19 april 2024, 19:04:58

gevallen

Gestart door aletta, 11 maart 2005, 12:51:04

« vorige - volgende »

aletta

heeeeeeeeeeeeeeelp
onz valkje is op de grond gevallen want hij zat in de knoei met een touwtje
en nou ademt ie aldoor met zen snaveltje open  :o
wat is er met emmm?

Riny

Hallo Aletta
Hoe lang geleden is het dat hij gevallen is??
Misschien is dit ook wel een reactie omdat hij zo geschrokken is.
Groetjes en succes Riny :o :o :o

Paul

Hoi Aletta,

Hoe is het nu met hem?
Als ze in paniek zijn en stress hebben door de worsteling om los te komen dan kan het wel eens een half uurtje duren dat ze zo hijgen.
Als het na een paar uur nog is dan is er echt wat anders aan de hand en kan je het beste zo snel mogelijk na een vogelarts toe gaan.
Als hij met zijn pootje heeft klem gezeten het pootje goed in de gaten houden en als het beschadigd is zodat er vel af is dat insmeren met een desinfecterende zalf.
Ik gebruik zelf uiercreme daarvoor maar betadinezalf is misschien nog beter.

Groetjes, Paul

alettaa

oh et gaat alweer beter :)
eerst was et alleen nog als ie een stukje had gevloge maar nou gaat et alweer goed!!!
bedanktt!! :)

Paul

Hoi Aletta,

Dan denk ik dat het voornamelijk door de stress geweest is want als ze vast zitten door een touwtje raken ze helemaal in paniek zelfs tamme valkjes kunnen dan behoorlijk in de stress gaan.
Als het pootje er verder goed uitziet komt het vanzelf wel weer in orde als hij nu al weer een stuk beter gaat lijkt me.
Maar als je het niet vertrouwd zo snel mogelijk naar een vogelarts gaan.

Groetjes, Paul

ziralioness

Valkjes kunnen inderdaad soms van de schrik een tijdje met de snavel open ''hijgen''. Als het maar niet aanhoud is er niks aan de hand. ;)

Diane en haar valkjes; Nina, Kiko, Ricky, Breezer, Chiko, Bontje, Parel, Dina & Minki!
Rust zacht, lieve Sparky, Cinna & Wuppie...