4 mei 2025, 23:38:52

dwingen

Gestart door Christine, 13 maart 2005, 11:08:03

« vorige - volgende »

Christine

is het normaal dat flutty, fien in het nestkastje jaagt maar dan wel achter jagen en proberen te bijten, heeft dit te maken met paringsgedrag??? pls help

groetjes christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

dit is echt wel belangrijk voor mij want ik wil weten waarom flutty dit doet want anders kan ik niet op tijd ingrijpen.

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Christine

wilt er mij nu echt niemand helpen????

christine

Paul

Hoi Piperke,

Het is heel normaal dat als valkjes echt broeds zijn dat ze meer bijtgedrag vertonen ook tegen de partner.
Ze kunnen niet praten en ze laten zo ook merken wat ze willen.
Ze zullen elkaar meestal niet zo hard bijten dat ze echt gewond raken zeker als het een koppeltje is doen ze dat niet snel.
Maar misschien vind het mannetje dat het popje niet snel genoeg is met de nestkast in gaan :)
Zolang ze niet echt gewond raken zou ik me geen zorgen maken hoor dat hoort gewoon bij hun broedse gedrag.

Groetjes, Paul

Christine

ah toch nog iemand en wie zou het weeral zijn ja paul bedankt maar ja heb nu een schommeltje gemaakt waar ze met twee op kunnen zitten maar dan is het oorlog in het kot ja flutty wilt nu eenmaal het schommeltje voor zich alleen. :D :D :D :D dus als dat bij het broedsgedrag hoort wil ik toch nooit geen valkparkiet zijn als dat bij alle valkjes zo zal gaan maar ja fien is er al is ingeweest maar is maar één keer gelukt voor de rest dwingt flutty, fien meer in het nestkastje dan iets anders en als fien eet jaagt flutty haar weg omdat hij ook wil eten en zo gaat dat de ganse dag voort verder is er nog de verleidingsmelodietjes van flutty.

groetjes christine, flutty en fien

Paul

Hoi Piperke,

Het gaat gelukkig niet altijd zo maar als ze broeds zijn kunnen ze soms heel raar reageren en dat is per valkje verschillend.
Je hebt kans dat ze straks weer veel liever voor elkaar gaan zijn als het broeds zijn weer wat minder geworden is.

Groetjes, Paul

Christine

soms is het erg dan proberen ze mekaar te volgen op de kast enzo maar als ze in het kot zitten en als ge ze alleen laat dan heb je kans dat flutty fien verleid en terug in het nestkastje probeert te jagen, en als je gaat kijken dan stoppen ze ermee is echt wel raar, ze kunnen er dus niet tegen dat we kijken maar ja als we naar daar moeten gaan om iets te gaan halen stoppen ze met wat ze bezig zijn :o ik weet dus niet wat ze doen maar weet alleen dat het vaak ruzie is in kot zal wel normaal zijn dus ja, zelf kijk ik door het sleutelgat maar dat heeft fien ook al door. :D :D

groetjes christine, flutty en fien