12 mei 2025, 03:32:02

ringnummer achterhalen?

Gestart door Paul, 23 maart 2003, 00:59:46

« vorige - volgende »

Paul

Hoi,
Hoe kom ik er achter welke kweker bij een ringnummer hoort?
Het begint met FR75, ik denk dat dat het nummer van de kweker is.
ik heb al op internet gezocht maar kon er zo snel niks van vinden.

Groetjes,  Paul

Lique

[shadow=lightblue,left,300]Hoi Paul,

Je zou kunnen kijken op deze website: http://www.nbvv.nl
Je kan ook een email sturen naar: info@nbvv.nl
Misschien kunnen ze je daar vertellen, om welke kweker het gaat. Dat is de overkoepelende organisatie van alle vogelverenigingen.

Groetjes @ngelique

[/shadow]

Paul

24 maart 2003, 19:36:30 #2 Last Edit: 24 maart 2003, 19:37:20 by Paul
Hoi Angelique,
Ik heb de kweker gevonden (zat in Terheijden) en gebeld maar daar had ik niks aan hoor, hij dacht eerst dat ik de vogel aan hem wilde geven (had ik nooit gedaan hoor) maar dat wilde ie helemaal niet eens.
En een administratie had ie ook niet en hij vond het mar een ouwe vogel.
Wel een <piep> dus die vent om dat maar even te zeggen.
Wel vond die gevonden vogel onze sjaak wel heel interresant geloof ik, ze zaten bij elkaar en toen ik sjaak weg haalde begon ie er meteen naar te fluiten :-)
We proberen in elk geval nog wat opties bijvoorbeeld bij de dierenambulance maar in Rotterdam heb je daar niet veel aan is onze ervaring :-(
In Gouda zit wel een hele goeie die doen alles voor de dieren die zoeken zelfs nieuwe baasjes voor ze, die verdienen een pluim hoor :-)

Groetjes,  Paul

Mandy

Nou ja zeg, wat is dat nou voor een kweker zeg! >:(
Voor mij is dat juist één van de redenen dat ik ring, ik hou alles in een administratie bij en kan dan een gevonden vogel zo weer naar z'n baasje terug sturen! En wat een vreemde houding had hij verder, en dat is dan een "liefhebber"...?
Heb je al advertenties geplaatst en met Amivedi contact gehad om het baasje op te sporen?
Ik hoop dat je z'n baasje vindt en anders voor een ander goed baasje kan zorgen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Mandy,
Inderdaad vreemd van die kweker :-(
Op Amivedi heb ik al gekeken maar niks wat aan de beschrijving voldoet :-(
Als ie niet word opgeeist blijft ie bij ons hoor dus een goed baasje heeft ie in elk geval :-)
op deze site had ik al een advertentie neergezet en ik verwacht wel als iemand een valkparkiet heeft dat ie deze site wel bezoekt.

Ik probeer nog wel wat dingen,  Groetjes Paul

pat_en_helma

Paul, hoe ben je nu erachter gekomen van welke kweker je vogel komt????

Paul

hoi pat_en_helma,
Ik heb een mailtje gestuurd naar de nbvv en de volgende dag kreeg ik keurig de naam, plaats en het telefoonnummer van de "kweker" .
Iemand die zijn administratie zo bijhoud dat ie niks over zijn vogels terug kan vinden durf ik geen kweker te noemen :-(
Maar we hebben verschillende advertenties staan, onder andere op deze site en bij Amivedi dus misschien hoeren wel nog iets.
Anders houden we hem zelf want hij is al grote maatjes geworden met een van onze popjes en zit er steeds bij in de buurt, waar de pop gaat gaat hij ook :-)

Groetjes,  Paul