12 augustus 2025, 18:17:29

Mijn bende van 26 & hun jongen

Gestart door Tara, 18 maart 2005, 17:05:44

« vorige - volgende »

karmen

hey tara,

gewoon geen woorden voor meisje, maar hopelijk valt het beetje mee bij de dierenarts duim voor je meid groetjes karmen wat jammer  :'(

Lin

Hey,

die albinos en Lutinos gaan nu wel erg veel dood. wat erg jammer dat het niet wil lukken met die valkjes op internet. sterkte.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi Lin,

het is de lutino niet.

Groetjes, Tara

Lin

Hoh foutje, ik las dat van riny en toen typte ik dat. Maar ik zie het al. sorry. even goed sterkte!

Groeten, Lin

Paul

Hoi Tara,

Wat erg dat er weer eentje dood is nu maar het kan in dit geval ook gewoon toeval zijn hoor en dat de rest wel goed gaat.
Laten we hopen dat dat in elk geval zo is.
Werden de jongen wel goed gevoerd?
Hoepnlijk komt er wel iets uit de autopsie dan kan je in elk geval maatregelen nemen.
Heel veel sterkte in elk geval met je jonkies.

Groetjes, Paul

Tara

Hoi allemaal,

ik heb het jonkie al binnengedregen en gevraagd of ze aan citroenpoeder kan raken, morgenavond laat ze wat weten.. Ik vrees voor de kleine lutino, die morgen ook vier dagen zal zijn....

Groetjes, Tara

karmen

zal duimen en bidden tarake :'( voor al je jongen en ook voor jou ffffff heb dit nog niet meegemaakt maar kan me heel goed inbeelden hoe dit moet zijn

Lin

Hey Tara

Ik duim voor je uiteraard. Wat en ellende. Kan je dat even voor me uitleggen de bedoeling van de citroenpoeder?

Groeten Lin

Annouschka

Hoi Tara,

ik lees net je verhaal, wat erg zeg dat er alweer een jonkie dood is.  Hopelijk blijft het bij eentje en is het idd een zwak jong zoals al aangegeven.

Hoi Lin,

citroenpoeder zorgt ervoor dat het zuurgehalte in de krop, maag en darmen (als ik het goed heb) op pijl blijft, het is een voedingssuplement.

groetjes
Annouschka

Paul

Hoi Annouschka,

Citroenzuur zorgt er in het water voor dat bepaalde bacterien,( ik dacht de coli bacterie ) dood gaan.
Maar het zou bij de jongen ook kropverzuring tegen kunnen gaan maar daar is geen sprake van als de ouders voeren in dit geval.
Het is gewoon vreemd dat alle jongen rond dag 4 doodgaan dus er moet wel iets aan de hand zijn :(
Helaas is er daar niet echt een goeie vogelarts en volgens mij is daarom ook nog steeds niet de echte oorzaak gevonden :(
Ik hoop dat dit gewoon toeval is en dat de andere jongen het wel gewoon redden want dit is gewoon erg dat dit steeds gebeurd :(

Groetjes, Paul

Tessa

Hallo tara,

Jeetje meid wat vervelend weer voor je ik hoop dat er niets ernstig aan de hand is? laat je even weten als je iets gehoord heb?
Ik wens je heel veel sterkte meid zal voor je duimen!!

Tessa

Rianne

Het is altijd zo oneerlijk als zoiets gebeurd, maar je kunt er helemaal niks aan doen. Ik hoop dat er niks ernstigs uit de autopsie gevonden wordt.

~Natas~

Hoi Tara,

Heb je al wat gehoord van je autopsie.
Wat is er nu uitgekomen?
Hopelijk niks ernstige, ik zal voor je duimen.

Natas

Tara

Hoi allemaal,

ik heb net zelf gebeld, ik zit hier met tranen tot en met, blijkbaar heb ik weer last van het virus Polyoma.... Het enige wat we kunnen doen is hun weerstand sterk verhogen...
De lutino was vandaag ook dood  :(

Het spijt me Karmen :'( :'(

~Natas~

Hoi Tara,

Ik heb je net op msn gesproken.
Ik vind dit echt heel erg voor je.
Ik weet nu ff niks meer te zeggen.
:'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(  :'(
veel sterkte meid,

Natas