7 mei 2025, 13:41:42

geraak er echt niet uit

Gestart door gissi en gizmo, 12 maart 2005, 17:51:04

« vorige - volgende »

gissi en gizmo

hey

ik had toch nog is een vraagske hoor.
ik zit met twee valkparkieten maar hoe meer ik op de site lees hoe meer dat ik er niet uitkom.
ik ben er zeker van dat ik 1 mannetje heb maar de andere zijn we niet zeker. ik weet wel zij doet geen macho zoals het mannetje zij fluit ook wel maar ni altijd tegenover het mannetje als die begint hij gaat vele hoger dan zij. s'avonds zitte ze altijd naast elkaar op hun stokje dicht naast elkaar soms verschieten ze er zelf van. als ze op de grond zitte dan eten ze wel te samen als het uit het bakje is dan is het eerst de ene en dan als die gedaan heeft de andere dus ik weet totaal ni of mijn tweede valk een popje is kan er niemand mij echt helpen alvast bedankt.

Lin

Heb je misschien een foto van dat valkje? En wat voor mutatie (kleur) is je valkje? Dan kunnen we je wat verder helpen.

Groeten, Linda

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gissi en gizmo

ik heb er 1 foto van maar is niet goed de foto.
maar volgens paul heb ik een bonte maar is er ook niet zeker van wat het is.

Lin

Dat is inderdaad jammer dan. Als het Paul het al niet ziet dan kan ik het ook niet zien. Gaat dat valkje ook wel eens "kippetje" zitten? Dus met kopje heel laag en kuifje meestal ook en dan geluidjes maken dat het mannetje erop moet?

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

gissi en gizmo

ja da doet soms dat heeft ze vandaag nog gedaan maar het mannetje had precies geen zin dan.
maar heb ook al een paar keer voorgehad dat het mannetje zicht en het vrouwtje met hare poot op het het mannetje en bijten in zijn nek.

k_van_wilgenburg

Hallo
Ik heb dus ook 2 valkjes.
Naar het op deze site een paar keer gevraagd te hebben blijkt toch dat wij waarschijnlijk 2 mannetjes hebben.
Zij zitten bijna altijd vlak naast elkaar.
En als Smurf het melodietje gaat fluiten wat wij hem geleerd hebben dan gaat Goofy er heel snel naar toe om zachtjes in zijn pootje te bijten .
ook eten ze soms samen uit 1 bakje.
Maar dat is meer om de ander weg te jagen.
En ze doen allebei hun vleugels wijd echt macho gedrag. :D
Groetjes karin marco en de valkjes

Riny

Hoy Karin
En wat nu???
Gaan jullie er een paar popjes bijzetten.
Hier ben ik gewoon nieuwsgierig naar.
Groetjes Riny ;D ;D ;D