28 maart 2024, 19:18:03

Joepie is schor

Gestart door ~Natas~, 13 maart 2005, 01:29:03

« vorige - volgende »

~Natas~

Hoi Nel,

Ik weet dat je erg bezorgd ben om ons "Joepie"
Ik merk nu wel dat als Joep in zijn kooi zit dat hij heel veel slaapt, en nog vast ook  :-\

Maar ik heb Joepie er toch ff uitgehaald, dat heeft hij toch weer verdiend.
Dan wordt hij toch wakkerder, en vliegt nu weinig.
Joep zit nu op mijn schouder te slapen, dus weer slapen
Dus dat houd ik ff in de gaten, verder gaat alles toch wel goed hoor  :P

Groetjes

Natasja[/color]
Joepie[/color]

Paul

CitaatNatas, persoonlijk (ik kan er natuurlijk naast zitten) zou ik hem er niet te veel uithalen zolang hij nog AB heeft. Joepie heeft alle energie nodig om beter te worden. Het instinct zorgt er voor dat ie rondjes gaat vliegen maar dat kost heel veel energie.  Undecided


Hoi Nel,

Dat is zeker waar wat je zegd en dat geld ook zeker met vollierevogels.
Maar als Joepie alleen maar bij Natasja zit en niet vliegt dan kan het ook wel zijn dat hij zich lekkerder voelt dan in de kooi omdat hij bij een vertrouwd iemand zit.
Dus bij tamme vogels vind ik dat zelf toch iets anders.
Een vogel die zich lekker en veilig voelt zal ook sneller herstellen.
Maar vliegen is inderdaad niet altijd goed als ze zo ziek zijn dat ben ik zeker met je eens.
Dus het is altijd moeilijk in zo'n geval wat je het beste kan doen.
Als een vogel echt in een ziekenkooi met verwarming zit gaat dit natuurlijk niet op.

Groetjes, Paul

~Natas~

Hai allemaal,

FF terug te komen op de reactie van Paul,
Joep en ik hebben sinds hij tegen het raam aan is gevlogen, en ik hem heb gevoerd met de spuit is de band tussen ons heel sterk geworden.
Zodra hij mij ziet, wil hij uit zijn kooi en bij mij zitten.
Dus daarom heb ik Joepie er toch even uitgehaald.
Joep heeft maar 1 a 2 rondjes gevlogen en kwam weer als een baksteen landen op mijn schouder.
Daar heeft Joep weer zo'n 1/2 uur zitten slapen op mijn schouder en nog diep ook.
Ik moet zeggen als Joep "zoals zijn toestand nu is" dan slaapt hij de gehele dag in zijn kooi, das dan toch ook niet normaal :(
En als ik hem er even uithaal dan komt hij bij en wil hij spelen, met soms ff een klein dutje tussen door.

Vandaag:
Joep is levendiger dan gister.
Hij eet en drinkt weer goed, en hij heeft zelf zijn hele etensbakie leeggegeten dus das een goed teken  :P
Maar Joep slaapt weer veel in zijn kooi, dus vanmiddag Joep er weer even uithalen om hem te laten spelen.

Groetjes
Natas