16 april 2024, 16:07:05

Joepie is schor

Gestart door ~Natas~, 13 maart 2005, 01:29:03

« vorige - volgende »

~Natas~

Hallo allemaal,

Sinds vanmorgen is Joepie schor.
Hij kan wel praten maar met een hese/schore stem.
Ook moet ik zeggen dat joep sinds een aantal dagen best veel slaapt, maar kan ook door de rui komen.
Wie kan mij zeggen wat ik moet doen, want ik maak mij hier behoorlijk zorgen over.

Joepie hijgt niet na het vliegen, maar hij niest sinds een dag of 2 behoorlijk veel.

Wat moet ik nu doen, en wie kan mij helpenĀ  :'(

Groetjes

Natasja

Paul

13 maart 2005, 05:02:40 #1 Last Edit: 13 maart 2005, 05:05:37 by Paul
Hoi Natasja,

Dat niezen dat klinkt niet fijn in elk geval.
Als je een warmtelamp hebt zou ik Joep iets meer warmte geven en wat druivesuiker in het drinkwater.
Het kan een luchtweginfectie zijn maar om daar zeker van te zijn zou je langs dr Feld moeten die kan de longetjes beluisteren en ik denk dat hij het dan ook wel kan horen en zien misschien.
Maar zolang hij nog niet piept na inspanning is het nog niet zo ernstig denk ik en kan je het met warmte vaak al oplossen.
Zorg dat Joep ergens kan zitten waar het 28 graden is dat is een mooie zieken temperatuur en zorg dat hij ook een koeler plekje kan opzoeken.
Ik weet niet of je hem regelmatig sproeit maar dat zou ik zolang hij laat merken dat hij ziekjes is even niet doen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat hij door de rui wat ziekjes is maar dan niezen ze niet meer dan normaal.

Groetjes, Paul

bobbie

Hallo Natas,

Ik wil je even een hart onder de riem steken.
Zorg maar goed voor Joepie en volg de adviezen op, dan komt het vast allemaal goed. Geef Joepie maar een knuffel van me.

Groetjes, Nel :)

~Natas~

Hoi allemaal,

Dank voor jullie reactie.
Maar ik heb vanmorgen toch ff Feld gebeld, want ik vertrouwde het niet :(
Heb alles uitgelegd en heb voor 4 dagen AB gehad (Baytrill)
Als het na 4 dagen niet over is meteen weer bellen en dan kan ik meteen langskomen.

Ik moet zeggen Joep zijn neusgaten zitten nu wel dicht, wat kan ik hier nu aan doen.
Ik heb het nu ff gedaan met gekooktwater en het schoongemaakt met een watte staafje.

En kan het zijn dat door de AB zijn ontlasing verandert...........Joep heeft nu erg waterdun :'( :'(

Groetjes

Natasja

Paul

Hoi Natasja,

Door de AB kan het zeker veranderen omdat in de darmpjes alle bacterien gedood worden en dat kan altijd andere ontlasting geven.
Wel goed dat je even contact hebt opgenomen met dr Feld en dat de neusgaatjes dicht zitten lijkt me toch dat er dan wat aan de hand is.
Zitten die neusgaatjes sinds vandaag pas dicht ?
En druppel je Joep in zijn snavel of gaat het in het water?
Je bent er in elk geval snel bij dus Joep zal met een paar dagen wel snel opknappen.

Groetjes, Paul

Gerda

Hoi Natas,

Hopelijk knapt Joepie snel op met de AB. Maar houd hem goed in de gaten, want het zijn uitblinkers in de schijn ophouden. Dat zag ik met Nezumi, die leek na een paar dagen druivensuiker en vitamine op te knappen, maar was een paar dagen later zo ziek dat hij een week bij Feld heeft doorgebracht.
Maar Joepie is al met de AB begonnen, dus zal alles wel goedkomen. Ik vond het vreselijk toen Nezumi ziek was, je voelt je zo machteloos.
Veel sterkte en groetjes

Gerda

Jaimy_en_Viggo

Hey Natas,

Ik wil je niet bang maken..of de verkeerde richting op sturen..Maar het begon bij mij ook met niezen en schor zijn..dus hou het maar goed in de gaten.. :-\

Succes en hopelijk wordt Joepie snel weer de oude..

Dikke kus Jaimy en haar engeltjes  :-*

Riny

Hoy Jaimy
Dat is juist goed dat je dat zegt,wij weten allemaal dat je niemand bang wil maken maar waarschuwen!!!!
Als je nog nooit met zo'n ziekte te maken hebt gehad ken je ook niet de verschijnselen.
En een gewaarschuwd mens telt voor twee!
Groetjes Riny :D :D :D

~Natas~

Hai,

Ja dat zijn neusje verstopt is is pas sinds (zondag ochtend)
Je kan echt zien dat en wat vuil uitkomt  :(
En ja waar ik nu extra allert voor ben is voor zijn ontlasing, want die is nog steeds niet goed.
Nu net weer de nieuwe AB gegeven, dus ik wacht nog af.

Paul:

Het AB mag ik in zijn water doen, dus dat scheelt al.

Gr Natas

Paul

Hoi Natasja,

Dat er vuil uit zijn neusje komt lijkt dan toch een ontsteking of infectie te zijn in de luchtwegen.
Maar je bent er heel snel bij dus dan komt dat zeker wel weer voor elkaar met antibiotica zeker en een beginnende luchtweginfectie kan prima over gaan als het maar niet verwaarloost word want dan kan het een longontsteking worden en dat is wel heel erg.
Beterschap met Joep vetroetel hem maar lekker.

Groetjes, Paul

~Natas~

Hai,

Joep is zo zielig, hij niest zich een ongeluk.
Vanmorgen was het zo dat als hij nieste dat meteen zijn hele snavel NAT was.
Dus het ff schoongemaakt met gekookt water.

Ik geef nu elke ochtend op een vast tijdstip zijn AB-kuur.
Het wordt dus elke ochtend rond 06.30.
Joep is nog wel steeds schor/hees hij kan nu amper praten.
Maar ja nog 3 dagen te gaan dus allemaal maar afwachten, hoe het verder gaat.
Ik hoop alleen niet het ergste.....................................want daar ben ik toch wel bang voor  :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Natasja

Paul

Hoi Natasja,

Die arme Joep heeft wel veel pech zeg de laatste tijd :(
Maar is het alleen niezen of hoor je Joep echt hijgen en piepen ook?
Gelukkig krijgt Joep al antibiotica dus de kuur zal wel snel aanslaan hopenlijk en dan knapt hij wel snel op.
Je kan hem wel zoveel mogelijk helpen met wat extra warmte door een warmtelamp boven hem te hangen.
Sterkte met arme Joep en hopenlijk is ie snel weer de oude.

Groetjes, Paul

Valerie

Hoi Natasja,
Wat lees ik hier allemaal zeg. Wat erg voor Joep. Ik hoop dat hij snel beter wordt.  :-*



~Natas~

Hai,

Je erg he Val  :'(
Maar het gaat nu gelukkig wat beter met Joepie.
Ik kom net thuis van school, en werd nu weer HARTELIJK begroet met Hallo Joepie.
Zijn stem klinkt nu weer wat beter, maar nog niet helemaal op en top FIT  ;D
Ik heb Joepie nu net weer na 4 dagen uit zijn kooi gehaald en OH WAT IS HIJ BLIJ.
Hij vliegt weer rondjes, maar heel kort en komt dan wel helemaal uitgeput op mijn schouder zitten.
Maar ik merk en zie nu wel dat hij met zijn snavel open ademde en zijn borstkas ging behoorlijk op en neer.
Maar dat was even kort maar toch.....................

Dank jullie allemaal voor jullie medeleven en reacties.
Dat doet mij en Joepie heel goed
:-* :-* :-*

Groetjes Natas en Joepie

bobbie

Hoi Natas,

Wat een goed nieuws zeg. Fijn dat ie weer praat als je thuiskomt.

Natas, persoonlijk (ik kan er natuurlijk naast zitten) zou ik hem er niet te veel uithalen zolang hij nog AB heeft. Joepie heeft alle energie nodig om beter te worden. Het instinct zorgt er voor dat ie rondjes gaat vliegen maar dat kost heel veel energie.  :-\

Dat is ook de reden dat zieke vogels tijdelijk in kleinere kooien geplaatst dienen te worden zodat ze niet zo veel energie verbruiken met naar beneden en naar boven klimmen.

Ik kan me wel voorstellen dat het zeeeeeeeeeeeeeer verleidelijk is om het te doen hoor Natas, wat zie je liever dan een vliegende Joepie? Wordt je toch blij van :)

Vertroetel Joepie maar lekker Natas. Ik ben heel blij voor je.

groetjes, Nel :)