5 juni 2024, 21:09:36

Bailey, Milo & Duncan

Gestart door zazoe, 20 maart 2005, 18:57:14

« vorige - volgende »

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi Sanne,

Eindelijk weer bijgelezen. Had mijn kleinzoon Renzo een paar dagen te logeren, dan loop ik hier gelijk een stuk achter.

Vertel vertel, hoe is het gegaan? Ik ben zo benieuwd!

Kom je het gauw aan ons doorgeven? Of is het heel vervelend nieuws  :-\

Sterkte en groetjes, Nel

zazoe

Hoi allemaal,

Het bezoek aan Feld gisteravond was een drama, Bailey heeft er een wond aan zijn vleugel bij en heeft de longen uit zijn lijfje geschreeuwd. :-\

Hij heeft waarschijnlijk ergens een ontsteking, waardoor zijn darmen beschadigd zijn geraakt.
Hij was ook magerder geworden, dus hij zit nu apart zodat ik op het eten kan letten.

Ik heb synulox mee voor de ontsteking, en daar moet hij twee keer per dag 3 druppels van hebben.
En dat is het probleem dus, hij is al banger geworden van handen, en als ik hem nu pak wordt hij ook wat bangig voor mij.
Ik mag hem nu nog knuffelen en alles, maar ik zie er vreselijk tegenop om die druppels te gaan geven.
Heb het net geprobeerd, maar hij raakt gewoon in paniek. :(

Ik denk dat ik medicijnen ga vragen die door het water kunnen...of is dat een slecht idee?
Ik vind het eigenlijk al erg genoeg voor Bailey dat hij er zo van is geschrokken, als ik hem ook nog ga dwingen snapt hij er helemaal niks meer van... :-\

Iemand tips?

Liefs, Sanne.

Gerda

Hoi Sanne,

Ik had al op je IM geantwoord.

Je zou kunnen vragen om Baytril, dat mag door het water.
Maar je moet het nogal verdunnen. Het beste kun je in het drinkbakje schone knikkers leggen, zadat het water wat hoger komt te staan, anders kost het je handen vol geld (tip van Paul!!).
Sinolux moet je in het bekje druppelen. Wat moet hij het vaak hebben zeg, meestal is het toch twee maal daags 4 druppels??

Misschien hebben anderen een goed idee!!!!

Groetjes Gerda
en geef Bailey maar een knuffeltje van me.

bobbie

Hoi Sanne,

Is het misschien een idee dat je het een ander laat toedienen? Dan moet jij wel zorgen dat je de kamer uit bent als dat gebeurt want anders verliest Bailey nog het vertrouwen in je.

Dat is het enige wat ik nu even kan verzinnen.

Sterkte ermee.

Groetjes, Nel

Marije

Pffff....wat een toestand zeg! Is Bailey al een beetje bijgekomen? En de tip van Nel lijkt mij ook wel goed, maar dan moet je wel iemand hebben die 't goed kan.... :-\
Veel sterkte!
Marije, en twee beterschapskroeltjes van Pur en Snow!

Ankie

Hoi Sanne

Net je hele verhaal gelezen over Bailey. Het is wat zeg!
Zal niet meevallen voor je ! Altijd heel erg naar als je valkje wat mankeerd en ze zo in paniek raken.
Ik hoop dat het allemaal een beetje wil lukken met het toedienen van de medicijnen.Dat zal inderdaad niet meevallen.
Hellas heb ik geen tip voor je ,maar ik zou ,denk ik, iets vragen wat makkelijker toe te dienen is ,anders wordt het zo'n strijd en daar schiet je ook niks mee op.
Ik hoop dat Bailey snel van z'n problemen af is en wens je heel erg veel sterkte !!!!!

Groet van Ankie

zazoe

Hoi allemaal!

Bedankt voor de steun! :-*

Bailey is weer wat aan het opknappen!
Hij eet weer lekker (heb overal voerbakken opgehangen, dus veel keus heeft hij ook niet ::) ) en wordt weer wat actiever.
Zijn ontlasting zag er net voor het eerst weer normaal uit, dus dat is ook wel een goed teken lijkt me!
Rust en eten doen wonderen! 8)

Feld zei al dat het ook door onderlinge stress in de groep had kunnen komen, en ik merkte dat Duncan echt zijn eigen etensbak moet hebben, die is daar een beetje beschermend over... ::)
Daar is Bailey waarschijnlijk de dupe van geweest.
Ik heb nu buiten de kooi 3 bakjes hangen, en dat gaat prima, dus dat ga ik binnen de kooi ook maar doen. :)

Met de andere mannen is alles goed, Duncan eet en eet en knuffelt en eet, en Milo versiert alles wat lang genoeg stil staat.
(zijn eerste keus is Bailey, als die wegloopt of gaat blazen komt hij naar mij toe, gaat er goed voor zitten en geeft wat serenades... 8) )

Liefs, Sanne.

bobbie

Hoi Sanne,

Gelukkig gaat het beter met Bailey. Ik vind het altijd zo rot als een dier iets mankeert (een mens ook hoor  :-\).

Slim overal bakjes op te hangen met eten, je hebt er valken bij  ::) die denken een kroontje op hun kop te hebben  ;)

Succes verder.

Groetjes, Nel :)

Roosje

Leuk om te horen dat alles weer goed gaat. het is een gezellige boel bij jou he ;)

Petra en Cheeky

Ha Sanne!

Fijn te horen dat Bailey weer wat is opgeknapt! Het valt idd niet mee om een angstig dier medicijnen toe te dienen, dat hebben we met de kat al! Een groot drama! Gelukkig dat Bailey nu al zo snel weer opknapt, dat haalt een hoop stress weg bij jou en bij je valkje.

Grappig te lezen dat Milo alles pakt wat maar lang genoeg stil staat!  ;) ;D Ook al last van z'n hormoontjes zeker?  ;D

En het knuffelige van Duncan is zeker ook niet verkeerd! Geniet er maar van!

Allemaal een dikke knuffel van Cheeky & Chara
groetjes,
Petra

Marije

Wat fijn dat Bailey weer wat beter is! Heb het meteen aan Purrel verteld, die zit weer vrolijk te zingen... ;) Duncan is zo te horen echt een lekker ding he? Geef 'm maar een dikke kroel van me! (en dan mag je de andere twee ook niet overslaan hoor! ;D) Milo vind zichzèlf weer een lekker ding zo te horen! :P Nou, dat istie ook hoor! :-*
Groetjes,
Marije en de meiden! :D

Gerda

Hoi Sanne,

Fijn te horen dat het goed gaat met Bailey.
Zelf heb ik ook diverse etensbakken. In de kooi van de valkjes 4, bij de grasjes 2, buiten de kooi 5 (verspreid over twee kamers), in de keuken de restjes van de vorige dag en in de grote kooi in de slaapkamer ook 2 bakjes. En dan nog overal waterbakjes, die ook nog eens halverwege de dag verschoond worden.
En nog zijn ze af en toe op zoek of aan het 'piepen om eten'.
Ze zijn een beetje verwend :D :D

Leuk dat Milo op de versiertoer is. Nezumi hier zingt bij gebrek aan respons bij Grisha zichzelf toe in de spiegel. Ik heb daarvan een filmpje in mijn dagboek geplaatst.

Geef ze allemaal maar een knuffel, en Bailey eentje extra!!!

Groetjes Gerda

Rianne

Hey Sanne

lukt het wat met de medicijnen? Wel vervelend voor Bailey maar zo te lezen werkt het wel. :)

Lin

Hey,

Ik had dit weekend geen tijd dus ik moest natuurlijk even kijken hoe het hier gaat. Maar wel een gedoe dat het toedienen van de medicijnen niet zo wil. Gelukkig heb je al goede tips gehad. En zo te lezen knap ie al op. Maar meerdere bakjes is wel een optie om onderlinge ruzie te voorkomen. Ik had het eerst hier ook want tiamo duwde eerst ayla meestal weg. En die milo is duidelijk een man wat een macho net als zijn vader.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)