18 april 2024, 10:03:40

zit ei vast??

Gestart door cockaty, 20 maart 2005, 17:00:31

« vorige - volgende »

cockaty

hoi
Heb vanmorgen bemerkt dat een popje precies aan het persen was, haar staart de lucht in en precies 'kreunen'.
Ook kroop een mannetje op haar, maar met moeite schudde ze hem van haar af, dus ik denk niet dat ze 'heet'  ;)stond.
Ik dacht bemerkt te hebben iets wit te zien, maar ik kan me natuurlijk vergissen. Verder doet ze normaal, maar ik zat te denken of er misschien een eitje vastzat?? kan dit??

groetjes

Lin

Het kan zijn dat ze legnood heeft. Hangt bij je popje ook de vleugels en is de staart ook anders dan normaal?
Misschien kan je een beetje  warm water onder haar buik doen. Verder kan ik je ook niet helpen.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

bobbie

Hoi,

Als ze een ei moet leggen en het lukt niet kan je haar iets warmer zetten dat nu. Ook kan je een klein beetje sla-olie op de cloaca smeren, dan verloopt alles wat soepeler.

Weet je zeker dat ze een ei moet leggen? Was ze hiervoor broeds?

Groetjes, Nel

cockaty

20 maart 2005, 19:52:14 #3 Last Edit: 20 maart 2005, 19:54:07 by cockatyle
Hoi Lin:
Ja, de staart staat heel anders en de vleugels hangen een beetje. Maar dit is niet constant, een halfuur niet, dan een kwartier weer wel het is echt raar ???
Ik zal nu snel ff wat warm water erop smeren.

hoi Nel:
Ik zal dus wat warm water proberen, en ja ze was broeds, ik had ze vorige week denk ik ff apart moeten houden (een verkoudheid) en toen ik ze terug losliet, ging ze vrijwel metteen op zoek naar een nestkast.

groetjes

ps: hoe lang duurt het normaal vooraleer het ei eruit komt??

Lin

Hoi,

Na de paring is het ongeveer een week a twee weken wachten op het eerste eitje. Is het gedrag van je  popje veranderd? Soms kan het zijn dat ze heel agressief reageert op je. Heb je al met slaolie geprobeerd? En heeft ze onderaan haar buikje een bolling zitten? Is er al een vordering?

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Paul

Hoi Cockatyle,

Als een valkje echt legnood heeft dan zijn ze echt ziek en zitten dan bol op de bodem meestal en niet meer op de stok.
Hier heb ik een popje wat al dagen met de vleugels hangt en de staart in een knik heeft en meestal gaat bij haar de staart ook snel op en neer als ze op de stok zit vlak voor het leggen.
Houd het gewoon even in de gaten maar ik denk dat ze het gewoon gaat leggen als ze er aan toe is hoor.

Groetjes, Paul

cockaty

hoi
Ik heb ze proberen te vangen, maar ze is me altijd te snel af, dus heb niet kunnen proberen met de slaolie...
Ik ben juist weer thuis en heb nog niets gemerkt, ik zal er in de loop van de middag naar kijken of ze nog hetzelfde gedrag heeft (nog geen ei, al gekeken op de grond en de nestkast). Vanmorgen heb ik vlug ff gekeken maar ze was haar gewoon aan het poetsen, vreemd vind ik toch wel.

groetjes

trienke

Wel vaag ja.

Het beste is om der eventjes in de gaten te houden.
Groetjes Trienke

cockaty

hoi *zucht*
vandaag nog altijd geen eitje, zou het dan toch gewoon paargedrag zijn?? Maar dan begrijp ik niet waarom ze degene die er op wou kruipen, wegduwde.
Jaja, valkjes zijn een misterie :D

groetjes

Lin

Hoi,

Gelukkig is het popje niet achteruit gegaan. Wat het nou geweest is weet ik dan niet. Misschien had ze gewoon geen zin om te paren.

Groeten, Lin


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

cockaty

ja, maar dan begrijp ik weer niet waarom ze zo met haar staart in de lucht zat, en piepgeluidjes maakte, ook ging de staart dus op en neer
(een heel dilemma lijkt me :) )

groetjes

Annouschka

Hallo,

wat jij zegt: kont de lucht in, piepen en wat schudden (bibberen) met de veren een heel klein beetje van haar lijfje af, soms een beetje hangend, is kippetje zitten. :)  Ze is dus wel degelijk broeds volgens mij en wil wel paren.

Misschien is het de eerste keer dat ze gaat paren??  Mijn Chewy deed dat in het begin met Yoda ook, ze zette zich kippetje en toen ie eraan kwam, ging ze heel hard lopen van hem :D
Dat heeft zo een poosje geduurd ( ik denk zelfs een maand ofzo) tot op een dag dat ze er wel klaar voor was.

groetjes
Annouschka

cockaty

hoi Annouschka

ooh, wat een opluchting :)
Ja, ik heb ze nog niet zien paren, maar ze zit al meer dan
een week in de nestkasten te 'prutsen', ook met haar
'partner' (een andere dan die die erop wilde).

Of is het mss juist daarom, dat ze wil dat dat bepaalde
valkje op haar zit, en niet die andere??

groetjes!