28 maart 2024, 22:25:49

zwakke mutatie??

Gestart door ei, 17 maart 2005, 12:29:42

« vorige - volgende »

ei

hoi

Ik heb hier een lutino fallow of lutino cinnamon of een gewone fallow man?? ?? ?? (zit in de knoop  met de mutatie ;D) En het probleem is dat zijn nek kaal is, ik heb
hem een half jaar geleden zo gekocht, en is nog altijd zo.
De rui moet wel nog beginnen, maar normaal moet dit
toch metteen terug uitkomen? Ook heeft hij een redelijk grote kale plek achter zijn kuif.
Zou dit wijzen op een zeer zwakke mutatie of groeit dit terug?? :-\

groetjes van een bezorgde eigenaar

Ria

17 maart 2005, 14:46:44 #1 Last Edit: 17 maart 2005, 14:48:43 by Ria
Hoi,

Of de veertjes, de geplukte, snel terugkomen ligt volgens mij aan het feit of het hele veertje eruit is of dat het laatste stukje nog staat. Een veer kan in principe binnen 6 weken teruggroeien maar staat er nog een restant dan moet je inderdaad wachten tot de volgende rui.

En dat kale plekje achter de kuif. Hoe groter de kale plek hoe meer er mee doorgefokt is. De lutino was een gewilde mutatie en daar zijn er in korte tijd heel veel van gefokt. Maar per nest is het eigenlijk verschillend want mijn lutino pop Bowie heeft een redelijke plek. Ik heb haar gekoppeld aan een wildkleur man split gepareld en lutino. Uit het eerste nestje kwam een lutino die bijna geen kale plek heeft en uit het tweede nestje een geparelde lutino die een hele grote plek heeft. Wil je met de lutino gaan kweken dan is het verstandig er een sterkere vogel bij te zetten. Dus zeker geen ino maar bijvoorbeeld een wildkleur met bepaalde splitten.
Groetjes,
Ria

ei

Hoi Ria!
Ik zal straks ff kijken of de veertjes er helemaal uit zijn of als ze afgebroken zijn. (anders zie ik wel als het verbetert is bij de rui)
en dank je voor de info van de ino ;)

groetjes