20 juli 2025, 00:07:11

De Valkenburcht 2005

Gestart door Suzanne, 16 maart 2005, 11:31:29

« vorige - volgende »

patty_dordtse valkjes

jammer van het plukken maar gelukkig dat alles toch nog goed is met het jong.

succes met de kleintjes.

groetjes patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Gerda

Hoi Suzanne,

Ik vind het jong er nog wel goed uitzien hoor. Beter wat plukken dan slecht voeren, zou ik zeggen!!

Hopelijk gaat het allemaal goed nu!!

Eigenlijk moet je je valkje ook geen Plukkie noemen dus... :-X :-X (grapje)

Groetjes Gerda

Suzanne

Citaat van: Gerda_T op 28 april 2005, 17:10:58

Eigenlijk moet je je valkje ook geen Plukkie noemen dus... :-X :-X (grapje)

Groetjes Gerda

Dat had ik ook al bedacht  ;D :D

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lin

Hey

Blij dat je een keuze hebt kunnen maken. Ik vind het jong er niet zo kaal uitzien. Alleen jammer dat er wel wat weggeplukt is. Wat zit Dazzle trouwens mooi, zit goed in de veren.

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Anita1

hoi suzanne.wat een scheetjes hoor.en geplukt of niet ze blijven lief.de 2e foto vind ik erg mooi zeg,en ook een mooi valkje.
hopelijk gaat het verder goed,en plukken de ouders minder.goed dat je ze er toch nog even in laat.
succes ermee knuff anita ;D

Suzanne

29 april 2005, 19:22:38 #230 Last Edit: 29 april 2005, 19:31:05 by Suzanne
Hoi,

Ik heb foto's gemaakt van mijn 2 andere nieuwe valkjes (heb nu 4 nieuwe in het totaal):

Deze schoonheid is een cinnamon albino (het felle rode oog komt van de flits) pop, die ik Kazoo genoemd heb. Kazoo was eerst van mij. Toen heb ik haar met Lique geruild van haar cinnamon albino man (Baloo). Toen ik van de week weer bij Lique was op mijn 2 nieuwe valkjes op te halen zag ik haar weer zitten en had toch wel spijt dat ik haar weg had gedaan. Lique bood me aan dat ik haar terug kon kopen. Ze had er op dat moment geen man voor. Ik heb zelf Gizmo (bonte witmasker) of Skippie (cinnamon witmasker split voor bont) nog voor haar zitten. Ben heel blij dat ik deze mooie valk (uit 2001) weer terug heb!

En dit is het valkje zonder naam (ik weet er ff nog geen een) die ik geruild heb voor mijn lutino man Falco. Dit is dus pop:

Voor de geïnteresseerden: ik heb nu een albino popje uit het jaar 2002 (als ik het goed heb) te koop. Ze is geringd, niet tam en komt uit de buitenvoliere.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Lin

Ach mooi hoor. Ik ben gek op witte dieren.  :-* KAZOO KOM BIJ MIJ WONEN!! Wat mooi dat je dat cinnamon ziet. Prachtige valkjes ik ben strontjaloers!

Groeten Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik snap er niks van. Snowy heeft geen dik kontje meer, maar ik zie nergens een ei  ???. Ei kwijt  :-\. Of ze heeft hem weer ingeslikt  :D.

Groetjes

Suzanne

Riny

Hoy Suzanne
Ze zal het toch niet kapot gemaakt hebben??
Ik hoop dat je het nog vindt.
Groetjes Riny :D :D :D

Suzanne

Hoi,

Vandaag zijn Ren en Stimpy bij de rest in de voliere gegaan. Jullie zullen je misschien wel afvragen hoe het zit met de quarantaine  ???. Ze hebben al 3 weken bij Lique in quarantaine gezeten. Nu bij mij nog een paar dagen, dus 3,5 week in totaal.

Volgens mij hebben ze het nu al naar hun zin. Logisch, als je je hele leven in een parkietenkooitje hebt moeten door brengen. Ze hadden in de kooi bij Lique al zowat plein vrees, kun je nagaan wat ze nu moeten doorstaan  :D ;D.

Ren met een prachtige volle kuif:

Stimpy is echt een schitterend popje. Op de foto's zie je het niet, maar ze heeft op haar rug allemaal lichtere plekjes. Het is net een mozaïek patroon  :):

Beide valken hebben volgens mij hun leven door gebracht in de buurt van grasparkieten, want dat is het geluid wat ze maken.

Groetjes

Suzanne

ps: Riny, ik heb nergens een kapot ei gevonden, maar wie weet ligt het er wel. Aangezien ik kiezels op de grond in de buitenvoliere heb kan ik het het eitje over het hoofd gezien hebben.

Suzanne

Ik ben woest!!!!! Ik heb hier een valkparkiet die ik zo ongeveer haar nek wel om kan draaien. Eerst duwt ze 2 net geboren jongen opzij (de 2 witmaskertjes) en nu heeft ze Dazzle aangevallen! Omdat mevrouw zo nodig van de 7 blokken pcies het blok moet hebben waar Dazzle in zit. Ze heeft Dazzle d'r neusje kapot gemaakt. Ik het niet met water schoon te maken omdat ik bang ben dat er water in de neusgaten komt, en betadine zalf durf ik er ook niet op te smeren. Het is niet zo ernstig dat ik naar de DA moet, maar het zou best kunnen dat haar neusje verminkt blijft. Ik weet niet of valkjes ook door snavel kunnen ademen? Ik neem aan dat ze dat wel kunnen.

Snowy is in ieder geval regelrecht de kamervoliere in de garage in gegaan met ei en al. Grrrrrrrrr. <piep> valk!

Groetjes van een boze Suzanne  >:(

antoine

hoi Suzanne,
wat een stoute valken meid zeg!
maar jah, je kunt ze moeilijk tegenhouden he :-\
goed dat je haar appart gezet hebt!
gelukkig is het neusje niet zo erg, ik zou met een bijna droog votje over vrijven!
grtz antoine

moonwitch (diana)

och jee  :o
Wat sneu voor dat kleintje, ik hoop dat het snel weer heelt.
Sterkte ermee
groetjes diana B
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Riny

Hoy Suzanne
Wat zielig ik kan begrijpen dat je woest werd.
Je zou voor minder boos worden.
Hopelijk heeft dazzle niet teveel pijn en beterd het snel.
Groetjes Riny :D :D :D

Gerda

30 april 2005, 20:28:08 #239 Last Edit: 30 april 2005, 20:29:48 by Gerda_T
Ach Suzanne,

Wat ziet die arme Dazzle er uit!!! :( Wat sneu zeg. Verder blijft het een poepie hoor, ook op de foto's met beschadigd neusje.
Ik hoop maar dat het snel heelt!!!
Maar wat kunnen valken een karaktertjes zijn he als ze iets willen. Ze gaan dan door roeien en ruiten soms!! Spikey was hier ook degene die bepaalde waar iedereen zat, maar nu ik sinds ruim een half jaar twee tamme grasjes erbij heb, heeft hij zijn bekomst gekregen, want die bepalen zelf wel waar ze zitten en zijn voor de duvel niet bang ;D ;D ;D
Hij keek er wel flink van op!!!!

Gaat het met de twee witmaskertjes ook nog goed??

Groetjes Gerda