2 mei 2025, 15:44:08

wat zijn dit voor mutaties??

Gestart door Villa Vliegbrigade, 17 maart 2005, 11:51:31

« vorige - volgende »

Villa Vliegbrigade

Hallo allemaal,

Wij hebben nieuwe vogels aangekocht en we twijfelen nu wat voor vogels dit zijn.
Zorro hebben we gekocht als een bonte man, maar we twijfelen nu of het geen bont geparelde is. Hij is van 2003.
Coco hebben we een aantal jaren geleden gekocht als witmasker man, maar nu we Gizmo en Pumbaa erbij hebben gekocht blijken die veel donkerder te zijn dan Coco. Is Coco een witmasker man of toch een witmasker cinnamon man?
Bij voorbaat dnak voor de reakties.

Groetjes Marcel en Carina

P.S. Ik krijg de foto's er niet bij, hoe doe ik dat?

Paul

Hoi Marcel en Carina,

Je hebt in wildkleur en witmasker ook wel wat verschil de ene is soms lichter dan de ander.
Cinnamon is vaak een beetje kaneelkleurig behalve dat het wat lichter is.
Als je een foto kan plaatsen is er misschien wel wat meer van te zeggen.
Hier staat een stukje over het plaatsen van foto's en ook als je op upload klikt kan je daar bij help ook informatie over vinden.
Als het dan nog niet lukt geef je maar even een gil hier dan kunnen we je nog even verder helpen.

Groetjes, Paul

Rox4nne

Hai Marcel en Carina,
Ik plaats hier even jullie foto's:

Coco:

Gizmo:

Pumbaa:

Zorro:

;)

Liefs,
Roxanne

Karin

Coco, Gizmo en Pumba zijn mannen. Klopt het dat Pumba een hele witte kuif heeft ? Dan heeft hij ook wat bont. Bij Zorro twijfel ik of ik pareltjes of vlekjes zie. Ik heb nml zelf ook een volwassen bonte man en ik dacht dat ik bij hem pareltjes erbij zag, maar ik kon aan het jong wat ze kregen zien dat het nooit pareltjes konden zijn, omdat het jong het niet had ( moeder parel / bont ). ALs Zorro er echt pareltjes bij heeft bij het bonte en het is een volwassen valk dan is het een popje. Bij bont kun je aan de kleur niet het geslacht zien, bij gepareld wel, omdat mannen de parels verliezen als ze volwassen zijn.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Villa Vliegbrigade

Pumbaa's kuif lijkt inderdaad helemaal wit, maar aan de uiteinden zit een heel klein beetje lichtgrijs. Maar dat is wel minimaal inderdaad. Is Pumbaa dan een bonte witmasker of een witmasker split voor bont?
Zorro heeft een klein beetje parels aan de zijkant maar bovenop de vleugel weer minder. Zorro is van 2003.
Dat Coco zo ligt is dat kan dus gewoon bij een witmasker? Hij ziet er namelijk echt niet uit, als je hem naast Pumbaa en Gizmo zet! Net of hij door een bak lichte verf is gelopen.

Groetjes Carina en Marcel

Joyce28

Zo aan de foto te zien is Coco een Witmasker Cinnamon :)

Villa Vliegbrigade

Oke dank jullie allemaal voor de berichtjes. Nu weten we tenminste wat we in de volliere hebben zitten.

Groetjes Marcel & Carina

Kenay

het zijn gewone bonte en wildkleur witmaskers volgens mij hoor.. er zijn veel meer bonte valkjes met soort van pareltjes.. maar dit is gewoon de mutatie... de witmasker Coco (als ik me niet vergis) is ook gewoon wildkleur. hij is gewoon licht grijs maar niet bruin-grijs..

Groetjes Kenay

Suzanne

Hoi,

Ik ben het met Kenay eens. Volgens mij is het geen witmasker cinnamon. Vergelijk maar eens met mijn Skippie, die een witmasker cinnamon is.

Skippie voor zijn eerste rui:

Skippie nu:

Van het bonte valkje weet ik het niet zeker, maar het zou kunnen dat hij gepareld is geweest. Ik heb nl. een geparelde witmasker man in de voliere zitten, en die is nu ook wat vlekkerig gebleven.

Maar, je hebt mooie valkjes hoor  :).

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.