9 augustus 2025, 19:19:49

Sanders parkieten! Nieuwe foto's!

Gestart door Sander, 12 maart 2005, 18:10:19

« vorige - volgende »

Sander

Hallo

Goudvinken halen rond de 90 à 100 per koppel, maar ik ken een kweker in de straat die er mss wel voor een prijsje wegdoet  ;)  Het plaatsen wordt inderdaad nog een hele kluif, als de voliere er staat tegen eind januari ben ik al zeer tevreden, maar we zullen wel al proberen vroeger het nachthok te plaatsen zodat de vogels daarin kunnen.

Groetjes
Sander

Riny

Hoy Sander
Hopelijk wil het weer ook wat meewerken ,dan kunnen jullie tenminse doorwerken.
Kijk even bij mijn dagboek daar staan foto's die Inger heeft gemaakt in Australie.
Een heel mooie pennant rosella in het wild staat er ook bij.
Groetjes Riny :D

Sander

Jeha, sinds vandaag bevestigd : volgende week een koppel valkjes witkop gepareld/bont x witkop bont gepareld erbij! Beide zijn jonge vogels van 2005, en ze komen van verschillende kwekers, dus zeker onverwant  :D  Nu nog enkel een split geelwang man vinden, en ik ben klaar voor volgend kweekseizoen  ;D

Rianne

Jeetje mina, weet je nog wel hoe die in elkaar moet? :o

Riny

Hoy Sander
Dan zijn we allebei mooi op tijd klaar .
Ik krijg woensdag nog een popje erbij en dan heb ik alles klaar.

Sander

Sander

Hallo iedereen

Een nieuw valkje erbij! ;D Daarnet is mijn vader om een nieuwe pop geweest die ik had gekocht. Het is een bont geparelde witmasker. Een prachtige vogel, alleen zijn er enkele staartveren "gekreukt" door het transport. Binnen twee weken ga ik om haar man, dit zal een geparelde witmasker/bont worden. En dan maar hopen op veel jongen volgend jaar  ;)
Ik zal proberen zo vlug mogelijk een foto te maken, maar nu laat ik haar even met rust, want er was nogal paniek bij de andere valkparkieten.

Groetjes
Sander

Riny

17 december 2005, 12:26:18 #127 Last Edit: 17 december 2005, 13:09:59 by Riny
Hoy Sander
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Je hebt groot gelijk dat je nu geen foto's gaat maken laat ze maar eerst tot rust komen .
Wij wachten wel.

Rianne

Maar we zijn wel benieuwd! ;D

Sander

Hallo

Hier de eerste foto's. Ze zijn wel niet van goede kwaliteit omdat ik flink heb moeten inzoomen, maar ik wou haar zoveel mogelijk met rust laten. Voorlopig hangt ze alleen wat aan de draad:

En hier de geelwang pop waar ik nog een man voor zoek:

Riny

Hoy Sander
Ze zijn allebei prachtig.
Ik hoop dat je snel een passende man vindt voor je geelwang pop.

Sander

18 december 2005, 12:16:01 #131 Last Edit: 18 december 2005, 14:32:26 by Sander
Hallo

De pop heeft zich al helemaal aangepast. Weliswaar hebben de andere haar nog niet geaccepteerd, omdat het allemaal koppels zijn waar ze bijzit. Maar ze gaat al eten en drinken, dus het zit goed.
Ook heb ik gemerkt dat mijn koppeltje aga's steeds meer in de nestkast gaat!

Groeten
Sander

Lin

Hey Sander,

wat een mooie aanwinst! Ik heb er zelf ook een thuis. erg mooi is ze. en zo te lezen heb je binnenkort ook eitjes van de aga's?

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sander

18 december 2005, 14:43:54 #133 Last Edit: 18 december 2005, 14:45:33 by Sander
CitaatHey Sander,

wat een mooie aanwinst! Ik heb er zelf ook een thuis. erg mooi is ze. en zo te lezen heb je binnenkort ook eitjes van de aga's?

Groeten, Lin

Hallo Lin

Of ik zo gauw eitjes zal hebben weet ik niet. Het zijn namelijk jonge vogeltjes. En aangezien ze ook in de nestkast slapen, vinden ze het misschien gewoon leuk, maar denken nog niet aan nageslacht  ;D  Het mannetje is hier komen aanvliegen, en jammergenoeg niet geringd, maar aan zijn kleur te zien is hij van begin dit jaar. En om zijn eenzaamheid wat weg te krijgen, heb ik er dan maar een popje bijgekocht. Dus nageslacht is zeker niet noodzakelijk, maar het is altijd leuk om kleintjes te hebben!

Ook zullen de werken voor de nieuwe voliere vlug beginnen, we zijn nu de grond aan het afbakenen om de beton erop te kunnen gieten. Jammergenoeg staan er nog enkele bomen in de weg, zodat dit wat vertraging met zich meebrengt.

Groeten
Sander

Lin

Oh dus zo is de situatie van de aga's. inderdaad afwachten dan maar. Wel jammer dat je geen fotos hebt van het begin van de voliere, ik ben wel erg benieuwd.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)