16 mei 2025, 00:16:08

mee op vakantie

Gestart door krasny, 21 maart 2005, 20:39:04

« vorige - volgende »

krasny

Graag wil ik mijn valkparkiet mee op reis nemen. A|ls we met vakantie zijn geweest is de vogel namelijk nog maanden overstuur, dan spreekt en fluit hij vrijwel niet. Ik heb hem al eens meegenomen op reis. Dat ging heel goed (wij reizen in een campervan en hebben daar een fikse caravan aan hangen). Maar nu wil ik hem ook op langere reizen meenemen. Het blijkt dat je dan een gezondheidsverklaring moet hebben maar niemand weet hoe lang dat geldig is. Ik ga ca. 4x per jaar op vakantie. Weet iemand hier het juiste antwoord op?
Alvast bedankt.
Loura
Loura

Riny

Hallo Loura
Ik denk dat je dit het beste dij een dierenkliniek kunt navragen,
Die zullen het je precies weten te zeggen.
Groetjes Riny :D :D :D

Paul

Hoi Loura,

Naar welke landen ga je want het verschild per land.
Ik weet wel dat laatst iemand naar frankrijk ging en die moest inderdaad een gezondheidsverklaring hebben van de dierenarts en een papier in de taal van het land waar in stond dat de vogel gezond was en een uitleg.
Ik geloof dat niemand precies weet wat de regels zijn en informeer ook van te voren of er zoals hier toen met de vogelpest toevallig in dat land problemen zijn want anders mag je zelfs soms met een gezondheidsverklaring geen enkele vogel vervoeren.

Groetjes, Paul

bobbie

Hoi Loura,

Inderdaad scheelt het per land  was ze eisen aan papieren.
Dit betekent dat je er rekening mee moet houden DOOR WELK LAND je reist om bij je eindbestemming te komen. Als je van hier naar Spanje wilt moet je door Belgie en Frankrijk. Volgens mij is Frankrijk strenger, maar nu praat ik over de tijd van de vogelpest. Elke dierenarts weet het je te vertellen.

groetjes, Nel

Annouschka

Hoi,

ik denk ook dat het verschilt van land tot land, ik weet dat je in Frankrijk zeker een gezondheidsverklaring moet hebben want m'n vriends tante heeft d'r parkietje ook mee op reis voor de moment en die zitten in de alpen.

Let vooral op voor Belgiƫ op dit moment want er zou vorige week de variant van de Newcastle disease vastgesteld zijn bij een paar vogels, heb ik in de krant gelezen.

groetjes
Annouschka