29 april 2024, 11:19:43

Help!! Pino is ineens ziek, ze braakt !!

Gestart door Pino en Poppie, 22 juni 2005, 21:38:53

« vorige - volgende »

Pino en Poppie

Help!! m'n Valkparkiet van één jaar, Pino, is van blakend gezond, en aan 't broeden :) ineens zielig, en aan 't braken :'(
Ze zit er zielig bij, en laat haar staart en vleugels een beetje hangen :'(
Ze is ook veel rustiger, kan nog wel vliegen, maar ze gaat niet als een stuntvlieger door de kamer, wat ze normaal wel doet :'(

Weet iemand wat dit kan zijn? Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Ik hoop dat u mij(een beetje?)kan helpen. Guido ;)

Astrid

Hoi Guido,

Klinkt niet goed,
ik zou meteen even contact opnemen met Dr.Feld
Tel 033-2864772

Als het goed is krijg je een bandje en daar staat zijn
mobiele nr. op bel dat en spreek het maar in,
hij neemt zo snel mogelijk contact met je op als
het dringend is.

Sterkte ...


Pino en Poppie

Hoi AStrid,
bedankt voor je snelle reactie ;)

Ik weet dat het moeilijk te bepalen is zo, maar vind het een beetje raar om dr Feld te bellen, als ik morgen naar mijn eigen arts zou gaan, in A, dam Centrum Oost. :-\

Vind je ook niet?

Pino zit nu op hun speeltje aan de muur, en heeft niet meer gebraakt, en een klein beetje trosgierst gegeten :)

groetjes Guido ;)

Paul

Hoi Guido,

Je zegt dat Pino aan het broeden is in het eerste stukje.
Als ze broeds zijn braken ze ook vaak voedsel op om de partner of
de jongen te voeren.
Dus je hebt kans dat er helemaal niks aan de hand is en dat ze misschien ook nog een ei moet leggen vandaar dat de staart en vleugels hangen.
Heeft ze al eitjes gelegd ?
En hoe ziet de ontlasting eruit zijn dat van die hele grote plakaten die ze laat vallen?
Het kan ook wat anders zijn maar dit llijkt me wel het meest voor de hand liggende.
Ga in elk geval wel naar een vogelarts en niet naar een gewone dierenarts als je er toch naar een dierenarts gaat.

Groetjes, Paul

Pino en Poppie

hoi, Paul ;)
bedankt voor jou reactie ook.
ja, ik dacht dat ook, omdat ik dat al wel eens gelezen dacht te hebben. :)
Alleen nu ik dat zo zag, leek het meer echt braken, en dan zo schudden, dat de zaadjes om je oren vliegen :D

En broeds is ze voor de 2de keer, maar nu wel veel heftiger. Maar de 1ste keer deed ze dat nooit.

Ik zal morgen iedergeval ff bellen naar de arts.

groetjes Guido ;)

Paul

Hoi Guido,

Dat schudden doen ze hier ook het is dan net of het hagelt op de vloer zo'n geluid geeft het dan :)
Dus het kan heel goed dat dat daarmee te maken gehad heeft houd het voer opgeven even in de gaten en als het niet zuur ruikt is er denk ik niks aan de hand en komt het door het broeds zijn.
Maar een vogelarts bellen kan natuurlijk nooit kwaad hoor.

Groetjes, Paul

Astrid

Hoi Guido,

Weet je inmiddels al wat meer ??

Groetjes,
Astrid


SuzanneS

het is trouwens niet raar om verschillende artsen te bellen. Ik heb in de afgelopen 4 dagen, 3 verschillende gecontacteerd.
Gewoon advies vragen kan geen kwaad :)