11 mei 2025, 19:37:57

Onze Rico

Gestart door Natasja, 17 maart 2006, 08:01:04

« vorige - volgende »

Natasja

Hallo allemaal,

Ik ben Natasja (20jaar) en sind 6 dagen ben ik de gelukkige eigenaar van mijn valkje Rico. Rico is nu bijna 11 weken oud en doet het al heel goed. Ik weet natuurlijk nog niet of het een mannetje of een popje is maar dat maakt ook niet uit hoor. Gister zat hij voor het eerst op mijn vinger, maar dat ging dan ook wel per ongeluk. hij wilde het trosgierst pakken dat ik net iets te ver weg vasthield en toen viel hij zo voorover..... op mijn hand. hahaha. Ik moet soms zo om hem lachen want soms is hij zo klungelig. Hij is namelijk ook al van zijn schommel gevallen....ja wist hij veel dat die schommel zou bewegen als je erop gaat zitten :) Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van Rico's ontwikkelingen. Hieronder zie je een foto die ik 15 maart gemaakt heb. Rico was toen 5 dagen bij ons.

Groetjes Natasja

Natasja

Hoi allemaal,

Nou ik zazg dat die foto toch niet helemaal gelukt is.
Kan iemand mij vertellen hoe ik er een foto opzet, want ik wil natuurlijk wel alle leuke foto's met jullie delen! ;D

Natasja

Natasja

Dit is nou Rico.
Gr. Natasja

Natasja

Nou sorry maar plaatjes lukken echt niet ik krijg iedere keer alleen hetzelfde plaatje en dat is niet Rico.

Sorry

Monky

Hi Natasja,
Misschien heb je hier wat aan?
http://www.valkparkiet.com/nl/files/helpupload.htm

Wat leuk dat je ons de belevenissen van Rico met ons gaat delen  ;D
Als je nog vragen hebt, geef je maar een gil  :)

Groetjes,
Monky

Lin

Leuk dat je een dagboek bent begonnen. Ik hoop nog veel verhalen over rico te lezen.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Natasja

Onze Rico heeft al 2 keer op de vinger van mijn vriend gezeten. Gisteravond nam mijn vriend een stukje tosgierst  in zijn hand en zijn vinger van zijn andere hand deed hij bij Rico zijn buikje. Na eerst 1 pootje op zijn vinger te zetten duurde het niet lang of de volgende kwam erbij. Hij mocht Rico zelfs in zijn nekje aaien. Dit vond hij namelijk wel lekker.
Vandaag is hij lekker actief, hij is lekker aan het klimmen en schommelen. Toen ik vanmorgen uit bed kwam zat hij al bij zijn etensbakje en deze was leeg. Ik ging eerst even een bakje thee zetten voor mezelf, maar hier was Rico het niet mee eens hij tikte met zijn snavel tegen zijn lege etensbakje en ging fluiten hahahaha toen heb ik hem toch maar eerst zijn eten gegeven. Gister avond ging Rico ook voor het eerst op 1 pootje zitten, ik was helemaal blij dat hij zich zo lekker op z'n gemak voelde!!!

Nou dit was het dan even voor vandaag.
Groetjes Natasja en Rico

Natasja

Hallo allemaal

Rico zit intussen ook op mijn vinger, tenminste als ik torsgierst in mijn hand heb. Als ik dit niet in mijn hand heb heeft hij zoiets van "je bekijkt het maar, je hebt toch niks lekker voor me" hahaha. Deze week heb ik ook het badje opgehangen in de kooi, maar hier moet hij niets van hebben en klimt en dan ook met een grote boog omheen!
Ik heb nu maar een plantenspuit gekocht en dit vond hij de eerste keer ook maar niks. Hij ging helemaal tegen de achterkant van de kooi zitten. maar toen ik hem vanochtend wee nat ging sproeien had hij er blijkbaar zin in want hij ging op de bodem van zijn kooi zitten met zijn vleugels wijd uitgespreid daarna begon hij zich gelijk te wassen.

Ook heeft hij een vriendje gevonden... Onze buurvrouw heeft namelijk ook een valkparkiet en die staat tegen dezelfde muur als Rico. het lijkt wel of ze er 's morgens allebei voor gaan zitten, want dan hebben ze hele gesprekken lijkt wel, ook al kunnen ze elkaar niet zien.

Rico heeft ook een nieuw slaapplekje gevonden......bovenop het bos met touw die in de kooi hangt als speeltje. Ik vond het eigenlijk maar raar dat hij daarop ging slapen, maar het schijnt erg lekker te zitten, want zelfs daar zit hij met 1 pootje ingetrokken.

Nou dit was het weer even voor vandaag....
Binnenkort komen er foto's, want ik heb geleerd hoe ik de foto's kleiner moet maken. ik had namelijk alleen maar foto's van ca 800 kb en die passen niet op de site.

Groetjes Natasja en Rico

~Natas~

Hoi Natasja,

Ach ja ik ken het.
Mijn vogels slapen op de gekste plekken in de kooi.
Dus das niet iets om je zorgen over te maken hoor.
Haha jij blij............'s morgens gaan de vogels elkaar roepen, ofwel jij als de buurvrouw lekker wakker.
Ben erg benieuwd naar de foto's van Rico.

Groetjes,

Natas

Natasja

Hallo allemaal

Het baasje heeft eindelijk foto's van mij gemaakt... kijk maar...

hier zit ik mooi....bovenop mijn kooi.....

hier snoep ik lekker van het trosgierst dat ik van mijn baasje krijg...ik durf al best wel dichtbij te komen hoor....

hier ben ik een heel klein beetje bang....voor dat ding dat plaatjes maakt van mij.....

Nou dit waren even wat foto's ik hoop dat jullie me leuk vinden....

groetjes Rico

Ankie

Hoi Natasja

Nou Rico ,ik vindt je een prachtig valkje en je vrouwtje heeft hele mooie foto's van je gemaakt !Aan dat ding wat foto's van je maakt wen je vast nog wel ! Je vrouwtje moet maar lekker veel plaatsjes schieten ,want daar houden we wel van !
Leuk Natasja dat je een dagboek begonnen bent met Rico's avonduren..ik ben benieuwd wat je allemaal gaat beleven met hem !
Is dit trouwens je eerste valkje of heb je al ervaring met deze rare snuiters ?

Groet van Ankie

Natasja

20 april 2006, 14:57:50 #11 Last Edit: 23 april 2007, 07:34:44 by Riny
Hoi Ankie

Dit is mijn eerste valkje. Ik heb er dus nog niet veel ervaring mee, maar aan dit forum heb je veel. Er staat zo veel informatie op echt super. Maar ik ben helemaal blij met mijn Rico hoor en lig af en toe helemaal in een deuk om hem.

Laatst zat hij op mijn schouder en zaten we saampjes tv te kijken. We keken naar funniest home video's in 1 filmpje kwam er een roofvogel recht op de camera afvliegen en greep de camera met zijn poten, Rico schrok hier zo van dat hij zo van mijn schouder kukelde. hahha en daarna kwam hij heel dicht bij me zitten zo erg was hij geschrokken.

groetjes Natasja en Rico

Het dagboek/ verhaal is gesloten omdat er een jaar niet meer is ingeschreven.
Wil je hem weer open, neem dan contact op.

Groetjes Riny / moderator