd prima.
Alleen als de jongen uitvliegen word het wel erg krap maar dan gaan ze meestal groter verhuizen.

Groetjes, Paul

Valerie

Het is de kooi van Ricky waar ik het over heb en dat is idd een gabberkooi.
Die kooi van 5 € is kleiner en ik heb gemeten, als die zo groot is waar Peppie nu in zit, is het erg moeilijk met speeldjes en zitstokjes. Peppie heeft 1 lang touw door heel de kooi en geen stokjes op het moment, dus daar wordt komende week aan gewerkt. Ik ben dinsdag en donderdag thuis, dus ga voor een betere kooi zorgen.
Die kooi waar hij nu inzit, had ik hier als reserve kooi voor, ja zoals nu, in noodsituaties.
Weet niet of ik die van 5 € ga ophalen.
Nog een vraagje, ik heb een stuk touw, dat eigenlijk voor honden bestemd is voor 1.45 € gekocht, maar kan dit? Zit wol bij. Als niet kan gaat hij naar de buren van mijn ouders, die hebben een hond.




Paul

Hoi Valerie,

Volgens mij kan dat touw wel alleen uitkijken als er lange stukjes los gaan zitten dan kunnen ze zich daarin ophangen.
Dus stukjes langer dan 5 cm bijvoorbeeld.
Het lijkt katoen en dat is geen probleem.

Groetjes, Paul

Agnes

Hoi Valerie,

Ik heb ook zo'n ding gekocht voor Pucky. Ze vind het machtig interressant.
Ze plukt er hevig aan, en als er een draadje loslaat, heeft ze daar geen belangstelling meer voor.
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat ze dat gaan eten of zo.

Groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

Valerie

ok, wat een opluchting.
Morgen ga ik aan het werk voor peppie, meer speeltjes en zitjes. :)