17 augustus 2025, 16:46:22

Mijn bende van 26 & hun jongen

Gestart door Tara, 18 maart 2005, 17:05:44

« vorige - volgende »

Anita1

::) :o ??? ik vind dat tara nu wel heeel erg aangevallen word hoor!
met z.n allen tegen haar.
vind ik niet zo volwassen meer.sorry.
knuff anita

margreet

hallo Tara,

Volg je dagboek al sinds vorig jaar, ben er van overtuigd dat je met veel liefde voor je vogels zorgt, vind ook dat je goed advies geeft aan anderen, maar bij jouw zijn de problemen nog niet de wereld uit, dat blijkt nu wel, misschien valt het allemaal nog wel mee, maar luister ook naar de mensen die goedbedoeld advies geven. Zij hebben het beste voor met jouw en je valkjes. Als er nog besmettingshaarden  aanwezig zijn zal je toch wat moeten ondernemen. Veel sterkte en ik hoop dat je voor jezelf de juiste besluiten neemt. Vind je verder een kanjer hoor.

groetjes Margreet

Mandy

Ik ben het helemaal eens met de wijze, goedbedoelde en niet-aanvallende woorden van Inger, Marco en Annouschka. ;)
Ik heb er weinig meer aan toe te voegen dan dat ik hoop dat Tara deze adviezen aanneemt.
En Tara, ik hoop echt dat het allemaal goed komt met je valkjes en jonkies. ::)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi,

Natuurlijk word een eerlijke mening wel op prijs gesteld maar bij Tara zit helaas geen dr Feld die goede adviezen kan geven en ook is ze gebonden aan haar ouders die ook niet naar elke dierenarts willen rijden :(
Ik zou ook in Tara's geval het ook gewoon geprobeerd hebben, volgens de dierenarts was het virus er niet meer en bacerieonderzoeken waren ook goed dan hoop je toch dat alles weer gezond is.
Als je ziet dat iedereen mooie jongen heeft en je bent helemaal gek van kweken met valkjes dan probeer je het gewoon zeker als alles goed lijkt.
Ook mag ze geen valkjes binnen nemen die gezond zijn om een nestje te nemen dus als je dan verwacht dat alles weer in orde is dan is het niet zo gek om te proberen.
Dus iedereen kan wel makkelijk zeggen van je moet het niet doen maar als dat het enige leuke thuis is dan doe je dat gewoon.
Als je zelf thuis alles kan beslissen is het makkelijk iets voor de valkjes te regelen en zijn er oplossingen zat maar helaas heeft Tara die keus niet :(
Als ze die keus had dan had ze ook alle valkjes stuk voor stuk met bloed afnemen laten testen maar als je ouders dat niet willen kan je weinig anders lijkt me.
Dus laten we gewoon Tara steunen de jongen zijn er al dus je kan wel achteraf verwijten lopen maken maar daar is ze niet mee geholpen :(

Tara ik hoop in elk geval dat je jongen het verder wel allemaal gaan redden en ik zal in elk geval voor je duimen dat ze allemaal groot worden.

Groetjes, Paul

Riny

Hallo Tara en Paul
Ik denk dat we niemand op het forum hebben zitten die dit zo mooi kan formuleren als Paul.
Ik ben het helemaal met je eens Paul.
En ik weet een forum is er ook om kritiek te ontvangen maar er is ook nog zoiets als respect opbrengen voor iemands beslissing.
Groetjes Riny :D :D :D

Tara

3 mei 2005, 10:36:25 #320 Last Edit: 3 mei 2005, 10:38:29 by Tara
Paul,
dank je wel, ben blij dat je me wat begrijpt :).
En Riny zeker ook natuurlijk!

Hoi allemaal,

met mijn liefje gaat het heel goed, gisterenmorgen was de krop nog niet leeg van eergisterenavond, maar vanmorgen was die veel vroeger leeg dan gisteren, dus dat gaat mooi lijkt mij :). Hij doet het echt super vind ik!!

Verder heb ik EINDELIJK foto's van de andere jongen, jullie zullen vast en zeker wel benieuwd zijn lijkt me !

Laat ik ze even tonen......

Dit is het oudste jong bij Elmo;

Dit is het jongste jong bij Elmo;

Ik vind dat er teveel verschil in zit, de jongste heeft wat achterstand, ik denk dat ik 'm af en toe ga bijvoeren.

Dit is de kleine bij Laiko en Moko;

Dit is de oudste bij Malaia en Tequila;

Dit is de tweede oudste bij Malaia en Tequila;

En dit is de jongste bij Malaia en Tequila, zijn / haar echte ouders zijn Elmo en Samoerai, maar is via ei beland bij Malaia en Tequila, omdat bij hun geen enkele jongen zijn gestorven!

Later op de dag komen zeker nog foto's van het hummeltje die binnen zit!

Groetjes, Tara

Agnes

Jee Tara,

Wat een gedoe zeg! Moest een heleboel bladzijden bijlezen.
Ik heb geen verstand van kweken, dus ik ga me niet met de discussie bemoeien.
Ik hoop voor je dat nu alles goed gaat, en dat de kleintjes gezond zullen opgroeien.
Wat en lieverds ;D  en blijf vooral foto's plaatsen! (kwijl)

groetjes van Agnes.

Groetjes van Agnes en de Veluwse valkjes.

karmen

;D mja nu moet ik opletten wa ik ga zeggen want ik geef goedbedoeld advies zonder dat ik het eigenlijk goed en wel besef en oogkleppen op men kop zonder dat ik dat allemaal weet weer ietske dat we hebben bijgeleerd vandaag en om me populair te maken met ooh en aah sja als jullie dat denken denken jullie dit dan maar maar volgens mij kon tara niet meer doen of dat ze gedaan heeft en als dat mij populair maken is dan is dat maar zo  ::)

tara, schoon parkietjes en idd liefje is een schoontje en ja idd op slag verliefd ;) maar ja wie zou da niet zijn op zo een hummeltje
allee ik stop met men goedbedoeld advies en zet even men oogkleppen af

~Natas~

Hai Tara,

Die eerste sessie foto's met het geeuwende valkje is echt GEWELDIG.
Het is echt heel leuk om te zien.
En die 2e sessie foto's zijn ook heel mooi hoor.
Het zijn gewoon hele mooie valkjes om te zien en tis gewoon te hopen dat deze jongen gezond mogen opgroeien.

Veel succes verder

:-* Natas

Lin

hey

Heb net alles weer doorgelezen. Wat een leuke fotos weer. Ik ben het helemaal met Natas eens. Schatjes zijn het.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

moonwitch (diana)

Hoi tara

Ik ben het met paul eens en weet dat je nog erg jong bent en van je ouders afhankelijk bent.
Maar probeer ook de anderen te begrijpen, die het eerst aan de onschuld van de valkjes denken, voordat ze jouw beweegredenen begrijpen om toch te kweken met de valkjes terwijl je zelf had aangegeven om 1 jaar over te slaan.
Maar ik kan en wil je ook niets verwijten, want ik zou niet graag in jouw schoenen willen staan en deze rotziekte willen meemaken.
En ik weet dat je liefde voor je valkjes erg groot is.
Meisje ik wens je in ieder geval heel veel sterkte met je jongen en wat er volgt hoop ik dat het maar gezond mag zijn.
Groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Mandy

Ook mooie woorden, ben ik het ook mee eens. :)
Ik ben het ook wel met Paul eens, maar de opmerkingen van de anderen zijn ook geen verwijten maar adviezen waar ze in de toekomst iets mee kan doen, nu heeft het geen zin inderdaad.
Dus Tara, denk bij toekomstige beslissingen aan deze goedbedoelde woorden van de anderen. Voor jezelf, want van deze ellende wordt je zelf ook niet vrolijk van natuurlijk, maar ook voor het welzijn van je valkjes.
Ik weet helaas ook hoe het is om dit soort ellende mee te maken en ik heb vorig jaar al gezegd en besloten dat als er dit jaar weer iets mis gaat mbt ziektes ik een jaar over ga slaan met de kweek. Ik heb mijn valken ook in eerste instantie voor de gezelligheid, het kweken is er later bij gekomen, maar het moet wel leuk blijven natuurlijk.
Voor nu, veel sterkte met alles en ik hoop dat de jongen mooie gezonde valkjes worden. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Tara

4 mei 2005, 08:30:25 #327 Last Edit: 4 mei 2005, 10:58:28 by Tara
Dank jullie allemaal :).

In elk geval, met het kleintje gaat het ontzettend goed.
Hij krijst en krijst en krijst, en hij verandert ook best :).
Zijn vleugeltjes zijn al bijna helemaal blauwgrijs gekleurd :)

Wel spannend, over enkele dagen zal ie al veeeel pennen hebben :)

In elk geval, deze foto is van het kleintje van gisteren, toen ie krijste om eten, maar nog niet mocht;

En deze foto is van het kleintje vandaag, na het eten, maar nu zit ie alweer te krijsen hoor, ik moet 'm nog maar aaien of vastnemen, worden mijn oren eraf gekrijst ;D

Hier even lekker slapen :)

En hier met de klare oogjes open ;D

En nog eens krijs krijs, je ziet zelfs speeksel zitten ;D ;D

Groetjes, Tara

Anita1

;D ;D haha wat een dotje is het toch tara echt zooo lief.
en de andere valkjes zijn ook machtig zeg!
ik vind die jongste niet echt een achterstand hebben.dat heb ik ook hoor,en ze worden supergevoerd.
dus zou me geen zorgen maken.heeft een mooie volle krop.
zo te zien is de rust er weer een beetje in .ben ik wel blij om!

paul heel mooi geschreven echt waar...
ik was mss een beetje fel.mn excuus hiervoor.maar had een huilende tara op msn..en had het ff erg met der te doen.
ik wee dat we het allemaal heel goed bedoelen,en denk dat tara dat nu ook weet na al deze mooie woorden.
kop op meiss nu heb je mooie jonkies. :-* anita

Tara

Hoi..

het gaat even niet lekker meer met m'n kleintje...
Daarnet ademde ie keivlug en ook beefde ie voortdurend, ik heb dan maar een voeding gegeven, lekker warm, gemengd met druivensuiker.. Dat heeft blijkbaar geholpen... Nu slaapt ie...

Ik mag er niet aan denken dat er wat gebeurt :( :(