10 mei 2025, 22:50:48

Vraagje over een speeltje

Gestart door diddle, 27 maart 2005, 15:11:51

« vorige - volgende »

mastolk

Hoi
ik heb wel eens veters in de kooi gehangen. Dat ging ook goed, natuurlijk moet je ze in de gaten houden.
Verder heet dat touw dacht ik ook binderstouw. Dit gebruiken ze ook wel voor stropakken samenbinden!
Je kunt heel veel leuke dingen in de kooi hangen, je kunt ook ook rolletjes van wc papier erin hangen (met  bijv een touwtje van wol) dan kun je ze erop zitten of kapot bijten. Dat kan geen kwaad (naar ik meen!!!)

Groetjes en succes Margrietha

diddle

Nou ik zal er is voor kijken allemaal :)

Paul

Hoi Louise,

Sisal en katoen touw kan je in elk geval gebruiken.
Veel van die ringen dat is katoen wat er omheen gewonden is.
Zittouwen zijn ook vaak van katoen gemaakt.
Zorg dat je alleen geen dunne touwtjes in de kooi hangt daar kunnen ze zichzelf makkelijk aan ophangen maar met touw vanaf 4 mm dik kunnen ze dat bijna niet.
Pas op met toiletrolletjes die kan je het beste om de zitstokken heen schuiven of vastmaken aan de tralies anders kunnen ze er met het kopje in klem komen.
Ik moet nog steeds lachen als ik er aan denk hoe er een toiletrol over de bodem liep en later een valkje met een ring om zijn nek zoals op de foto.

Maar ze vinden dat meestal niet leuk.

Groetjes, Paul

diddle

Dank je wel, ziet er wel grappig uit, mijn man keek niet goed en zei wat heeft die nou tot ik je verhaal voorlas en hij ook moest lachen het zal een vreemd gezicht zijn geweest zo een wc rol lopend door de kooi hahahahahahahaha.
Nee alles waarbij hij zou kunnen stikken doe ik niet ;D

Paul

Hoi Louise,

Stikken zullen ze niet zo snel want ze kunnen wel lucht krijgen die koker is breed maar ze raken volledig in paniek en dat is begrijpelijk want ze zien niks meer.
Toen heb ik er dus reepjes van gesneden met als resultaat dat ze helemaal over de nekjes gingen.
Als tip werd gegeven dat je ze om de zitstok kan schuiven dan kunnen ze er nooit met de kop in maar wel lekker knagen :)

Groetjes, Paul

Valerie

Ik heb sisal EN natuurtouw. Kan het kwaad als ze ervan eten? Peppie lijkt er echt van te eten.  :o
En wc-rolletjes heb ik ook. Jij had die foto al eens geplaatst, Paul, nu herinner ik me het..  :-\ Beter niet zo ophangen.