18 mei 2025, 23:48:02

normaal of niet?

Gestart door gissi, 10 maart 2005, 11:51:22

« vorige - volgende »

gissi

hey
ik heb twee valkparkieten 1 iszeker dat het een mannetje is maar ander veronderstellen we dat het een vrouwtje is.
maar nu is mijn vraag de paar laatste dagen begint het vrouwtje da wij denken dat het een vrouwtje is te fluiten en dan beginnen alle twee hun vleugels wijd open te trekken paar keer achter elkaar weet iemand waarom dat ze dat doen?
want heb ook al gezien dat het mannetje zich bukt dat het vrouwtje er probeert op de zitte raar hè  :-\ hopelijk kan iemand mij een antwoord geven
alvast bedankt

Lin

Citaat van: gissi op 10 maart 2005, 11:51:22
maar nu is mijn vraag de paar laatste dagen begint het vrouwtje da wij denken dat het een vrouwtje is te fluiten en dan beginnen alle twee hun vleugels wijd open te trekken paar keer achter elkaar weet iemand waarom dat ze dat doen?alvast bedankt

bij mij gaat alleen het mannetje met de vleugels wijd zitten en een beetje rond paraderen en meestal gaat ie fluiten.Ben je 100% zeker dat het een vrouwtje is? als beiden valkjes de vleugels echt helemaal open hebben dan kan dat ook komen dat ze zich willen uitstrekken of dat ze het warm hebben.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Riny

Hoy Gissi
Je moet er eens op letten of ze tegelijkertijd gaan eten en slapen.
Meestal als ze een paartje gevormd hebben doen ze dat.
Groetjes Riny :D :D :D

gissi

als ik thuis kom van het werk dan zitte ze lekker naast elkaar soms zit het vrouwtje alle da wij denken tege hem aan met haar kopje omlaag tege zijn lijfje aan. het mannetje is een wildkleur want zijn gedrag is zoals het op deze site staat geschreven. het vrouwtje dan is en bonte zij fluit wel zachter en is wel meer rustiger dan hem maar hare staart is wel een stuk langer dan da van het mannetje en hare staart is wit van kleur maar da speelt geen rol zeker.
is het dan mss best om uit te proberen om een nestje erin te plaatsen? want heb ze nog wel niet sexen :) alvast bedankt

Riny

Hoy Gissi
Zitten ze binnen of buiten?
Als ze buiten zitten moet je nog even wachten het is nu nog te koud.
Als ze binnen zitten kun je het proberen.
Groetjes en succes Riny :D :D :D

gissi

hey

ze zitte binnen dus dan ga ik het toch maar is proberen.
ik ben erop uit dat het een vrouwtje is of niet.

alvast bedankt voor jou reactie en hulp :D