Kun je zien of je valk een ei moet leggen??

Gestart door ei, 16 maart 2005, 13:19:47

« vorige - volgende »

ei

hoihoi

Ik heb hier al een tijdje gezien dat mijn valkjes aan het paren zijn en normaal zouden er binnenkort 'resultaten' moeten zijn.
Nou is mijn vraag, kun je dit zien?? staat de staart anders, of loopt ze zenuwachtig rond, hangen de vleugels...??

groetjes :)

Paul

Hoi Ei,

Als ze een ei moeten leggen dan zie je bij de popjes vaak dat de staart niet meer in het verlengde van het lijfje staat.
Vaak zitten ze ook wat minder stil op de stok en wipt de staart op en neer maar dat is vaak pas vlak voordat er een ei komt of net na het leggen.
Na het paren duurt het soms 1 a 2 weken voor het eerste eitje maar het kan ook langer duren.

Groetjes, Paul

Lin

Vaak zie je ook net voor het eieren leggen een kleine verdikking onderin. bij mijn popje merk ik het dat haar gedrag verandert, ze wordt dan heel aggressief.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ei

hoi
bedankt voor de reacties!
ik had al zoiets in gedachten, ik zag dat mijn popje zich
anders gedroeg, precies hoe jullie het beschrijven, en vandaag
kwam het eerste ei! ;D

groetjes

Paul

Hoi Ei,

Heel leuk dat er een eitje is nu :)
De ene keer duurt het langer dan de andere keer voordat er een ei gelegd word na het paren maar als ze er echt aan toe zijn dan is het er vaak wel tussen de 1 en 2 weken.
Laat even weten hoe het verder gaat met je nestje er zullen zeker nog meer eitjes volgen want normaal leggen ze er tussen de 4 en 6 gemiddeld maar dat kan afwijken.
Waarom word je geen lid van de site je hebt dan meer mogelijkheden en het kost verder niks om lid te worden.
Gewoon even registreren en je kan dan ook foto's uploaden en je hebt meerdere extra mogelijkheden :)

Groetjes, Paul