12 mei 2025, 00:55:11

valkparkiet

Gestart door Trees, 19 maart 2005, 13:41:37

« vorige - volgende »

Trees

Mijn valkparkiet heeft alweer 2 eieren gelegd en dat terwijl de andere jongen nog niet uit het nest zijn, komt dat vaker voor ? Groetjes trees

Tara

Hoi Trees,

dit komt idd vaker voor hoor, ze begint nu aan haar tweede legsel.
Hoe oud zijn de jongen nu?
Bij mij heeft ze dit ook gedaan toen de jongen vijf à zes weken oud waren, kon geen kwaad hoor, alles is goed blijven gaan.

Groetjes, Tara

Lin

hoi,

Ik heb voor het eerst kleine valkjes en die zijn nu 6 1/2 week oud. 3 weken geleden zijn de ouders aan het tweede legsel begonnen. Dus toen waren de kleintjes nog maar 3 weken. En nu heeft ze al weer 4 eitjes gelegd sinds 1 1/2 week, terwijl de kleintjes van het tweede nest uitkomen. Dus je ziet het, het komt vaker voor. Je kan ervoor kiezen nog een nestje te doen als het niet al haar 3/4e nest wordt of vervangen door nepeitjes. Het ligt er natuurlijk ook aan hoe klein je kleintjes nu zijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Trees,

Als de eitjes inderdaad pas uit zullen komen als de eerste jongen al het nest verlaten hebben is er niks aan de hand maar zijn die andere pas geboren dan zal het best druk worden voor de ouders.
Je moet ook zorgen dat ze per jaar maar 2 of maximaal 3 nestjes hebben anders is dat niet goed voor de oudervogels en zeker voor het popje niet.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo allemaal
Bij mij is dat ook al een paar keer voorgekomen.
Ik houd dan extra in de gaten of de ouders het niet TE druk krijgen.
In zo'n geval help ik ze een handje!!En dan gaat het prima.
Groetjes Riny ;D ;D ;D