mn valkje is het nu een man of pop

Gestart door caitlin, 19 maart 2005, 12:36:18

« vorige - volgende »

caitlin

hallow iedereen,,
ik heb een raag namelijk mn valkje ollie is bijna 1 jaar maar nog geen geel kopje nog niet in rui geweest maar gedraagt zich wel als een mannetje zoals op de kop hangen en hard fluiten zich een beetje dominant gedragen en ik zie in dieren winkles heel veel valkparkieten diej bijna net zo oud zijn als ollie maar diej hebben wel zo'n mooi koppie maar mijn oudres en ik wtene zeker dat ollie dus een manntje is !

wat nu ? ???

b.v.d en de groetjes van caitlin en ollie :-*

Tara

Hoi Caitlin

heb je toevallig een foto van je valkje?
Is het trouwens wel een wildkleur?
Kan zijn dat je een bepaalde mutatie hebt waarvan je denkt dat het wildkleur is maar toch niet.

Als het degelijk een wildkleur is, niet teleurgesteld, ik heb een wildkleur mannetje gehad die ook maar geen geel kopje kreeg, maar Lucky was ook een beetje een sukkeltje, heeft erg veel meegemaakt... Is uiteindelijk toch gestorven, was ervan overtuigd dat het een mannetje was, hij floot en zo, alleen (nog) geen geel kopje terwijl z'n broer dat wel al had, het komt wel hoor.

Groetjes, Tara

caitlin

19 maart 2005, 12:57:49 #2 Last Edit: 19 maart 2005, 13:20:38 by Lique
haii

jah mn valkje is een wildkleur hij komt bij angelique weg
hij is egt heel erg lief en tam en de fotow mn plaatje maar bij mij staat er zoon kruisje in beeld ik weet niet of het bij jouw ook zo is mjah bedankt voor de info

groetjes caitlin en ollie

Tara

Hoi Caitlin,

er staat helaas een kruisje bij mij ook.
Heeft ie genoeg kalk?

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Caitlin,

Wist Angelique niet wat Ollie is?
Bij sommige koppels kan ze dat van te voren zeggen of het een man of een popje is.
Het komt ook wel heel af en toe voor dat een popje ook mooi fluit en dan kan je erg in de war raken over het geslacht.
Maar als het echt een wildkleur man is dan zal hij na een jaar toch bijna altijd een gele kop hebben.
Maar als hij helemaal nog niet in de rui geweest zijn kan het natuurlijk zijn dat hij daarom nog geen geel kopje heeft omdat daar echt de veren voor moeten ruien anders veranderd de kleur van zijn kopje niet.
Het kan dan een vitamine tekort zijn dat Ollie niet goed de rui in komt.
Krijgt Ollie ook groente en fruit behalve zijn gewone zaadjes?

Groetjes, Paul

caitlin

haii paul ,
angelique dacht dat ollie een mannetje was en dat neem ik ook aan ik zal proberen om oliie wat meer fruit te geven en groente bedankt voor de tip want ik vind het wel heel mooi als ollie zoon mooi koppie krijgt

doeii groetjes cait en ollie  :-*