2 mei 2025, 13:28:36

jonkie

Gestart door shiva, 15 maart 2005, 08:25:08

« vorige - volgende »

shiva

hallo kan ik mij antwoord geven gisteren is mijn derde eitje uitgekomen de andere 2 jonkies zijn vrijdag en zaterdag uit gekomen maar nu is het geval dit jonkie houden ze niet warm het is heel klein en heeft bijna geen veertjes ze gaan er niet op zitten nu heb ik het gisteren avond de hele tijd warm gehouden in mijn hand en toen begon het weer te piepen vanacht om 1 uur heb ik het terug gelegd in de hoop dat ze er op zouden gaan zitten maar dat hebben ze niet gedaan vanmorgen keek ik in het blok en het lag er voor dood bij ze zatten er niet op het was ijskoud dus ik dacht dat het dood was heb hem er uitgehaald bleek dat ie nog leefde weer warm gemaakt en nu piep het weer wat moet ik doen ik kan hem toch niet zomaar dood laten gaan
groet
ingrid

patty_dordtse valkjes

hallo,

ik denk dat je je snel antwoord krijg.

heeft u maar een koppel die eitjes hebben?
als u nog een ander koppel heeft en die op eitjes zit kan u proberen om daar bij te leggen.

zo niet hou hem in een bakje warm met een termofles. wel handoek edrop heen.

ik ben gelijk verder aan het zoeken.

misschien dat er bij u in de buurt iemand is die op eitjes zit en die wil helpen.

ga ff zoeken voor je.
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

patty_dordtse valkjes

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,7499.0.html

hallo,

hier staat wel iedergeval al wat heb het opgezocht voor je.

er komen nu denk wel mensen die ook meer verstand er van hebben het is nog vroeg.

maa lees daar eventjes.
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Riny

Hallo Shiva
Meestal is het een heel zwak jong als de ouders zich zo gedragen,om de een of andere reden voelen ze dat aan,en steken er ook geen energie meer in.
Toch moeten ze het jonkie gevoerd hebben want anders was het volgens mij al dood geweest.
Je zou kunnen proberen om onder in het nestblok een warmwaterzak of zo'n pittending (ik weet niet precies hoe het heet,het zijn kersenpitten en dat kun je warm maken in de magnetron)te leggen.
Je zou ook een warmwatercompres wat je in een washandje stopt in het nestblok kunnen leggen.                                                         
Heb je er op gelet of het kropje gevuld is?
Zo'n klein jonkie krijg je er bijna niet door als je er geen ervaring mee hebt.Als je die wel zou hebben wordt het nog een hele klus want het kleintje krijgt van de ouders noodzakelijke voedingsstoffen mee,die wij hun niet kunnen geven.
Ik wens je heel veel succes en als je vragen hebt horen we dat graag van je.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Ingrid,

Zo te horen piept het jong wel en heb je ook gezien dat het al gevoerd werd ?
Het kan zijn dat de ouders te onervaren zijn en een derde jong teveel vinden.
Ik heb ook een paar keer zelf al gehad dat een net geboren jong niet warm gehouden werd.
Ik maakte het dan warm onder de lamp en dan begon het net als jou weer te piepen.
Daarna legde ik het ook weer terug bij de ouders en een uurtje later lag het weer koud aan de kant.
Toen ik het weer had opgewarmd heb ik het weer voor de tweede keer terug gelegd bij de ouders en toen hebben ze het verder wel warm gehouden en dat jong is daarna prima groot geworden.
Ik heb dat tot nu toe twee keer meegemaakt en het lijkt precies op wat er bij jou nu gebeurd.
Dus ik zou het toch nog een paar keer proberen bij de ouders te leggen dat is toch de grootste kans voor het jong om het te halen op die leeftijd.
Ik houd het jong om het op te warmen iets onder een gewone gloeilamp totdat het weer warm is en vaak als het de goede temperatuur heeft blijven de ouders er wel weer op zitten.
Dat het jong piept is toch wel een goed teken en het lijkt er op dat het wel gezond is in zo'n geval.
Dus ik zou het toch nog een keer proberen bij de ouders en anders misschien een adoptie ouder proberen als je nog een nest hebt met jongen of eitjes.
Je kan het jong wel een druppeltje water met druivesuiker proberen in het snaveltje te druppelen dan krijgt het meer energie en je hebt kans dat het dan wel beter gaat ook.

Groetjes, Paul