11 mei 2025, 02:47:58

Wie heeft dit eerder gehoord???

Gestart door Riny, 21 maart 2005, 09:53:40

« vorige - volgende »

Riny

21 maart 2005, 09:53:40 Last Edit: 22 maart 2005, 15:31:03 by Riny
Hallo allemaal
Ik van een een ''ouder''iemand gehoord dat ik gedroogde tabaksplant in de nestkast moest doen .
Fijn snipperen door het andere nestmateriaal.
Dit werd vroeger veel gebruikt om bloedluis tegen te gaan.
Hier in de buurt kun je het gewoon bij een handelaar kopen.Er werd me verteld dat duivemelkers het altijd gebruikte en dat bij duiven nooit bloedluis voorkwam.
Wie heeft dit vaker gehoord????
PS ik heb het in de nestkast gestopt en ze gaan er even vrolijk in .Dus baat het niet dan schaadt het ook niet.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

patty_dordtse valkjes

Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

carco

Hoi Riny

Heel toevallig heb ik dit pas geleden ook gehoord van kennissen, vraag me niet meer waarom ze het deden, maar dit was bij hun ook een gewoonte.
Zou dit niet iets van vroeger zijn?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Riny

Hallo Caroline
Dat denk ik ook dat dit iets van vroeger is.
Ik heb jaren geleden iets uitgeprobeerd met een vijver ook een tip van vroeger,werkte prima. ;D ;D
Hopelijk is het met deze tip ook zo,we wachten gewoon af.
Groetjes Riny :D :D :D

Karin

Volgens mij wordt dat vooral bij duiven gedaan. Ik denk dat valkjes er aan gaan zitten en het versnipperen. Geen idee of dat dan kwaad kan. Tik het eens in bij google.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Bij duiven is dit idd bekend. Bij valkparkieten weet ik niet of dit veilig is, omdat ze eraan kunnen gaan knagen (zie ook Kazoo). Van tabak weet ik dat het giftig is. Van de tabaksplant weet ik dat niet, maar voor duiven zal het veilig zijn, omdat ze er niet aan gaan knagen.

Ik spray zelf de nestkasten soms wel voordat ik ze ophang tegen luizen, maar ik heb sowieso in 15 jaar nog nooit l;ast gehad van bloedluizen (gelukkig).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Paul

Hoi Riny,

Ik zou het niet doen zoals Inger al zegd is tabak giftig.
Mijn schoonvader gebruikt het bij zijn duiven ik geloof inderdaad tegen ongedierte.
Ze gebruiken bij duiven een broedschaal daar leggen ze kranten in en daarop die tabak en daar gaat dan weer een soort matje bovenop dus ze kunnen dan niet makkelijk bij die tabak.
Het gaat dan om lange stukken tabak en volgens mij kan je dat gewoon ook roken als je het klein maakt.
Wat je dan beter kan doen is kamille thee onder in het broedblok dat schijnt bij andere vogelsoorten dan bij duiven juist gebruikt te worden tegen bloedluis.
Tabak bevat nicotine en teer en dat is echt slecht voor valkjes.
En ze zullen er zeker aan knagen ik had een kokosmatje op de bodem met daarover 1 cm hennepvezel maar ze trokken die hele mat uit elkaar dus die tabak gaan ze zeker te lijf.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Inger en Paul
Dan haal ik het er snel weer uit.
Hartelijk dank voor de goede raad>>

Riny

Hallo allemaal
DOE DIT NIET!!!!!
Een heel lieve vriendin :-* :-* :-*
van mij heeft het opgezocht,en het is ZEER giftig!!!
Groetjes Riny :) :) :)

Paul

Hoi Riny,

Sigaretten staan al bij de giftige stoffen dus dan moet de inhoud ook wel giftig zijn.
Ik was zonder meer niet van plan om het te proberen en er bestaan ook goeie natuurlijke sprays die ook luis en mijt tegen gaan en volledig onschadelijk zijn voor de vogels.
Dan zou dat toch een betere oplossing zijn.

Groetjes, Paul

Riny

Hoy Paul
Dat er spray's bestaan weet ik.
Maar je moet wel bedenken dat de meeste van jullie de valkjes binnen houden,dat scheelt al heel veel.
Bij mij zitten er nog diverse andere dieren rondom de valkparkieten.
Mijn voliere is een onderdeel van een gebouw wat uit  13 andere voliere's bestaat.
Dan heb je meer kans op zulk ongedierte,vandaar dat ik op zoek was naar nog iets anders.
Je kunt ook niet aan het sprayen blijven.