11 mei 2025, 16:06:09

Mijn bende van 26 & hun jongen

Gestart door Tara, 18 maart 2005, 17:05:44

« vorige - volgende »

Rianne

Tara

Eindelijk, na lang wachten en veel geduld uit te oefenen, ligt er een eerste eitje, het is van Elmo geworden super gewoon!!!
Ik denk dat er snel nog eitjes volgen van Tequila nu nog, want die zit nu al vier dagen constant in het blok, ze gaat er ook nie uit als ik kijk, ik ben zo blij ;D

Riny

Hoy Tara
Eindelijk goed nieuws vandaag.
Proficiat en dat er nog maar veel mogen volgen.Ik gun het je.
Groetjes Riny ;D ;D ;D

Lin

He,

Nou gelukkig maar maak je ook wat minder zorgen, gefeliciteerd!! Op naar de andere eitjes!!

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

antoine

hoi,
kij goed Tara ;D
nu komt alles lekker goed ;D :D
groetjes antoine

Tara

Hoi hoi,

ik ben echt blij, de laatste twee dagen maken m'n leven gewoon beter :). Mijn ma heeft gisterenmorgen gezegd dat Thomas de pot op kan, gisteren in de loop van de dag ook een konijntje kunnen vangen, er zitten hier enkele konijnen in de wijk, eentje is vrijgelaten door iemand, erg jammer, en die wilden we vangen (is een mannetje) om hier een goed thuis te geven en bij ons konijn om te laten jongen... Maar ja, is niet zo makkelijk, je kunt 'm aanraken, maar ie laat zich niet vangen, maar hij plant zich wel snel voort, en nu heb ik zo'n kleintje, is nog een jong hoor, wel nog iets bang maar kom, valt mee, hier zie je het effe samen met mij;
Niet geschikt voor gevoelige kijkers....

Erg toch, konijntje is natuurlijk lief, maar ik ben nog altijd een beetje moe natuurlijk ::)

Groetjes, Tara

antoine

hoi Tara,
wat een snoesje zeg dat konijntje ;D

Inger m

Hoi Tara,
Leuk dat je het losgelaten konijntje hebt kunnen vangen. Maar ik lees dat het een mannetje is en dat je jullie konijntje wilt laten jongen? Helaas zijn er al veel te veel konijnen en het een groot deel komt in overvolle opvangen te recht, maar een nog groter deel gaat voor de dood weg (handel/ dierenvoer). Ik hoop niet dat je dit het lot wilt laten worden van jullie konijn?
Denk goed na voordat je fokt met een konijn. Het is leuk, maar wordt van alle kanten ontraden. Kijk op www.konijnen.nl. Daar zul je geen info vinden over fokken, maar wel over dumpkonijnen.

Hoe oud is jullie voedster? Na een bepaalde leeftijd is dekken niet meer aan te raden, maar een sterilisatie wel. Zeker bij te dikke voedsters is het risico voor problemen groter.

Dus beter niet fokken  :-[

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

wees gerust, onze jongen gaan niet naar een asiel toe, en we hebben nog niet het mannetje kunnen vangen, het is een jong er van, die ik ga verzorgen :). Er zit nog een jong en het mannetje en wss nog wel een paar, de moeder is spoorloos...
Ons konijn is nu een jaartje bijna geloof ik, maar het probleem is dat ze erg broeds is en daarmee erg agressief, er zit een man bij nu maar het probleem is dat het mannetje er bang voor is, het konijn hier bij ons in de buurt is volgens mij eentje die goed met de wijfjes omweg kan, daarmee...

Snap je :).

Groetjes, Tara

Inger m

29 maart 2005, 14:46:11 #129 Last Edit: 29 maart 2005, 14:47:57 by Inger m
Hoi Tara,
Het gaat er niet om dat jouw konijntjes naar de opvang gaan, maar dat er gewoon te veel zijn. Dus fokken is gewoon niet nodig. Als jouw konijnen niet naar het asiel gaan, dan gaan er wel andere. Zo werk je dus een konijnenoverschot in de hand en bovendien zijn rammetjes niet zo geliefd bij mensen.

Als je konijn regelmatig nestjes bouwt kun je haar beter laten steriliseren, maar meestal gaat dat op oudere leeftijd over. Agressie komt helaas veel voor bij konijnen. Het is beter om een konijn een soortgenoot (zelfde geslacht) te geven. Een konijn hoort niet alleen. Ze moeten veel ruimte hebben en veel te doen. EEn konijn moet kunnen graven, springen en rennen. Veel hokken zijn veel te klein. Een grotere ruimte doet veel goed aan het gedrag van een konijn.

Een optie is om de ram te castreren dan kun je ze lekker samen zetten. Anders koet je straks ook de ram alleen houden.

gr Inger

nb. Als je een voedster wilt laten dekken, moet je de voedster bij de ram zetten en niet andersom. Voedster zijn erg territoriaal. Een konijn kent geen cyclus, zoals andere dieren en kan elk moment gedekt worden. Grote kans dat ze nu dus al drachtig is en dan kun je de man maar beter weghalen  :(
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Lin

hoi Inger je haalt me de woorden uit de mond. Denk er erg goed over na. Ik heb ook een voedster die alleen maar op de andere voedster zit. Echt een ramp. Wil ook wel kleintjes, maar wil niet dat die later weer gedumpt worden. Steriilisatie kan inderdaad een oplossing zijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Tara

Hoi,

jongen zullen er toch niet volgen aangezien het mannetje er bang voor is :-\. Maar goed ik zal er met mijn ma 'ns over praten.

Momenteel zit Pablo even binnen, ik heb een mail gestuurd en 'm laten nomineren voor valkparkiet van de maand, ik ben ontzettend benieuwd.... Hier even mijn Pablootje, hij heeft weer maar eens iets stuk gedaan;

Groetjes, Tara

antoine

hoi,
haha, wat een lief pablotje zeg! ik stem zeker op hem ;)!
konijntjes zijn leuk he, vind ik ook,
een nestje hebben is ook leuk, alleen eerst goed overwegen wat er met de jongen moet gebeuren, en dan kun je een nestje krijgen ;D ;)
groetjes antoine

margreet

hallo Tara,

Gefeliciteerd meisje met je eerste eitje, is toch weer bijzonder al zullen er meerdere volgen.

groetjes Margreet

~Natas~

Hoi Tara,

Nou hehe eindelijk eens POSITIEF nieuws hier bij je verhalen.
Ik ben altijd bang als ik bij jou lees van wat nu weer.............?
Maar in ieder geval FELI met de as eitjes, we blijven duimen.
En uh heb je Thomas eindelijk de deur gewezen, nou das toch een goeie beslissing.
Heb jij er nu zelf ook vrede mee, want das ERG belangrijk.
En wat een leuke foto van Pablo zeg, nu maar hopen dat je eruit wordt gelood voor de valk van de maand.
En uh.........................je hebt nog een stem voor Pablo

Groetjes,

Natas[/color][/b]