iets bont in de staart--> bont of split bont??

Gestart door ei, 17 maart 2005, 12:36:36

« vorige - volgende »

ei

hoi

Ik heb hier nog een cinnamon geparelde man zitten, die is ondertussen al zijn pareltjes verloren. Maar op de staart heb ik aan de binnenkant bonte plekken gezien, zou dit split bont zijn of bont in kleine mate voorkomend?
Op het lijfje zelf is niets te bespeuren van bont ofzo

al vast bedankt voor de komende reacties :)

Paul

Hoi Ei,

Vaak worden de staartveren als laatste gewisseld en ook al zijn alle parels weg na de eerste rui dan duurt het soms tot de tweede rui voor alle staartveren gewisseld zijn.
Na 1,5 jaar is meestal pas de staart helemaal vervangen door de veren die hij uiteindelijk zal huiden kwa kleur.
Een bonte valk zal vaak behalve de staart toch meer bonte kenmerken hebben maar als na de tweede rui nog steeds gele straartveren aanwezig zijn kan het best een bonte zijn.
Ik heb ook een bonte die bijna niet bont is alleen de buitenste vleugelpennen zijn geel en de staart voor de rest lijkt het heel erg op een wildkleur.

Groetjes, Paul

Ei

dank je voor de reactie  :)

Ah, had er op gehoopt dat hij split bont was :-\ niets aan te doen :)
groetjes

Paul

Hoi,

Het kan natuurlijk altijd ook nog split bont zijn maar dan zou je of een nestje moeten afwachten of de mutatie van de ouders weten dan is dat met meer zekerheid te bepalen.
Vaak is een split niet echt te zien aan de vogels een enkele keer hebben ze met split bont wel kleine bonte vlekjes op hun kopje en in de nek.

Groetjes, Paul

ei

Aah, er is toch nog hoop ;D
Ik zal dan maar wachten op een nestje  :), de anderen zijn
al volop bezig ;)
groetjes